  • 121. Data: 2020-08-01 19:46:16
    Temat: Re: Idiotyczny standard gniazdka 230V
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-08-01 o 15:44, Artur Stachura pisze:

    > Dobrze wiedzieć. W takim razie proponowane ustrojstwo nie ma chyba
    > jednak sensu...

    Znane mi jest kilka urządzeń pomiarowych, które wymagają fazy z lewej.
    W przeciwnym razie odmawiają kolaboracji i informują o nieprawidłowości.
    Producent nie przewidział żadnego przełącznika bo 1) urządzenia są
    stacjonarne 2) oryginalnie wtyczki są typu Unishuko, a w kraju
    producenta gniazda są Shuko, dlatego błędne połączenie da się łatwo
    poprawić.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 122. Data: 2020-08-01 20:49:00
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Oczywiście urządzenia są tajne i nie podasz ich nazw i co się nimi mierzy.

  • 123. Data: 2020-08-01 21:17:55
    Od: Marek <f...@f...com>

    On 01 Aug 2020 09:26:15 GMT, Artur Stachura <k...@p...onet.eu>
    wrote:
    > Produkt chiński, ok. 20-letni, marka Silvershield.

    Jak widać Stowarzyszenie Elektryków Chińskich również również zaleca
    fazę z lewej.

    --
    Marek

  • 124. Data: 2020-08-01 22:43:42
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > 1. Dobry zwyczaj.
    > 2. Niektóre urządzenia (np. kotły gazowe)wymagają by w gnieździe
    > po konkretnej stronie była faza. I najczęściej jest to w lewym.
    > Przypadek?
    >
    > Dwa wystarczą?

    Gdyby były, to może. Ale jest tylko jeden. Ten drugi, to wyłącznie
    argument za stosowaniem "idiotycznego standardu" w gniazdkach.
    Bo wtedy kocioł gazoway albo będzie działał poprawnie, albo wcale,
    gdyż nie będzie się dało wetknąć wtyczki. Jeśli używane są podwójne
    gniazda skonstruowanie wegług genialnej koncepcji układu przeciwsobnego,
    ten zwyczaj staje się po prostu głupim zwyczajem.

    --
    Jarek

  • 125. Data: 2020-08-01 22:45:02
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Te w trójkąt łączone też mają jeden zacisk do ziemi? Weź zajmij się chlebem wodnym
    bo zrozumienie jak prąd działa Cię przerasta.

    Napisz jeszcze, gdzieś widział te transformatory sieci NN łączone w trójkąt.

    Gdybyś miał choć odrobinę wiedzy to byś wiedział, że wszystkie stacje
    transformatorowe NN (400/230V) mają uzwojenia wtórne transformatorów
    łączone w układzie gwiazdy z uziemionym punktem wspólnym uzwojeń.
    Dotyczy to zarówno sieci TT jak i TN. Nawet układy IT, które mają
    nieuziemiony punkt wspólny uzwojeń, mają transformatory w układzie
    gwiazdy, a nie trójkąta. Tyle, że IT w ogóle nie występują jeżeli chodzi
    o zasilanie budownictwa mieszkalnego. Sieci takie istnieją tylko w
    niektórych dużych zakładach produkcyjnych. Podobnie też ze stacjami
    transformatorowymi pracującymi w układzie trójkąta można je spotkać
    tylko i wyłącznie w dużych zakładach np. przy generatorach
    prądotwórczych czy transformatorach zasilających piece hutnicze do
    wytopu stali.

    W układzie trójkąta podłącza się tylko i wyłącznie odbiorniki i to też
    tylko niektóre np. silniki.

    Tak więc kolejny raz ekspierdzie pierdolisz od rzeczy na tematy o
    których nie masz kompletnie pojęcia.

    Głupot, które wypisujesz już po prostu nie da się czytać.

  • 126. Data: 2020-08-01 22:50:37
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Dalej nie ma chętnego co by napisał na którym zacisku transformatora bezpieczeństwa
    jest przewód fazowy.

    Wiesz chociaż idioto co to jest "transformator bezpieczeństwa" i w jakim
    celu i gdzie się go stosuje?

    > Tak samo z energetycznymi. Jeśli mają podłączenie do ziemi to nie w celu żeby faza
    była po lewo. Podłączenie do ziemi mają tylko te sieci co o nich napisałem i jeszcze
    jeden typ do zasilania w sytuacji kiedy może obciążenie faz być różne. I obydwa są
    używane do podłączenia odbiorców nazwijmy ich umownie indywidualnymi. Żaden
    transformator do działania z wyjątkiem czystej sieci SWER nie potrzebuje podłączenia
    uzwojeń do ziemi. Pracujące w układzie trójkąta na 110% nie mają podłączenia do ziemi
    bo to niewykonalne. Pierdolisz i rżniesz fachowca jak zwykle a docelowo widać że
    gówno wiesz. Gdyby nie to że w kuchenkach które są podłączane pod dwie fazy jest
    jakaś elektronika do sterowania to N było by zbędne. Kończę bo i tak nie zrozumiesz.

    To ty pierdolisz od rzeczy. Nigdzie w Polsce nie spotkasz transformatora
    NN, zasilającego budownictwo mieszkalne, połączonego w układzie
    trójkąta. Wszystkie transformatory pracują w układzie gwiazdy i
    wszystkie mają uziemiony punkt wspólnych uzwojeń. Przestań już
    konfabulować, bo tylko robisz z siebie idiotę.

  • 127. Data: 2020-08-01 23:27:06
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Idiota się nie przejmuje bo ty masz dożywotnio pierwsze miejsce w tym rankingu. Masz
    jeszcze kilka zaszczytnych tytułów określających twój stan umysłu po przebytym
    zapaleniu mózgu.

  • 128. Data: 2020-08-02 00:53:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 01 Aug 2020 10:53:37 +0200, Marek napisał(a):

    > Tak. I pytanie było proste co to za standard i z jakiego kraju a nie
    > faza z której i czemu przymykamy oko na rzeczywistość, że z lewej.

    Z jakiego kraju to chyba wiesz, a czemu ... bo gdzies sie wymaga, aby
    faza byla z okreslonej strony ?

    J.

  • 129. Data: 2020-08-02 02:23:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 30 Jul 2020 16:17:33 +0200, Marek napisał(a):
    > Co to za standard:
    > http://83.220.108.211/bins/gniazdko.jpg
    >
    > co uniemożliwia podłączenie dwóch wtyczek kątowych jak ta czarna?

    Chodzi mi po glowie, ze dawno temu cos takiego w Polsce widzialem,
    moze jeszcze w PRL.
    Wtyczek katowych bylo wtedy malo, to jeszcze tak nie przeszkadzalo.

    Ale google znajduje
    Schneider Electric Gniazdo natynkowe Podwójne Schneder WDE001043

    https://www.skapiec.pl/site/cat/3902/comp/11803929#t
    echniczne
    https://www.elektrykasklep.pl/towar/wde001043-schnei
    der-gniazdo-podwojne-prima/

    A czy takiego ukladu nie bylo w jakims UPS ?

    J.

  • 130. Data: 2020-08-02 08:36:59
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > Oczywiście urządzenia są tajne i nie podasz ich nazw i co się nimi mierzy.

    Elabo leakage current meter.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem