  • 11. Data: 2012-02-07 19:08:26
    Temat: Re: Ile benzyny na rozruch przy LPG
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "BearBag" napisał w wiadomości grup
    > Z litr to pali na godzinę, więc na minutę to kilkadziesiąt
    > mililitrów
    > raczej. :>

    Ze sierry: zapas paliwa w gazniku (kilkadziesiat ml) starczal na 40s
    jazdy w trasie z predkoscia ~70. Lub 2 minuty pracy na biegu jalowym
    ... czyli jakies 2l/h, a moze i wiecej.

    Ale to latem. Mrozna zima wystarczalo na ruszenie z miejsca i
    przejechanie szerokosci ulicy.

    >może w teorii, na krotkich trasach idzie teraz pol na pol benzyna i
    >gaz.

    Ja tam na benzyne przelaczalem tylko jak bylo zapowiadane ponizej -10.
    normalnie to na gazie zapalalem :-)

    >Mysle że mało kto czeka na jalowym żeby mu sie nagrzało auto i
    >przełączyło na gaz. Kazdy jedzie jak tylko auto jest w stanie ruszyć
    >na mrozie. Wiec pewnie minuta na jalowym a potem jeszcze z 3 minuty w
    >czasie jazdy na benzynie.

    To tobie przez minute auto ruszyc nie potrafi ?

    Dla mnie tam normalne jest ze zapalam, skrobie szyby, wsiadam i
    odjezdzam. Ale moglbym odwrotnie :-)

    >W teorii nie powinien spalić wiecej jak
    >setke, w praktyce spala mi prawie pol litra na taki cos. Auto teraz
    >bardzo szybko stygnie i jak np za godzine znow musze gdzies jechac to
    >znowu pol litra benzyny poleci. Dlatego w takie mrozy tak dużo z baku
    >ubywa.

    Ja bym tam ustawil zeby przelaczalo na gaz gdzies przy -5 stopniach,
    ale sie pewnie nie da :-)

    J.

  • 12. Data: 2012-02-07 19:16:14
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 07 Feb 2012 19:02:25 +0100, kamil d napisał(a):

    > Oczywiście, że jest. Mój złom zużywa przy takich mrozach jak teraz 6-7
    > litrów benzyny na zbiornik LPG (32l). Codziennie 2 x 30km.

    A ile Ci pali benzyny na 100 km i ile gazu na 100 km?

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 13. Data: 2012-02-07 20:02:03
    Od: z <z...@g...pl>

    W dniu 2012-02-07 17:46, Maciek pisze:

    > Pytanie do posiadaczy starszych instalacji gazowych - orientujecie sie, ile
    > benzyny moze zuzywac przecietny silnik 1,8 w ciagu pierwszej minuty
    > (pi*drzwi) po uruchomieniu na mrozie? Setke, pol litra...?
    >
    > Zastanawiam sie, czy przy trasach 20-25 km pokonywanych 2 x dziennie
    > jezdzenie na LPG jest wogole ekonomicznie uzasadnione.
    >
    > W zimie odpalanie 2 gen. na samym gazie jest cokolwiek ryzykowne.

    Drugą generację w największe mrozy odpalałem bez żadnych dodatkowych
    ceregieli. Szybkie skrobanie szyb na wolnych obrotach (może minuta)
    wsiadałem i po pierwszej przygazówce silnik przełączał się na lpg. Nic
    się nie psuło nie zjarało. Regeneracja parownika po 3 latach (45 tys.
    przebiegu) Koszt 300 zł.
    W sekwencji MUSI się nagrzać do 30 stopni bo inaczej nie pojedzie. :-)
    Tak gazownicy twierdzą. Regenerację gazownika chyba też zaliczyłem po
    podobnym przebiegu. Za to wtryski trzeba czyścić co rok mimo tankowania
    polecanego przez gazowników "najczystszego gazu z naszej stacji".
    Dla kogoś kto 6 razy dziennie odpala na mrozie wydatek na benzynę może
    być trochę wnerwiający. A wszak tu o koszty chodzi a nie o ideę czy
    ekologię :-)
    Ech... nie ma to jak 8-zaworowy silnik z II gen. :-)

  • 14. Data: 2012-02-07 20:04:57
    Od: Cezary Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2012-02-07 19:02, kamil d pisze:

    > Oczywiście, że jest. Mój złom zużywa przy takich mrozach jak teraz 6-7
    > litrów benzyny na zbiornik LPG (32l). Codziennie 2 x 30km.
    >
    > Z tym, że po odpaleniu zostawiam go na 5min, potem po ruszeniu bardzo
    > szybko się nagrzewa, 2km jazdy i włącza się gaz. Jeśli ruszam od razu to
    > nagrzewa się dużo dłużej. 1.6, IV gen.

    To chyba złom :)
    Mój 4 generacja przełącza się na gaz po max 1 do 1,5km jazdy,
    niezależnie czy -10 czy -20
    Jak koło zera, przełącza się po 500-600metrach.
    Wsiadam, odpalam zapinam się, wsadzam drive i jadę ;)

    Pozdrawiam !

  • 15. Data: 2012-02-07 20:10:58
    Od: scobowski <s...@a...tlen.pl>

    W dniu 2012-02-07 18:33, to pisze:
    > begin Maciek

    > Ale przecież silnik nie wciągnie 10x więcej paliwa niż normalnie. Może
    > powiedzmy 2x.

    Jeśli masz możliwość - podłącz interfejs i zobacz czasy otwarcia
    wtryskiwaczy : 2s po rozruchu na mrozie i po osiągnięciu "temperatury
    roboczej" silnika na biegu jałowym, a potem połóż lap(top)ka na kolanach
    pasażera, i niech Ci poczyta pod obciążeniem ;)

  • 16. Data: 2012-02-07 20:19:27
    Od: Pietia <v...@w...pl>

    Cezary Daniluk wrote:

> [...]
    > niezależnie czy -10 czy -20
    > Jak koło zera, przełącza się po 500-600metrach.
    > Wsiadam, odpalam zapinam się, wsadzam drive i jadę ;)

    Może Ci jakieś czujnika temp nie wsadzili z oszczędności :)
    Bo jak miałem sekwencję w almerze 1.4, 16v, to też musiałem odczekać
    jakieś 5 minut zanim złapal temperaturę i przełączył.

  • 17. Data: 2012-02-07 20:38:57
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Cezary Daniluk" <c...@n...com> napisał w
    wiadomości news:jgrski$tiq$1@news.task.gda.pl...

    > To chyba złom :)

    sam masz złom...

    Każda pożądna instl. IV gen nie przełączy sie na LPG przed osiągnięciem
    temp. silnika min ok 30-40 stopni bo nawet nie da sie ustawić mniej. Żeby
    przełączała wczesniej trzeba użyć druciarstwa przy czujnikach temperatury.

    Owszem są instalacje pozwalające na ustawienie niższej temp przełączania,
    ale żaden zdrowo myślący gazownik tego nie ustawi.
    Jeśli więc Twój samochód osiąga temperature silnika 40 czy choćby 30 stopni
    celc. po przejechaniu 1km w temp. zewnętrznej -20 ... to już mi kaktus
    rośnie na ręce.

    ps. nie wspominając o tym, ze za chwile będziesz wymieniał przynajmniej
    bebechy parownika

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

    Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł

  • 18. Data: 2012-02-07 21:04:53
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-02-07 18:00, Maciek pisze:

    > Pol na pol.

    > Nie znam sie, ale sadzilem, ze w nowszych mozna bez ryzyka odpalac i
    > jezdzic na samym gazie.

    Nowszych nawet nie odpalisz na gazie - zawsze odpala sie na benzynie.

    --
    venioo -> GG:198909
    Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG

  • 19. Data: 2012-02-07 21:20:10
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Tue, 07 Feb 2012 19:02:25 +0100, kamil d napisał(a):

    > Z tym, że po odpaleniu zostawiam go na 5min, potem po ruszeniu bardzo
    > szybko się nagrzewa, 2km jazdy i włącza się gaz

    To długo się nagrzewa. Mi gaz się włącza po ok. 2km przy -10 stopniach,
    o ile nie rozgrzewam auta po ruszeniu. Jak rozgrzewam to szybciej.
    Nie masz zepsutego (puszczającego) termostatu? :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 20. Data: 2012-02-07 21:55:43
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    > Nowszych nawet nie odpalisz na gazie - zawsze odpala sie na benzynie.

    czego właśnie boleśnie doświadczyłem.
    nie ma benzyny jest gaz jest zabawa ;-(