  • 151. Data: 2020-08-03 20:37:19
    Temat: Re: Idiotyczny standard gniazdka 230V
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 3 Aug 2020 17:16:02 +0200, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > Pod tym samym kodem występują dwa różne produkty: standardowy
    > oraz nie dla idiotów.

    Idiota wymyślił dwa różne produkty pod jednym kodem.

    --
    Marek

  • 152. Data: 2020-08-03 20:41:24
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > Idiota wymyślił dwa różne produkty pod jednym kodem.

    Też uważam, że to nie fair. Ale Niemców podejrzewa się
    również o to, że w opakowaniach z niemieckimi napisami
    sprzedają lepsze proszki do prania, a z polskimi --
    gorsze. Produkt niby ten sam i z tym samym kodem.

    --
    Jarek

  • 153. Data: 2020-08-03 21:55:18
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2020-08-03 20:41, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Też uważam, że to nie fair. Ale Niemców podejrzewa się
    > również o to, że w opakowaniach z niemieckimi napisami
    > sprzedają lepsze proszki do prania, a z polskimi --
    > gorsze. Produkt niby ten sam i z tym samym kodem.

    //i chinskie silniki sprzedajom ze swoimi znakami...

    https://youtu.be/WOTyJTijphI?t=21

  • 154. Data: 2020-08-03 21:57:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 3 Aug 2020 20:41:24 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Też uważam, że to nie fair. Ale Niemców podejrzewa się
    > również o to, że w opakowaniach z niemieckimi napisami
    > sprzedają lepsze proszki do prania, a z polskimi --
    > gorsze. Produkt niby ten sam i z tym samym kodem.

    Nawet nie tylko podejrzewa, co oni to potwierdzaja.

    Ale taka ciekawostka - znajoma kupila w Selgrosie proszek, ktory zna z
    niemieckich sklepow. Tylko ten niemiecki ma na pudelku napis "60
    pran", a Selgrosie mial 25 pran, mimo pudelka tej samej wielkosci.
    Oburzona napisala do Henkel Polska, a oni jej bezczelnie odpisali, ze
    klient, czyli Selgros taki zamowil.

    Podobnie w spozywce - troche mowia, ze narody maja rozne gusta, jedni
    lubia bardziej slodko, inni mniej ... ale pieniadze tez istotne
    https://www.fakt.pl/pieniadze/zakupy/produkty-spozyw
    cze-w-niemczech-i-polsce-porownanie/plgh5dg
    https://finanse.wp.pl/jedzenie-w-polsce-gorsze-niz-w
    -niemczech-przeswietlilismy-sklady-identycznych-prod
    uktow-w-obu-krajach-6304030780954241a

    https://bezprawnik.pl/rossmann-polska-niemcy/
    https://gazetawroclawska.pl/polska-czechy-i-niemcy-i
    le-za-te-same-produkty-zaplacimy-w-tych-trzech-kraja
    ch-porownalismy-ceny-wynik-cie-zaskoczy/ar/c3-145999
    45

    Ale co tu psioczyc na Niemcow, jesli Orlen ma rozne ceny paliwa na
    roznych stacjach, i to wcale nie o grosz ...

    J.

  • 155. Data: 2020-08-03 22:09:31
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

> [...]
    > z niemieckich sklepow. Tylko ten niemiecki ma na pudelku napis "60
    > pran", a Selgrosie mial 25 pran, mimo pudelka tej samej wielkosci.

    Co wcale nie musi oznaczać, że proszek jest gorszej jakości. Sprzedawca
    może w ten sposób sugerować klientowi, by sypał więcej niż potrzeba.

    > Oburzona napisala do Henkel Polska, a oni jej bezczelnie odpisali,
    > ze klient, czyli Selgros taki zamowil.

    Tu mogło być podobnie -- jakiś importer zwyzywał Schneidera od idiotów,
    a potem zamówił modyfikację gniazd na lustrzane. Skoro płacił, to mu
    zrobili i sprzedali.

    > Ale co tu psioczyc na Niemcow, jesli Orlen ma rozne ceny paliwa na
    > roznych stacjach, i to wcale nie o grosz ...

    Różne ceny to juz całkiem inne zjawisko.

    --
    Jarek

  • 156. Data: 2020-08-03 23:50:35
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    > Co wcale nie musi oznaczać, że proszek jest gorszej jakości. Sprzedawca
    > może w ten sposób sugerować klientowi, by sypał więcej niż potrzeba.

    Sprawa jest znana od lat. Do proszków sprzedawanych w Polsce dodaje się
    siarczanu sodu jako wypełniacza. Podobno dlatego, że Polacy
    przyzwyczajeni są do sypania dużych ilości proszku.

    P.P.

  • 157. Data: 2020-08-04 00:02:19
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Paweł Pawłowicz napisał:

    > Sprawa jest znana od lat. Do proszków sprzedawanych w Polsce dodaje
    > się siarczanu sodu jako wypełniacza. Podobno dlatego, że Polacy
    > przyzwyczajeni są do sypania dużych ilości proszku.

    W takim razie wszyscy powinni byc zadowoleni -- producent, bo sobie
    oszczędził, Polacy -- bo mogą sypać wedle upodobania, bez poczucia,
    że coś się marnuje.

    To trochę jak z tą fabryką ołówków. Pracownik zgłosił wniosek
    racjonalizatorski. Zauważył, że ludzie nigdy nie wykorzystują ołówka
    do końca -- jak jest zbyt któtki, wyrzucają. Więc można dać krótszy
    grafit i zmniejszyć koszty produkcji. Po pewnym czasie drugi
    stwierdził, że drewienko bez grafitu w środku to marnotrawstwo,
    można je skrócić i zaoszczędzić w produkcji.

    --
    Jarek

  • 158. Data: 2020-08-04 07:35:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 3 Aug 2020 22:09:31 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Co wcale nie musi oznaczać, że proszek jest gorszej jakości. Sprzedawca
    > może w ten sposób sugerować klientowi, by sypał więcej niż potrzeba.

    Jest gorszej jakosci, jesli za te sama cene starcza na mniej pran!

    > Tu mogło być podobnie -- jakiś importer zwyzywał Schneidera od idiotów,
    > a potem zamówił modyfikację gniazd na lustrzane. Skoro płacił, to mu
    > zrobili i sprzedali.

    Schneider ma kilka fabryk w Polsce, to moze nawet nie trzeba bylo
    wyzywac :-)

    > Różne ceny to juz całkiem inne zjawisko.

    Mowisz, ze gdyby tak litry mieli rozne ... tyz prowda ...

    J.

  • 159. Data: 2020-08-04 08:12:31
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

> [...]
    >
    > Tu mogło być podobnie -- jakiś importer zwyzywał Schneidera od idiotów,
    > a potem zamówił modyfikację gniazd na lustrzane. Skoro płacił, to mu

    Jaki importer? Przecież to gniazda robione w Szczecinku, dawna Elda
    (marka, bo firma istnieje dalej).
    Swego czasu były dostępne u nich gniazda w obu układach. Jak to wygląda
    w tej chwili to nie wiem, od kiedy przestali produkować serię Forum to
    się na nich obraziłem.
    Ale sam pomysł wciąż jest używany:

    https://elstilo.com.pl/akcent-gniazdo-podwojne-z-uzi
    emieniem-bialy-z-funkcja-niezamiennosci-faz,i87012

    https://simone.pl/simon-54,kompletne-gniazda-wtyczko
    we

    nie żeby nie były dostępne w "normalnym" układzie:

    https://simone.pl/simon-54,gniazda-podwojne-z-uziemi
    eniem

    I wcale nie oznacza to że jedno z gniazd jest bezużyteczne - wystarczy
    że do górnego wejdzie prosta wtyczka. Wtyczka kątowa kablem do góry to
    jest średni pomysł.

    Pozdrawiam

    DD

  • 160. Data: 2020-08-04 10:12:45
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dariusz Dorochowicz napisał:

    > Jaki importer? Przecież to gniazda robione w Szczecinku, dawna Elda
    > (marka, bo firma istnieje dalej).

    Kiedyś mieliśmy eksport wewnętrzny, to teraz może być import.

    > Swego czasu były dostępne u nich gniazda w obu układach.

    O czym (w formie hipotezy) pisałem wcześniej.

    > I wcale nie oznacza to że jedno z gniazd jest bezużyteczne - wystarczy
    > że do górnego wejdzie prosta wtyczka.

    Lustrzane jest bezużyteczne gdy w instalacji jest wymagane, by zacisk
    zerowy i fazowy był zawsze w tym samym miejscu (przykłady, kiedy to
    jest konieczne, były już podawane).

    > Wtyczka kątowa kablem do góry to jest średni pomysł.

    Najbardziej sensownym pomysłem na gniazda podwójne jest układ poziomy.

    --
    Jarek