  • 1. Data: 2014-01-17 01:02:35
    Temat: Hyundai/Kia małe porównanie 1,4 CRDI, 16,CRDI, 1,4 CVVVT x 2
    Od: anacron <a...@a...pl>

    Miałem niegdyś KIA Cee'd 1,4 CVVT 109 KM. Po dołożeniu instalacji LPG z
    adaptacją faktycznie nie była wyczuwalna różnica między Pb a LPG.
    Dziś dostałem drugie zastępcze auto, Hyundai i30 1,4 CVVT 90 KM (to ten
    sam silnik, ze zmniejszoną mocą, identycznie moc zmniejszyli w KIA). O
    ile na benzynie autko jeszcze się dźwiga, o tyle na LPG (fabryczna
    instalacja) to auto nie jeździ, strach wyprzedzać. I tego nie rozumiem,
    dlaczego fabryczna instalacja LPG za 4,5k, działa gorzej niż
    niefabryczna za 2,3k?

    Teraz o i30. Mam 1,4 CRDI 90KM, jako zastępcze przez 4kkm miałem 1,6
    CRDI i moim skromnym zdaniem 1,4 jeździ się o wiele przyjemniej, mimo,
    że 1,6 w teorii ma więcej KM, bo aż 110. Opinie niby opieram na
    subiektywnym doznaniu, ale kilka dni temu, moja siostra - której na
    chwilę pożyczyłem auto - sama stwierdziła, że dali mi auto ze słabszym
    silnikiem i że mój chodził o wiele lepiej i że jak już mi dali zastępcze
    to mogli dać taki sam, a nie mniejszy silnik. Zamurowało ją, jak się
    dowiedziała, że dali teoretycznie mocniejszy. Dlaczego teoretycznie
    słabszym silnikiem jeździ się przyjemniej?

    Ktoś powyższe potrafi logicznie wyjaśnić?

    --
    anacron
    aba/

  • 2. Data: 2014-01-17 09:21:48
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > dlaczego fabryczna instalacja LPG za 4,5k, działa gorzej niż
    > niefabryczna za 2,3k?

    Lepsze klamoty w niefabrycznej i prawie napewno instalator - jesli
    wlasciciel zadal sobie trud poszukac kogos z glowa i doswiadczeniem....

    > słabszym silnikiem jeździ się przyjemniej?
    >
    > Ktoś powyższe potrafi logicznie wyjaśnić?

    Jedno zapuszczone , jedno zdrowe? Rozne paliwa? Rozne przebiegi momentu w
    silniku? a przelozenia skrzyni - na pewno te same?

  • 3. Data: 2014-01-17 10:36:50
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    anacron nabazgrał(a):

    > Ktoś powyższe potrafi logicznie wyjaśnić?

    Inna charakterystyka pracy silnika, inne oprogramowanie, inne przełożenia,
    inny moment, można tak długo ..

    A co do 1.6 CRDI to była też wersja 90KM bez filtra cząstek :)

  • 4. Data: 2014-01-17 10:42:09
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 17.01.2014 10:36, Chris pisze:
    > anacron nabazgrał(a):

    > Inna charakterystyka pracy silnika, inne oprogramowanie, inne
    > przełożenia, inny moment, można tak długo ..
    >

    > A co do 1.6 CRDI to była też wersja 90KM bez filtra cząstek :)

    Ten konkretny ma 110 (według DR) :)

    --
    anacron
    aba/

  • 5. Data: 2014-01-17 10:49:32
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-17, anacron <a...@a...pl> wrote:
> [...]
    > słabszym silnikiem jeździ się przyjemniej?
    >
    > Ktoś powyższe potrafi logicznie wyjaśnić?

    Bo blednym jest opieranie sie tylko na mocy w KM ktora to wyraza jedynie
    maksymalna moc jaka jest w stanie dany silnik wygenerowac a i to (nie wiem
    jak w przypadku samochodow) czesto moc bez osprzetu typu pompy, alternator.
    No i to jest przy pedale w podlodze. Z grubsza to pewnie dalo by sie cos
    powiedziec jakby zobaczyc wykresy przebiegu momentu obrotowego.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 6. Data: 2014-01-17 11:00:45
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    anacron nabazgrał(a):

    > Ten konkretny ma 110 (według DR) :)

    Spoko, pisze informacyjnie bo jakiś czas kupowałem KIA 1.6 CRDI i wzieliśmy
    wersję 90KM bo na miasto wystarczy a nie ma upierdliwego filtra :)

  • 7. Data: 2014-01-17 11:02:59
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 17.01.2014 11:00, Chris pisze:
    > Spoko, pisze informacyjnie bo jakiś czas kupowałem KIA 1.6 CRDI i
    > wzieliśmy wersję 90KM bo na miasto wystarczy a nie ma upierdliwego
    > filtra :)

    A co w nim upierdliwego? W przypadku tych z KIA/Hyundai rozwierca się
    umiejętnie jak się zapcha i po sprawie :P

    --
    anacron
    aba/

  • 8. Data: 2014-01-17 11:29:48
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    anacron nabazgrał(a):

    > A co w nim upierdliwego? W przypadku tych z KIA/Hyundai rozwierca się
    > umiejętnie jak się zapcha i po sprawie :P

    Tylko po co tracić gwarancję ??

  • 9. Data: 2014-01-17 12:03:48
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 17.01.2014 11:29, Chris pisze:
    > anacron nabazgrał(a):

    > Tylko po co tracić gwarancję ??

    Przed końcem gwarancji to się nie zapcha a jak się zapcha to za darmo nowy.

    --
    anacron
    aba/

  • 10. Data: 2014-01-17 16:34:40
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Teraz o i30. Mam 1,4 CRDI 90KM, jako zastępcze przez 4kkm miałem 1,6
    > CRDI i moim skromnym zdaniem 1,4 jeździ się o wiele przyjemniej, mimo,
    > że 1,6 w teorii ma więcej KM, bo aż 110.

    Przy jakich obrotach ta moc (nie chce mi się szukać)?. ;-)