  • 131. Data: 2020-08-02 09:22:30
    Temat: Re: Idiotyczny standard gniazdka 230V
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-08-01 o 02:44, Andrzej P. Wozniak pisze:
    > Mnie bardziej ciekawi, kto wpadł na pomysł, żeby wyłączniki
    > oświetlenia zakładać na przewodzie zerowym.

    Ci co wpadli na taki pomysł to ignoranci. Każdy fachowiec wie, że
    łączniki należy montować na przewodzie fazowym. Takie wymagania były
    zawsze, nawet w najbardziej odległej komunie. To, że pierwszy lepszy
    idiota brał się za robienie instalacji nie mając o tym w ogóle pojęcia
    nie stanowi żadnej normy czy zasady.

    Przy okazji:

    nie "wyłącznik" tylko "łącznik"

    "Łączniki" to są te elementy instalacji, którymi załączamy i wyłączamy
    oświetlenie.

    "Wyłączniki" to są elementy, które wyłączają obwód elektryczny w stanach
    awaryjnych (wyłączniki nadmiarowoprądowe lub wyłączniki różnicowoprądowe)

  • 132. Data: 2020-08-02 09:27:00
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    > że to nie ma w Polsce znaczenia wywrotowcami i płaskoziemcami.
    >
    > W szczególności, do osoby z fazą po prawj stronie kołka nie wpadnie
    > UDT i mu tej instalacji urzędowo nie odłączy. A skoro powołany do tego
    > urząd państwowy nie ma z tym problemu, to dlaczego Wy macie?
    >
    > Do stwierdzenia "my staramy się podłączać fazę po lewej stronie i do
    > tego zachęcamy innych, ale w sumie rób jak chcesz" bym się nie
    > przyczepił, bo dokładnie taki jest obecny stan rzeczy. Ale jak ktoś
    > próbuje złośliwymi komentarzami wymusić swoją "normę" tam, gdzie jej

    Nie rozumiem po co to "bicie piany"?

    Przecież nikt tu nie twierdzi, że jest to obowiązek, lecz, że jest to
    tylko dobra praktyka, zalecana przez SEP. Wytłumaczono też skąd się
    wzięło to zalecenie.

    Póki co jedyne złośliwe komentarze uskutecznia jeden grupowy debil,
    przeciwnik dobrych praktyk, który nie ma najmniejszego pojęcia o
    instalacjach elektrycznych i za dowód swoich racji daje nieistniejące
    układy zasilania sieci NN (niskiego napięcia 400/230V) t.j. uzwojenia
    transformatorów podstacji elektrycznych podłączonych w układzie trójkąta.

  • 133. Data: 2020-08-02 11:14:11
    Od: Luke <l...@l...net>

    > A wpadł? Bo się nie spotkałem. To musiał być elektronik.
    > Wyobraził sobie tranzystor w miejsce wyłącznika.

    To bardzo częste, w niektórych regionach Polski to rzut monetą. W mojej
    okolicy domki z czasów stanu wojennego mają to LOSOWO w zależności od
    pokoju. I nie robił ten sam elektryk.

    L.

  • 134. Data: 2020-08-02 14:00:13
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Odpowiedzi nie zaliczam. Zasilanie tego miernika nie ma nic wspólnego z tym co
    mierzy. To jest miernik prądu upływu. Gniazdko z przodu z siecią nie musi być
    podłączone. W zasadzie nie może być podłączone. A jeśli już coś ma być podłączone to
    bolec w tym gniazdu na przyrządzie z bolcem w gniazdku. Na poparcie link
    https://www.merserwis.pl/oferta/mierniki/przenosne/m
    ierniki-cegowe/do-pradu-ac/sonel-cmp200-miernik-cego
    wy-pradu-uplywu-opis.html
    Przenośny zasilany z baterii miernik prądu upływu. Miernik jest wzorcowany czyli ma
    dopuszczenie GUM. Kilka według definicji to więcej niż dwa a mniej niż dziesięć.
    Dawaj następne do oceny.

  • 135. Data: 2020-08-02 14:42:24
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > Odpowiedzi nie zaliczam.

    A co to - quiz czy co ? Mnie nie zależy żeby Cię szanowny interlokutorze
    przekonywać.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 136. Data: 2020-08-02 15:25:03
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie trzeba było brać udziału w quizie. Jak wziales to znaczy że zaakceptowales
    warunek że mogę powiedzieć ze sprawdzam. Jak na razie dałeś dupy. Wpisałeś cokolwiek
    i sądziles że Ci się uda. Nie udało się.

  • 137. Data: 2020-08-02 21:50:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 2 Aug 2020 11:14:11 +0200, Luke napisał(a):

    > To bardzo częste, w niektórych regionach Polski to rzut monetą. W mojej
    > okolicy domki z czasów stanu wojennego mają to LOSOWO w zależności od
    > pokoju. I nie robił ten sam elektryk.

    Domki czy mieszkania?

    bo narzuca sie kilka pomyslow:
    -w miejscowej szkole zawodowej zapomnieli o takim szczegole,
    -nie dowiezli kabla o dwoch kolorach zyl,
    -elektryk montowal bez pradu, to i neonowka nie pomogla,
    -neonowki zabraklo ?

    J.

  • 138. Data: 2020-08-03 14:10:21
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 1 Aug 2020 22:43:42 +0200, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > Gdyby były, to może. Ale jest tylko jeden. Ten drugi, to wyłącznie
    > argument za stosowaniem "idiotycznego standardu" w gniazdkach.

    Ale na szczęście nie jest i się nie stosuje.

    --
    Marek

  • 139. Data: 2020-08-03 14:12:55
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 2 Aug 2020 02:23:43 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Ale google znajduje
    > Schneider Electric Gniazdo natynkowe Podwójne Schneder WDE001043

    To jest klasyczny mirror. Ten co pokazałem ma bolce o góry w każdym
    gnieździe.

    --
    Marek

  • 140. Data: 2020-08-03 14:14:36
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > Ale na szczęście nie jest i się nie stosuje.

    Czyli argument #2 był z dupy. Cieszę się, że się zgadzamy.

    --
    Jarek