  • 41. Data: 2010-01-30 17:44:17
    Temat: Re: Ile kosztująprzeglądy gwarancyjne w ASO ...
    Od: "Marcin Luty" <m...@g...com>

    > Ok - na dieslach się nie znam - nie będę się wypowiadał.

    Oprocz wychwytywania wody warto wymienic filtr przed zima (zwlaszcza taka
    jak teraz ale kto to wczesniej przewidzi) ze wzgledu na wytracanie sie
    parafiny i odkladanie jej w filtrze. Lepiej miec w takim przypadku swiezy
    filtr. Kiedys u brata na mrozie musielismy zmienic filtr paliwa bo juz nie
    przepuszczal paliwa i wylecialy z niego takie obrzydliwe gluty. No ale to
    tylko w dieslu - kolejna woda na mlyn zwolennikow benzyn :-)
    W poprzednim aucie - benzynowym - faktycznie nie wymienialem nigdy filtra
    paliwa. W obecnym robie to wbrew zaleceniom producenta co roku, podobnie jak
    filtr powietrza, ktorego wymiana zalecana jest co 2 lata. Ale po tym jak
    wyglada filtr po roku nie ma sensu czekac tak dlugo zwlaszcza, ze ceny
    czesci do octavii w ASO sa smiechowe. Za serwis olejowy, lacznie z kompletem
    filtrow (pylkowy, paliwa i powietrza) place 440 pln.
    A co do innych filtrow to np w Octavii pylkowy siedzi w podszybiu i to nie
    jest juz robota na 10 min a tym bardziej nie na mrozie..

    --
    ml

  • 42. Data: 2010-01-30 18:32:38
    Od: "GlennBp" <l...@o...pl>

> [...]
    > A co do innych filtrow to np w Octavii pylkowy siedzi w podszybiu i to nie
    > jest juz robota na 10 min a tym bardziej nie na mrozie..

    Nieslychane ceny w aso skody.W ludowozie juz gorzej:
    http://www.autogolf.pl/golf-6-po-pierwszym-przegladz
    ie-30-000km/

  • 43. Data: 2010-01-30 20:38:01
    Temat: Re: Ile kosztujšprzeglšdy gwarancyjne w ASO ...
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Z drugiej strony taka wymiana groszowa moze byc.

    Jak samemu wymienisz filtry kupione tanio w supermarkecie - tak.
    Ale jak dasz serwisowi zarobic to bedzie drogo.

    > A wymiane oleju jak czesto zaleca ?
    > Bo wez pod uwage amerykanskie zwyczaje - skonczylo sie
    > juz wymienianie co 3k mil ? co 5k ?

    Widzisz - to jest kolejna sciema...
    3000 mil to dosyc dawne rekomendacje i to dla ciezkiego rezimu
    pracy samochodu (drogi polne, ciagniecie przyczepy, itp)...
    Przy "zwyklej" jezdzie zalecane bylo 5000. Wszyscy sie kusili na
    podpuche 3000 bo zmiana oleju jest zrobiona w Ameryce na
    bardzo latwa i szybka usluge ktora mozna zrobic na kazdym rogu
    ulicy w wielu miejscach (niezwiazanych z ASO, dealerem, itp).
    Ceny siegaja czesto pulapu $10-15 - ciezko czasem samemu
    przed soba uzasadnic robienie tego w domu - nie oplaca sie :-)
    Wlasciwie wiec nie ma na czym oszczedzac.

    Tak czy inaczej dzisiejsze samochody maja duzo wieksze interwaly
    zalecane do wymiany oleju w USA. Np. moja honda accord 2004
    w 4 cylindrowym silniku - lampka przypominajaca o zmianie
    oleju zapala sie na chwile po 8000 milach a zostaje na stale
    zapalona po 10000 od ostatniej wymiany oleju.

    > A potem swoja wiedze z instrukcji przenosisz na filtr marki Filtron
    > :-)

    A kto Ci kaze kupowac takie filtry do ktorych nie masz zaufania?

    > A honda podaje dobra liste przegladowa ? Czy strzelasz w ciemno?

    Oczywiscie. Mozesz tez zapytac co bedzie robione zanim sie
    zgodzisz na usluge w serwisie.

    > Ewentualnie potem uslyszysz "a to pan nie wie ze olej w automacie
    > sie wymienia co 50k mil ?"

    Lepiej pozno niz wcale sie nie dowiedziec :-)

  • 44. Data: 2010-01-30 20:42:00
    Temat: Re: Ile kosztuj?przegl?dy gwarancyjne w ASO ...
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > No widzisz, on sie zapchal ale kosztowal 5zl.
    >
    > Gdyby go nie bylo .. no ciekawe, czy auto by przepalilo, czy dopiero
    > zadalbym sobie kosztow.
    >
    > A tak po prawdzie to spowodowal wiecej kosztow, bo przez niego pompe
    > wymienialem. A moze to przeze mnie - bylo nie byc leniem i sie
    > schylic, ale poszedlem na latwizne. No coz, nauczka na przyszlosci.

    Nauczka aby nie poprawiac producenta samochodu :-)

    > Benzyna byla zla, to wiem. Takiego koncertu detonacji to nigdy nie
    > slyszalem. Ale ze jezdzilem na gazie, to dlugo w baku byla.

    No to sam sobie winny jestes... :-)

    > I po wszystkim z ciekawosci filtr rozkroilem - pokryty jakby smarem.
    > Ciekawe co by na to wtryskiwacze powiedzialy ..

    Z cala pewnoscia ten smar z paliwa sie nie wzial - to byl
    pewnie ten klej z filtra ktorym byla bibula sklejona :-)

  • 45. Data: 2010-01-30 20:43:48
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marcin Luty" <m...@g...com> wrote in message
    > A co do innych filtrow to np w Octavii pylkowy siedzi w podszybiu i to nie
    > jest juz robota na 10 min a tym bardziej nie na mrozie..

    Skoro wymieniasz raz w roku to po jasna cholere wymieniac w zimie
    na mrozie? Na Syberii mieszkasz ze nie mozesz znalezc cieplej pory roku? :-)

  • 46. Data: 2010-01-30 20:54:15
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "GlennBp" <l...@o...pl> wrote in message

    > Za serwis olejowy, lacznie z kompletem
    >
    > Nieslychane ceny w aso skody.W ludowozie juz gorzej:
    > http://www.autogolf.pl/golf-6-po-pierwszym-przegladz
    ie-30-000km/

    Co Ty tam za olej wlales ze taki drogi? 450 zl netto za 5 litrow?
    Tak wlasnie przeliczam sobie na dolary i 30 dolcow za litr to
    u nas zaden tyle nie kosztuje... Nawet syntetyk Mobil 1 to jest
    jakies 25 dolcow za 5 litrow... Ja Cie pier**le ale drozyzna!
    I do tego jeszcze 22% vatu trzeba doliczyc?????

    I filtr paliwa za 150zl netto??? Teraz juz wiem czemu zachecaja do wymiany
    :-)

  • 47. Data: 2010-01-30 22:52:05
    Od: "Marcin Luty" <m...@s...gmail.com>

    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości grup
> [...]
    >
    > Skoro wymieniasz raz w roku to po jasna cholere wymieniac w zimie
    > na mrozie? Na Syberii mieszkasz ze nie mozesz znalezc cieplej pory roku?

    Ale po co mam to robic samemu? Koszt przegladu bez czesci to 120 pln a za
    nie wymienienie filtra mi nie opuszcza bo to jest kwota ryczaltowa wiec
    niech sie sami z tym szarpia :-)
    Mi akurat przeglady wypadaja w srodku lata mniej wiecej wiec moglbym sam to
    zrobic tylko nie wiem po co mialbym to robic skoro i tak place za przeglad a
    cena filtra w ASO jest nizsza niz w hurtowni czesci do skody :-)

    --
    ml

  • 48. Data: 2010-01-30 22:55:01
    Od: "Marcin Luty" <m...@s...gmail.com>

    Użytkownik "GlennBp" <l...@o...pl> napisał w wiadomości grup

    > Za serwis olejowy, lacznie z kompletem

    > Nieslychane ceny w aso skody.W ludowozie juz gorzej:
    > http://www.autogolf.pl/golf-6-po-pierwszym-przegladz
    ie-30-000km/

    coz moge powiedziec - olej za 450 zl to chyba wytlaczany z platyny a koszt
    robocizny 662 zl to juz nie wiem z czego sie wzial. W skodzie koszt
    robocizny dla octavii I z silnikiem diesla to 120 zl + czesci (olej, filtry)
    i uwazam, ze to jest w miare uczciwa cena. Dodatkowo mam jeszcze rabat w
    salonie wiec place jeszcze mniej (tyle co napisalem wyzej)

    --
    ml

  • 49. Data: 2010-01-30 22:58:39
    Od: "Marcin Luty" <m...@s...gmail.com>

    Użytkownik "Marcin Luty" <m...@s...gmail.com> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:hk2a18$bei$...@m...internetia.pl...

> [...]
    > filtry) i uwazam, ze to jest w miare uczciwa cena. Dodatkowo mam jeszcze
    > rabat w salonie wiec place jeszcze mniej (tyle co napisalem wyzej)

    A jeszcze jedno mi przyszlo do glowy - po jednym z komentarzy pod tym
    artykulem. W grupie wv mozesz robic przeglady gwarancyjne w dowolnym salonie
    grupy nie tracac gwarancji a wiec: wv, audi, skoda, seat. Nie wiem jak z
    bentleyem ale tego w Krakowie nie ma wiec sie nie interesowalem :-)

    --
    ml

  • 50. Data: 2010-01-30 23:31:16
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 30 Jan 2010 13:42:00 -0600, Pszemol wrote:

    >Nauczka aby nie poprawiac producenta samochodu :-)

    Nauczka zeby na przyszlosc sie schylic i odkrecic przewod przy pompie,
    a nie zakladac ze przeciez filtr sie nigdy nie zapycha :-)

    >No to sam sobie winny jestes... :-)

    No ale co robic - 50 litrow benzyny do kanalu, czy do butelek i
    obrzucic stacje ktora ja sprzedala ? :-)

    >Z cala pewnoscia ten smar z paliwa sie nie wzial - to byl
    >pewnie ten klej z filtra ktorym byla bibula sklejona :-)

    Nie mialby szans calego baku zamulic.

    Tak czy inaczej - jak widac i wymiana filtra benzyny ma sens.

    P.S. filtr LPG wymienilem tylko raz, i zupelnie niepotrzebnie

    J.