  • 71. Data: 2023-08-28 23:19:56
    Temat: Re: Hakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędzi
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    heby napisał(a) :

    > Pomojając poziom żenady tej technologii, czy ktoś obeznany z koleją może
    > mi podpowiedziec, czy poza PL również stosowane są tak wyrafinowane
    > systemy polegajace na gwizdaniu do Baofenga?

    Gwizdało się w innej usłudze innej firmy :-)

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 72. Data: 2023-08-28 23:48:42
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/08/2023 23:19, Zbynek Ltd. wrote:
    > Gwizdało się w innej usłudze innej firmy :-)

    To wiemy, ale już się nie gwizda w zasadzie. Bo nie ma do czego,
    ostatnie w PL usunięto 6 lat temu.

    Mnie interesuje np. czy są jakieś systemy zaciągające w samolotach
    ręczny w wyniku zagwizdania do Baofenga, lub coś w ten deseń, w innych
    krajach. Tak mi głuio trochę myśleś, że tylko my mamy takie technologie.
    Nie ma choć u ruskich czegoś takiego?

  • 73. Data: 2023-08-28 23:50:46
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 28.08.2023 o 20:11, heby pisze:

> [...]
    > można się go pozbyć w 2 sek.
    >
    > To efekt dziadostwa PKP, które od dziesięcoleci stosuje zamiast zamka do
    > drzwi, tekturową trytytkę.

    > Rozkręcić to i teraz można, byle gdzie. Nikt nie patroluje co godzinę
    > tysięcy km torów lecących przez leśne zadupia.
    >
    > Przed chwilą ktoś podkręcił efekt paniki, okazuje się że jacyś
    > "obcokrajowcy" nagrywali pociągi osobowe (może i inne) aby wiedzieć jak
    > się poruszają.
    >
    > Oto kraj, gdzie do stwierdzenia jak się poruszają pociągi osobowe nie da
    > się użyć rozkładu jazdy. Co za przebiegłość i dalekowzroczność!

    Wyobraź sobie że żaden rozkład jazdy w PL nie jest w stanie ogarnąć
    przebudowy na zachodnim w Warszawie i opóźnień pociągów :)
    Jeżdżę na trasie W-wa - Siedlce i nigdy nie wiem od ponad roku czy
    wyjadę z W-wy punktualnie i ile będzie postojów.
    Jak ktoś chciałby to sprawdzić tzn czas odjazdu i przejazdu to jest
    niewykonalne...
    --
    pzdr, j.r.

  • 74. Data: 2023-08-29 10:50:33
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 28.08.2023 o 23:12, nadir pisze:
    > Z tego co widzę, to to radiopowiadamianie uruchamia od razu hamowanie
    > składów w jakiejś okolicy. Skoro to można nadać z byle gównianego,
    > chińskiego radyjka, to wyobraź sobie odwrotną sytuację. Ktoś celowo
    > zakłóca ten kanał/częstotliwość i jakiś pociąg się nie zatrzyma gdy
    > faktycznie powinien
    > Nadal to sranie żarem w sezonie ogórkowym, czy ten system jest
    > zabezpieczony na taką ewentualność?

    Akurat przed zagłuszeniem to szyfrowanie nie chroni. Jak ktoś włączy
    odpowiednio mocny nadajnik to przykryje i analog, i cyfrę, i cyfrę
    szyfrowaną czymkolwiek.
    Tylko w realizacji twojego planu jest jedna trudność - żeby spowodować
    że pociąg się nie zatrzyma gdy powinien, to trzeba zakłócić dokładnie w
    momencie emisji sygnału radio-stop. Ten sygnał służy do awaryjnego
    zatrzymywania więc z zasady używany jest rzadko. A jak będziesz zakłócał
    ciągle to szybciej cię namierzą niż uda ci się zakłócić faktyczny sygnał.

    --
    SW3

  • 75. Data: 2023-08-29 12:32:53
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 28 sierpnia 2023 o 22:30:03 UTC+2 PD napisał(a):
    > Można się wykpić. Kto - zaimek pytajny[] ...służący do zadawania pytań o
    > osobę lub zwierzę.
    > https://pl.wiktionary.org/wiki/kto#kto_(j%C4%99zyk_p
    olski)

    Trochę można, ale jednak w obu pojazdach wciąż jeszcze zwykle występuje kierowca.
    I jak są wyścigi to nagrodę dostaje kierowca, a nie pojazd (no jest tam jeszcze
    jakaś "klasyfikacja konstruktorów").

    Ciekawiej jest w sportach jeździeckich, to chyba jedyny sport gdzie nie ma
    wyróżnionych
    konkurencji kobiecych (choć chyba w motorowych też nie ma, do niedawna po prostu
    nie było odpowiednio dobrze jeżdżących kobitek, więc nie brały udziału - ale do
    niedawna
    też nie było kierowczyń autobusów miejskich w Warszawie, a teraz prowadzą nawet
    przegubowce),
    bo pewnie trzeba by zrobić cztery - facet na ogierze, facet na klaczy, kobitka na
    ogierze i kobitka na klaczy.
    A co z wałachami (choć te pewnie do zawodów się nie nadają)?

    Ale tu też nagrodę dostaje tylko człowiek, koń to najwyżej marchewkę, a przecież to
    koń się głównie "sportuje" :(

  • 76. Data: 2023-08-29 12:34:45
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 28 sierpnia 2023 o 23:49:01 UTC+2 heby napisał(a):

> [...]
    > ręczny w wyniku zagwizdania do Baofenga, lub coś w ten deseń, w innych
    > krajach. Tak mi głuio trochę myśleś, że tylko my mamy takie technologie.

    Uważaj, bo może sie okazać, że jest tak jak w jednym komiksie o "poland ball":
    - pytanie: "what is the shittest country in the world?"
    - poland ball zaczyna odpowiadać: "of course it's rus..."
    - a wszystkie inne balle: "it's poland"
    - poland ball w płacz :(

  • 77. Data: 2023-08-29 12:56:06
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...edu.pl>

    [...]
    > Nie tyle "przyśpieszał", co wciskał pedał jazdy (albo odpowiednio przekładał
    korbę),
    > bo to właśnie znaczy "przejazd >>z jazdą<<".
    > Przyśpieszyć nie mógł, bo to był odcinek izolowany, bez zasilania.

    Wyraźnie było czuć przyspieszenie. Przez sekundę, może dwie. Więc
    chodziło o pobór prądu na określonym odcinku.

    Paweł

  • 78. Data: 2023-08-29 13:14:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 29 Aug 2023 12:56:06 +0200, Paweł Pawłowicz wrote:
    > W dniu 28.08.2023 o 16:00, Dawid Rutkowski pisze:
    > [...]
    >
    > Wyraźnie było czuć przyspieszenie. Przez sekundę, może dwie. Więc
    > chodziło o pobór prądu na określonym odcinku.

    Dokładnie. "Z jazdą" lub "bez", ewentualnie "z prądem" lub "bez
    prądu".

    Choc jak tak pomyslę ... wykryc duzy prąd w miarę łatwo.
    A jak wykryc brak prądu? Też łatwo, ale powinien jeszcze wykryc, ze
    tramwaj przejezdza. Moze to nie był "brak prądu", tylko mały prąd?

    to moze to inaczej działało, niz mi sie wydaje?

    J.

  • 79. Data: 2023-08-29 13:25:08
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...edu.pl>

    > Pan Dawid Rutkowski napisał:
    [...]
    > Bo jak przystanek jest za, to następny tramwaj musi stanąć na. Mógłby
    > przed, ale spada przepustowość, bo mogą się światła zmienić.

    We Wrocławiu wprowadzono światła skorelowane z tramwajami. Kiedy tramwaj
    podjeżdża do skrzyżowania dostaje "zielone". Co o tym mówią kierowcy
    samochodów nie będę pisał...
    Jest to nawet sprytnie zrobione, jeśli za skrzyżowaniem na przystanku
    stoi tramwaj, to podjeżdżający do skrzyżowania nie dostaje zgody na wjazd.
    Muszę też przyznać, że tablice na przystankach wypisujące: "za 4 minuty
    przyjedzie 17" są super, pokazują właściwe dane. Chyba mają GPS w
    tramwajach i system łączności?

    Paweł

  • 80. Data: 2023-08-29 13:25:39
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    SW3 napisał(a):

> [...]
    > ciągle to szybciej cię namierzą niż uda ci się zakłócić faktyczny sygnał.

    Wystarczy dorobić układ czasowy do krótkofalówki
    który po odebraniu sygnału włączy Tx na 5-10 sekund.
    Czyli kabelek z głośnika + 555/uC załączający Tx

    .... i możesz se pstrykać pilotem do samochodu ile chcesz.
    Ofkors gdyby ten manewr zrobić dla 433M.
    Tylko komu się chce?