    From: Nikanor <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Honda SH300i - test skutera
    Date: Sat, 14 Jan 2012 22:55:55 +0100

    Dnia 13-01-2012 o 20:13:51 Arbiter <n...@h...com> napisał(a):

    > Ch?opaki, zapraszam do obejrzenia zdjeae i opisu z testów skutera SH300i

    Ale o jeździe toś słowa nie napisał!

    Mogę się dorzucić z kilkoma uwagami?

    W ten schowek pod kierownicą to portfel ledwo się mieści. Ale go tam nie
    wkładam, bo zamek niepewny, kolanem można otworzyć.

    Schowek pod kanapą też mikry. Kask nie wchodzi, chyba że jakiś Momo beret.
    Kufer nieodzowny. W przekroku jest jeszcze wieszak na siatki (bardzo
    przydatny) a bagażnik ma wygodne miejsca do mocowania pająka.
    Najśmieszniejsze cargo, jakie tym wiozłem to był wózek dziecięcy z
    gondolą. Wcale nie przeszkadzał.

    Nie napisałeś też, że zbiornik ma ledwie 9 l, więc jak kto lubi kręcić
    manetką, to odwiedziny na stacji co 250 km.

    Miejsca na nogi jest mało. Mam buty 45-46 i wchodzą na styk. Gorzej
    jeszcze, że nie ma jak cofnąć stóp żeby wstać (przed hopkiem, dajmy na
    to). Znaczy wstać się da, ale na baczność i wisi się mocno z przodu nad
    kierownicą. Na początku śmieszne wrażenie, jak na hulajnodze.

    Wysoka szyba do skutera to jest kompletna pomyłka. Po raz - się jedzie jak
    w samochodzie. Po dwa - brak przewiewu w kasku: zimą paruje, latem się
    grzeje. Po trzy - jak pada to masz przed nosem dwie warstwy kropelek na
    szybkach + błoto i co tam jeszcze. Z kasku sobie rękawicą zetrzesz, a
    ścieranie wody przy 100 kmh z przedniej szyby na mokrej szosie to jest
    trochę hardcore. I po czwarte - szyba się kończy 20 cm przed kaskiem i już
    za cholerę nie wstaniesz na wybojach czy czymkolwiek. Wiem, bo miałem.
    Właśnie sobie obciąłem o 15 cm i jest dużo lepiej :)

    Poza tym - to jest genialny commuter. Wąski, lekki, zwrotny i żwawy.
    Radocha z jazdy nieziemska.

    Aha - hamulce są kapitalne. Dzielony system w skuterze sprawdza się
    znakomicie. Lewa klamka włącza tył i jeden zacisk z przodu, Prawa klamka -
    pozostałe 2 zaciski z przodu. ABS się nie pcha z usługami nieproszony. Do
    tej pory interweniował mi może raz czy dwa, gdzieś na śliskim białym.

    Na zimę zmieniłem opony na Heidenau K66. Jedyne całoroczne z takim
    bardziej zimowym bieżnikiem, jakie udało mi się znaleźć. Naprawdę czuć
    różnicę, zwłaszcza w koleinie z wodą czy na błotku. K66 występuje też w
    wersji Snowtex z miękkiej gumy, ale niestety nie ma rozmiarówki na 16"
    koła.

    --
    Nikanor [TE630, SH300, DR350 - do sprzedania]