    From: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prędkości
    Date: Sun, 03 Mar 2013 22:14:13 +0100

    > Mimo podkreślenia - litości ... światła przed niczym Cię nie uchronią, a
    > takie podsuwanie "prostych rad" powoduje, że ludzie na autostradach
    > dziękują awaryjkami, i w każdy deszcz/śnieg/mgłę napierdalają na pm
    > tylnych.

    a ja z przedpiścą się zgadzam. Sytuacja tydzień temu to (o ile to ten
    sam czas o którym myślę) zaniedbanie ze strony drogowców. Obserwuję to
    samo pod domem. Droga boczna więc pług albo przyjeżdża, albo nie. Jak
    przyjedzie to czasem posypie solą. Jak nie posypie tylko odśnieży to
    jest fajnie i przewidywalnie. Ślisko ale przyczepność jest. Gorzej jak
    raz przyjedzie, posypie, później to błoto zamarza (lub już bez błota
    cienka warstwa lodu) i nie da się jechać. Podobnie zrobili tydzień temu
    na A4. Raz posypali, drugi raz nie zdążyli. Koło Wrocławia przyczepność
    zajebista i można grzać 140km/h, a na wysokości Kątów Wrocławskich
    lodowisko i przy 30km/h rzuca autem.
    Co do awaryjek - w moim aucie są tak kijowo umieszczone, że w sytuacji
    awaryjnej (nie wiedząc o niej wcześniej) ciężko je włączyć, ale jak
    najbardziej jest to pomocne dla tych z tyłu. Podobnie z
    przeciwmgielnymi. Ja jak grzeję szybciej - bo wiem że np. przy deszczu
    na moich oponach auto dobrze hamuje bo mam opony deszczowe- to też
    czasem włączam pm tylne, mimo że ogólna widoczność jest większa, to
    widoczność auta jadącego 150km/h jest słaba - zostawia za sobą mgłę
    którą ciężko odróżnić od padającego deszczu. Skoro mi nie przeszkadzają
    w tym czasie przeciwmgielne innych aut, to zlewam narzekania tirowców
    (choć oni też raczej na to nie narzekają- chociaż wiadomo, ja też bym
    się wkurwił jak by mnie ktoś wyprzedził żeby później świecić mi przez
    kilkanaście kilometrów przeciwmgielnymi w oczy) Jak kogoś mam za sobą to
    też te światła wyłączam - choć staram się znaleźć pędzącego wariata po
    czym siadam mu na ogonie (często tak robię we mgle, trzymając jak
    największy odstęp, tak żeby tylko światła widzieć) - w razie czego on
    się wpierdzieli a ja cały czas tylko kontroluję sytuację żeby mieć gdzie
    uciekać. Oczywiście ten wariat musi jechać z bezpieczną dla mnie
    prędkością, jak jest duża mgła to nie jadę za kimś 200km/h, ale 120 już
    pojadę jeśli mogę stworzyć taki odstęp, że jak on się w coś wbije to ja
    zdążę hamować i uciec na inny pas.

    Lukasz