    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Mon, 5 Mar 2018 14:28:57 -0800 (PST)
    Subject: Re: I jak w tej Polsce ma być dobrze
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 5 marca 2018 20:51:25 UTC+1 użytkownik s...@g...com napisał:
    > Byłem w Bochni w kopalni soli.
    > Na poważnie tym biznesem zajął się Bolesław Wstydliwy w sensie stworzył
    > miasto.
    > Ale dopiero 100 lat później Kazimierz Wielki ściągnął kupców z Genui
    > którzy wprowadzili podział pracy*.
    > I dopiero August III Sas wpadł na pomysł że warto by sprowadzić górników
    > z zagranicy (nie pamietam skąd dokładnie) którzy wyrównali chodniki
    > dzięki czemu robotnikom było łatwiej przewozić sól w chodnikach kopalni.
    >
    > (*) coś takiego że umawiamy się że Ty jesteś specjalistą od tego
    > a ja od tamtego wymagało sprowadzenia ludzi z zachodu.

    Wtedy jeszcze nie było usługi "OK, Google" w telefonach. Nie było skąd się dowiedzieć
    jak coś tam zrobić lepiej. Organizacja wszystkich dzisiejszych korporacji na całym
    świecie jest identyczna. No przecież nie dlatego że cudownym zbiegiem okoliczności
    wszyscy mieli te same pomysły. Kopiują z jednego wzorca, bo pomysłów to ci ludzie nie
    mają żadnych.

    Nie bardzo rozumiem tytuł: chciałbyś żeby Polska więcej kopiowała, czy mniej? Bo
    wynalazek takiego Adamieckiego jest używany przez każdego PMa w świecie, włącznie z
    polskimi. No weź powiedz jak żyć?