  • 1. Data: 2012-02-07 17:46:32
    Temat: Ile benzyny na rozruch przy LPG
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Pytanie do posiadaczy starszych instalacji gazowych - orientujecie sie, ile
    benzyny moze zuzywac przecietny silnik 1,8 w ciagu pierwszej minuty
    (pi*drzwi) po uruchomieniu na mrozie? Setke, pol litra...?

    Zastanawiam sie, czy przy trasach 20-25 km pokonywanych 2 x dziennie
    jezdzenie na LPG jest wogole ekonomicznie uzasadnione.

    W zimie odpalanie 2 gen. na samym gazie jest cokolwiek ryzykowne.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 2. Data: 2012-02-07 17:54:17
    Temat: Re: Ile benzyny na rozruch przy LPG
    Od: "uciu" <guseva(sssss)@interia.pl>

    u mnie przez ostatnie 2tygodnie zużyłem około 10-15litrów benzyny na same
    uruchomieniach silnika - przy czestotliwości 2-4 razy dziennie. Spalanie
    gazu to 13litrow/100 w tym samy okresie.

    duuuzo:-)

    silnik 2.0

    --
    ---
    uciu

  • 3. Data: 2012-02-07 17:57:11
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-02-07 17:46, Maciek pisze:
    > ile
    > benzyny moze zuzywac przecietny silnik 1,8 w ciagu pierwszej minuty
    > (pi*drzwi) po uruchomieniu na mrozie? Setke, pol litra...?

    podczas jazdy?>
    bo na jałowym obstawiam bliżej 100 i mniej.

    > W zimie odpalanie 2 gen. na samym gazie jest cokolwiek ryzykowne.

    a VI generacji nie?
    potrzebuje podobnego czasu na rozgrzanie i przełączenie na gaz.

  • 4. Data: 2012-02-07 18:00:07
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 07 Feb 2012 17:57:11 +0100, nazgul napisał(a):

    > podczas jazdy?>

    Pol na pol.

    > a VI generacji nie?
    > potrzebuje podobnego czasu na rozgrzanie i przełączenie na gaz.

    Nie znam sie, ale sadzilem, ze w nowszych mozna bez ryzyka odpalac i
    jezdzic na samym gazie.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 5. Data: 2012-02-07 18:19:08
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Maciek

    > Pytanie do posiadaczy starszych instalacji gazowych - orientujecie sie,
    > ile benzyny moze zuzywac przecietny silnik 1,8 w ciagu pierwszej minuty
    > (pi*drzwi) po uruchomieniu na mrozie? Setke, pol litra...?

    Z litr to pali na godzinę, więc na minutę to kilkadziesiąt mililitrów
    raczej. :>

  • 6. Data: 2012-02-07 18:26:29
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia 07 Feb 2012 17:19:08 GMT, to napisał(a):

    > Z litr to pali na godzinę, więc na minutę to kilkadziesiąt mililitrów
    > raczej. :>

    No ale rozruch, mroz...

    Jakos mi w ciagu trzech tygodni (~ 800 km) z baku ucieka te 10 litrow,
    jezeli nie lepiej. A niby to jest tylko 40-50 rozruchow.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 7. Data: 2012-02-07 18:33:45
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Maciek

    > No ale rozruch, mroz...
    >
    > Jakos mi w ciagu trzech tygodni (~ 800 km) z baku ucieka te 10 litrow,
    > jezeli nie lepiej. A niby to jest tylko 40-50 rozruchow.

    Ale przecież silnik nie wciągnie 10x więcej paliwa niż normalnie. Może
    powiedzmy 2x.

  • 8. Data: 2012-02-07 18:47:00
    Od: marcin <l...@k...cwo>

    > W zimie odpalanie 2 gen. na samym gazie jest cokolwiek ryzykowne.

    bo ?

  • 9. Data: 2012-02-07 18:51:10
    Od: BearBag <c...@g...com>

    > Z litr to pali na godzinę, więc na minutę to kilkadziesiąt mililitrów
    > raczej. :>

    może w teorii, na krotkich trasach idzie teraz pol na pol benzyna i
    gaz.
    Mysle że mało kto czeka na jalowym żeby mu sie nagrzało auto i
    przełączyło na gaz. Kazdy jedzie jak tylko auto jest w stanie ruszyć
    na mrozie. Wiec pewnie minuta na jalowym a potem jeszcze z 3 minuty w
    czasie jazdy na benzynie. W teorii nie powinien spalić wiecej jak
    setke, w praktyce spala mi prawie pol litra na taki cos. Auto teraz
    bardzo szybko stygnie i jak np za godzine znow musze gdzies jechac to
    znowu pol litra benzyny poleci. Dlatego w takie mrozy tak dużo z baku
    ubywa.

  • 10. Data: 2012-02-07 19:02:25
    Od: kamil d <k...@t...pl>

    W dniu 2012-02-07 17:46, Maciek pisze:
    > Zastanawiam sie, czy przy trasach 20-25 km pokonywanych 2 x dziennie
    > jezdzenie na LPG jest wogole ekonomicznie uzasadnione.

    Oczywiście, że jest. Mój złom zużywa przy takich mrozach jak teraz 6-7
    litrów benzyny na zbiornik LPG (32l). Codziennie 2 x 30km.

    Z tym, że po odpaleniu zostawiam go na 5min, potem po ruszeniu bardzo
    szybko się nagrzewa, 2km jazdy i włącza się gaz. Jeśli ruszam od razu to
    nagrzewa się dużo dłużej. 1.6, IV gen.

    --
    kamil d