  • 21. Data: 2012-02-07 21:57:35
    Temat: Re: Ile benzyny na rozruch przy LPG
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-02-07 18:26, Maciek pisze:

    > Jakos mi w ciagu trzech tygodni (~ 800 km) z baku ucieka te 10 litrow,
    > jezeli nie lepiej. A niby to jest tylko 40-50 rozruchow.

    no to gra
    10L/50=200ml

  • 22. Data: 2012-02-07 22:00:24
    Od: Cezary Daniluk <c...@n...com>

> [...]
    > temp. silnika min ok 30-40 stopni bo nawet nie da sie ustawić mniej.
    > Żeby przełączała wczesniej trzeba użyć druciarstwa przy czujnikach
    > temperatury.
    >
    > Owszem są instalacje pozwalające na ustawienie niższej temp
    > przełączania, ale żaden zdrowo myślący gazownik tego nie ustawi.
    > Jeśli więc Twój samochód osiąga temperature silnika 40 czy choćby 30
    > stopni celc. po przejechaniu 1km w temp. zewnętrznej -20 ... to już mi
    > kaktus rośnie na ręce.
    >
    > ps. nie wspominając o tym, ze za chwile będziesz wymieniał przynajmniej

    Napisałem Ci że masz złom to masz złom.
    Temperaturę przełączania mam ustawioną na 40stopni, latem miałem
    ustawioną na 30 stopni.
    To że mój samochód osiąga ją na parowniku po 1,5km jazdy przy ~-15 do
    -18 tylko dobrze świadczy o jego układzie chłodzenia i tyle.

    Pozdrawiam !

  • 23. Data: 2012-02-07 22:01:07
    Od: Cezary Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2012-02-07 20:19, Pietia pisze:

    > Może Ci jakieś czujnika temp nie wsadzili z oszczędności :)
    > Bo jak miałem sekwencję w almerze 1.4, 16v, to też musiałem odczekać
    > jakieś 5 minut zanim złapal temperaturę i przełączył.

    Wszystko wsadzone jak "Stag kazali" ;)
    Temperatura ustawiona na 40 stopni :)

    Pozdrawiam !

  • 24. Data: 2012-02-07 22:01:35
    Od: nazgul <x...@w...pl>

> [...]
    > temp. silnika min ok 30-40 stopni bo nawet nie da sie ustawić mniej.
    > Żeby przełączała wczesniej trzeba użyć druciarstwa przy czujnikach

    sprawa jest w ASB
    mój z automatem tez bardzo szybko się nagrzewa.

  • 25. Data: 2012-02-07 22:03:09
    Od: Cezary Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2012-02-07 21:55, nazgul pisze:

    > czego właśnie boleśnie doświadczyłem.
    > nie ma benzyny jest gaz jest zabawa ;-(

    Stag 300 Premium ma taką możliwość ;) raz testowałem ją bardziej dla
    zabawy niż z konieczności, wszak trzeba dbać o pompę paliwa co jest w
    zbiorniku :)

    Pozdrawiam !

  • 26. Data: 2012-02-07 22:05:54
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2012-02-07 17:46, Maciek pisze:
    > orientujecie sie, ile
    > benzyny moze zuzywac przecietny silnik 1,8 w ciagu pierwszej minuty
    > (pi*drzwi) po uruchomieniu na mrozie? Setke, pol litra...?

    Jeśli może być pi*drzwi to na biegu jałowym, całkiem zimny będzie brał
    około 2 do 2,5l/h a podczas jazdy (również na zimno) możesz śmiało
    przyjąć coś w okolicy 20l/100km.

  • 27. Data: 2012-02-07 22:09:57
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2012-02-07 22:01, Cezary Daniluk pisze:
    > Wszystko wsadzone jak "Stag kazali" ;)
    > Temperatura ustawiona na 40 stopni :)

    I przy -20C masz +40C po przejechanych 1 do 1,5km ? To musisz wyjątkowo
    wolno jechać.

  • 28. Data: 2012-02-07 22:13:16
    Od: Cezary Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2012-02-07 22:09, Excite pisze:

    > I przy -20C masz +40C po przejechanych 1 do 1,5km ? To musisz wyjątkowo
    > wolno jechać.

    Pierwsze te właśnie 1,5km toczę się do teściowej z młodym, nie muszę się
    spieszyć :)jadę z prędkościami dopuszczalnymi w zabudowanym ;)

    ASB też trzeba dać trochę temperatury złapać żeby normalnie chodziła ;)

    Pozdrawiam !

  • 29. Data: 2012-02-07 22:32:41
    Od: "Jacek" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > benzyny moze zuzywac przecietny silnik 1,8 w ciagu pierwszej minuty
    > (pi*drzwi) po uruchomieniu na mrozie? Setke, pol litra...?

    zimny rozruch to ok 4,5l/h i pomału spada do ok 2l/h.
    jałowe na ciepłym silniku to 1,2 l/h przy silniki 1.8 16v
    przełączenie mam ustawione na temp 20 stopni, od zimnego startu zużywam ok
    0,3-0,4 litra paliwa.

    > Zastanawiam sie, czy przy trasach 20-25 km pokonywanych 2 x dziennie
    > jezdzenie na LPG jest wogole ekonomicznie uzasadnione.

    jak najbardziej

    > W zimie odpalanie 2 gen. na samym gazie jest cokolwiek ryzykowne.

    zbijanie centymetrowej warstwy lodu z parownika nie jest ani ciekawe, ani
    przyjemne.

    Jacek

  • 30. Data: 2012-02-07 22:37:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 7 Feb 2012 20:38:57 +0100, Kuba (aka cita) napisał(a):

> [...]
    > celc. po przejechaniu 1km w temp. zewnętrznej -20 ... to już mi kaktus

    No, ale przy -10 to juz bardziej mozliwe.

    > ps. nie wspominając o tym, ze za chwile będziesz wymieniał przynajmniej
    > bebechy parownika

    A czemu ? Wrecz odwrotnie to dziala.
    Ja 7 zim przejezdzilem na jednym parowniku, uzywajac benzyny tylko przy
    naprawde duzych mrozach :-)

    J.