    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: HD44780 i szybkie MCU
    Date: Wed, 24 Jan 2024 08:11:57 +0100

    On 23.01.2024 21:45, Grzegorz Niemirowski wrote:

    > A jakie to ma znaczenie czy mikrokontroler jest szybki? Z HD44780
    > poradzi sobie każdy.

    Moja robocza hipoteza była taka, że pewnie jakiś sygnał jest wystawiany
    na magistralę zbyt szybko. Zgadzałoby się to z faktem, że na I2C
    wszystko działało poprawnie - pewnie dlatego, że komunikacja szeregowa
    wprowadzała dodatkowe opóźnienia pomiędzy kolejnymi zmianami stanów na
    liniach. Z drugiej strony ręczne dodanie opóźnień 10 us niczego nie
    zmieniło.
    Jest bardzo prawdopodobne, że sterownik wyświetlacza pochodzi z jakiegoś
    starego projektu na AVR, który potem zmodyfikowałem na I2C, aby w końcy
    teraz znów powrócić do bezpośredniej magistrali na PIC32, który jest
    zauważalnie szybszy.

    > Tak jak Zbych podejrzewam chińszczyznę. Sprawdzałeś na innych
    > wyświetlaczach z tym sterownikiem? Bo ogólnie to powinno działać.
    > Robiłem sprawdzanie flagi na STM32: https://pastebin.com/qr0A3CnK

    Niestety, w tej chwili nie mam pod ręką innego egzemplarza. Musiałbym
    dopiero zamówić. Polecasz jakieś zaufane źródło?