  • 31. Data: 2010-01-30 15:01:15
    Temat: Re: Ile kosztująprzeglądy gwarancyjne w ASO ...
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Sat, 30 Jan 2010 14:03:09 +0100, DoQ <p...@g...com> wrote:

    >W USA sprzedawali Camry z dieslem?

    W benzyniaku mam wymianę filtra paliwa co 240 tys. km.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 32. Data: 2010-01-30 15:07:20
    Od: DoQ <p...@g...com>

    jerzu pisze:

    > W benzyniaku mam wymianę filtra paliwa co 240 tys. km.

    Wlasnie, w benzynie - paliwo jakby troche inne :)

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 33. Data: 2010-01-30 15:39:10
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "jerzu" <t...@p...onet.pl> wrote in message

    > No to taki papier stwierdza, że w moim aucie filtr paliwa
    > wymienia się co 80 tys. km.

    80 a 30 to jest jednak różnica... ktoś tu pisał że przy 30k km
    serwis mu zalecał wymianę "wszystkich" filtrów... To przesada.
    Po prostu trzepią kasę i wymieniają za często różne rzeczy.

    Dla przykładu, moja honda accord 2004 zaleca wymianę filtra
    oleju CO DRUGĄ wymianę oleju. Jestem pewny że serwis będzie
    zalecał wymianę filtra przy każdej wymianie oleju... Po co?
    Aby zarzucić śmietniki niepotrzebnie? Aby złupić kasę z klienta?
    Żywotność dobrego filtra marki Honda nie jest taka sama jak
    żywotność jakiegoś papierowego badziewia - warto słuchać
    co ma do powiedzenia inżynier z fabryki a nie Józek z serwisu.

    Jeszcze raz - zamiast "iść na przegląd" zostawiasz samochód
    na konkretną listę usług: mają wymienić to, tamto i jeszcze to
    i koniec. Jeśli "przegląd" to bliżej nieokreślona zamazana chmura
    to i cena może się okazać 3 razy za duża do tego co zostało
    zrobione... Trzeba wiedzieć co się robi i nie dać się wyje**ć. :-)

  • 34. Data: 2010-01-30 15:41:11
    Temat: Re: Ile kosztujšprzeglšdy gwarancyjne w ASO ...
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Ja zmienilem dwa. Z powodu zapchania. Ale to chyba zle paliwo bylo.
    > Przy czym filtry byly dodatkowe, oryginalne sie jakos nie zapchaly.

    No widzisz... Czyli dodałeś sobie roboty i kosztów. Po co?
    A skąd wiesz czy np. dodatkowy filtr jaki dodałeś sam w sobie
    nie był przyczyną zatoru? Może to nie paliwo było złe tylko filtr
    nie spełniał norm i się po prostu rozleciał zapychając pory?

    > Pierwszy jest w baku i nie przewiduje sie wymiany.

    > Ale jakas przyczyna zapychania jest ..

    Tak, np. rozłazi się na papkę materiał z którego jest zrobiony filtr :-)
    A klient jest szczęśliwy że zapobiegł katastrofie silnika :-))))

  • 35. Data: 2010-01-30 15:44:43
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Janusz" <j...@g...pl> wrote in message

    > Zywotnosc filtra paliwa zalezy tylko i wylacznie od jakosci (czystosci)
    > paliwa. Zadne wiec zalecenia kogokolwiek nie maja zadnego znaczenia.

    Potrafisz udowodnić pierwsze swoje zdanie?
    Bo mi przychodzi do głowy również inna przyczyna żywotności filtra...
    Choćby to jak został wykonany i czy wszystkie materiały które użyte
    były do jego budowy wytrzymują chemikalia obecne w paliwie.
    Żeby się przypadkiem nie okazało, że klej którym jest filtr sklejony
    po prostu zrobił się maziowata papką pod wpływem benzyny
    i po pewnym czasie zapchał materiał filtrujący i spowodował
    awarię której nigdy nie byłoby gdybyś nie dał takiego filtra...

    > Zaden producent filtrow czy samochodow nie jest w stanie przewidziec jakie
    > paliwo zostanie wlane do zbiornika.

    Oczywiście, bo paliwo nie jest w żaden sposób regulowane ani
    kontrolowane względem jego składu i jakości... Weź mnie nie rozbawiaj.
    Fabryczne filtry paliwa NIGDY W ŻYCIU nie zapchały się w moich autach.
    A nie urodziłem się wczoraj i trochę już samochodami jeżdżę po świecie....

  • 36. Data: 2010-01-30 15:45:31
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "DoQ" <p...@g...com> wrote in message

    > Wlasnie, w benzynie - paliwo jakby troche inne :)

    Nie wiem czy inne pod względem występowania w nim cząstek niepłynnych.

  • 37. Data: 2010-01-30 15:46:51
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "GlennBp" <l...@o...pl> wrote in message

    > Nie wymienia się filtra paliwa w dieslu???

    Ok - na dieslach się nie znam - nie będę się wypowiadał.

    Zadałeś go w serwisie?

  • 38. Data: 2010-01-30 16:30:15
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Pszemol pisze:

    > Nie wiem czy inne pod względem występowania w nim cząstek niepłynnych.

    Filtr paliwa w dieslu oprocz stałych cząsteczek wychwytuje także wodę,
    której wyjątkowo nie lubią wtryskiwacze i pompa.
    Teraz już wiesz?

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 39. Data: 2010-01-30 16:59:45
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 30 Jan 2010 08:41:11 -0600, Pszemol wrote:

    >No widzisz... Czyli dodałeś sobie roboty i kosztów. Po co?

    No widzisz, on sie zapchal ale kosztowal 5zl.

    Gdyby go nie bylo .. no ciekawe, czy auto by przepalilo, czy dopiero
    zadalbym sobie kosztow.

    A tak po prawdzie to spowodowal wiecej kosztow, bo przez niego pompe
    wymienialem. A moze to przeze mnie - bylo nie byc leniem i sie
    schylic, ale poszedlem na latwizne. No coz, nauczka na przyszlosci.

    >A skąd wiesz czy np. dodatkowy filtr jaki dodałeś sam w sobie
    >nie był przyczyną zatoru? Może to nie paliwo było złe tylko filtr
    >nie spełniał norm i się po prostu rozleciał zapychając pory?

    Benzyna byla zla, to wiem. Takiego koncertu detonacji to nigdy nie
    slyszalem. Ale ze jezdzilem na gazie, to dlugo w baku byla.

    I po wszystkim z ciekawosci filtr rozkroilem - pokryty jakby smarem.
    Ciekawe co by na to wtryskiwacze powiedzialy ..

    J.

  • 40. Data: 2010-01-30 17:05:29
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 30 Jan 2010 08:39:10 -0600, Pszemol wrote:

    >80 a 30 to jest jednak różnica... ktoś tu pisał że przy 30k km
    >serwis mu zalecał wymianę "wszystkich" filtrów... To przesada.
    >Po prostu trzepią kasę i wymieniają za często różne rzeczy.

    Z drugiej strony taka wymiana groszowa moze byc.

> [...]
    >zalecał wymianę filtra przy każdej wymianie oleju... Po co?
    >Aby zarzucić śmietniki niepotrzebnie? Aby złupić kasę z klienta?

    A wymiane oleju jak czesto zaleca ?
    Bo wez pod uwage amerykanskie zwyczaje - skonczylo sie juz wymienianie
    co 3k mil ? co 5k ?

    >Żywotność dobrego filtra marki Honda nie jest taka sama jak
    >żywotność jakiegoś papierowego badziewia - warto słuchać
    >co ma do powiedzenia inżynier z fabryki a nie Józek z serwisu.

    A potem swoja wiedze z instrukcji przenosisz na filtr marki Filtron
    :-)

    >Jeszcze raz - zamiast "iść na przegląd" zostawiasz samochód
    >na konkretną listę usług: mają wymienić to, tamto i jeszcze to
    >i koniec.

    A honda podaje dobra liste przegladowa ? Czy strzelasz w ciemno?
    Ewentualnie potem uslyszysz "a to pan nie wie ze olej w automacie sie
    wymienia co 50k mil ?"

    J.