  • 11. Data: 2012-01-10 08:17:18
    Temat: Re: Ilu uzytkowników usenetu potrzeba do wkręcenia żarówki?
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    > Ale tu mnie straszą brakiem jtaga a ja nie wiem, o co chodzi - gógle
    > zwracają pierdylion wyników :(

    Brak jtaga oznacza tylko tyle, że programy będziesz mógł debugować tylko
    oscyloskopem :-)

  • 12. Data: 2012-01-10 08:34:02
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Zbych,

    Tuesday, January 10, 2012, 9:17:18 AM, you wrote:

    > Brak jtaga oznacza tylko tyle, że programy będziesz mógł debugować tylko
    > oscyloskopem :-)

    Ale jtag wymaga portu równoległego?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 13. Data: 2012-01-10 08:54:39
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    > Ale jtag wymaga portu równoległego?

    Nie. Do AVR kupisz tylko jataga na USB. Zresztą z debugowaniem w AVR
    jest lekka kicha, bo różne procesory mają różne interfejsy do
    debugowania (jtag, debug wire itd.). Według mnie jak chcesz mieć
    możliwość debugowania w układzie docelowym, to powinieneś wybrać AVR
    dragona do programowania i debugowania.

  • 14. Data: 2012-01-10 09:07:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Zbych,

    Tuesday, January 10, 2012, 9:54:39 AM, you wrote:

    > Nie. Do AVR kupisz tylko jataga na USB.

    100+ na Alledrogo...

> [...]
    > debugowania (jtag, debug wire itd.). Według mnie jak chcesz mieć
    > możliwość debugowania w układzie docelowym, to powinieneś wybrać AVR

    222PLN - chyba odlecieliśmy trochę :(

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 15. Data: 2012-01-10 09:11:20
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Zbych" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > w układzie docelowym, to powinieneś wybrać AVR dragona do programowania i

    Na początek do zapoznania się z możliwościami tych uC to moim zdaniem
    wystarczy programator-zabawka. Ja zrobiłem wiele komercyjnych projektów bez
    Jtaga bo wyrosłem ze starej 51' gdzie właśnie debugowanie to oscyloskop i
    dwie nogi ;-). Nie jestem ekspertem programistą ale żyję po częsci z tego co
    napiszę. Jtag przydawał mi sie całkiem nieźle przy zabawie z ARM, choć i
    tutaj miałem zawsze swój ukochany pin i oscyloskop, a czasem
    podpatrzony/przeczytany u fachowców głośniczek przypięty do jakiejś szyny
    obrazującej co sobie myśli kontroler ;-)
    RoMan chyba zaczyna zabawę, niech zamiga diodą a potem będzie LCD2x16 a
    później jakiś większy system i sobie kupi lepszy programator. A może mu się
    odwidzi i zostanie sobie z tym Jtagiem jak Himilsbach z językiem angielskim.
    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 16. Data: 2012-01-10 09:42:09
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    > 100+ na Alledrogo...

    > 222PLN - chyba odlecieliśmy trochę :(

    No to zostaje ci oscyloskop + ewentualnie software'owy emulator (i
    trzeba pamiętać, że AVR studio nie emuluje w 100% peryferiów, i do tego
    część z nich emuluje z błędami).
    Możesz też zmienić procesor na inny. Do wielu armów producenci mają
    proste płytki uruchomieniowe, które od razu mają na podkładzie
    programator i jtaga do debugowania.

    http://ics.nxp.com/lpcxpresso/
    http://www.kamami.pl/index.php?ukey=product&productI
    D=177198
    http://www.kamami.pl/index.php?ukey=product&productI
    D=185132

    Zazwyczaj razem z tymi zestawami jest też gotowe środowisko IDE +
    kompilator (z ograniczeniami) i przykładami.

  • 17. Data: 2012-01-10 09:45:09
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2012-01-10 10:11, Ukaniu pisze:
> [...]
    > Jtaga bo wyrosłem ze starej 51' gdzie właśnie debugowanie to oscyloskop i

    Zgoda, ale w końcu mamy XXI wiek i jeśli debugowanie w układzie jest
    dostępne, to czemu z niego nie skorzystać? Przydatne zwłaszcza przy
    zabawie peryferiami.

  • 18. Data: 2012-01-10 09:47:17
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    owinieneś wybrać AVR

    > 222PLN - chyba odlecieliśmy trochę :(

    a gdzie Ty znalazłeś na allegro tego dragona?

  • 19. Data: 2012-01-10 10:02:10
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Sylwester,

    Tuesday, January 10, 2012, 11:04:03 AM, you wrote:

    > Skoro Ci radzi ktoś, kto ma doświadczenie - zrób to.
    > Tutaj jest 7 osób w tym wątku.
    > Podaj nr konta. Nawet jak Ci każdy wpłaci po 40 zł, masz go na jutro.
    > Potem odeślesz komuś z kolegów w kopercie bąbelkowej.
    > Sam chętnie od Ciebie go pożyczę.
    > W każdym razie, ja czekam na numer konta i wpłacam.

    Bez żartów. To nie o to chodzi. Ja naprawdę nie muszę do sklepu po
    bułki Maybachem jeździć.

    Stawiam na TI i jego kontroler, ale skoro już w to wdeptuję, to chcę
    mieć _możliwość_ również _zabawy_ AVR. W tym momencie chcę się trochę
    pouczyć. Inwestować większych pieniędzy - obojętnie czy własnych czy
    cudzych - na razie nie mam zamiaru. Ale dziękuję za dobre chęci, choc
    nie wiem, czym sobie na to zasłużyłem...

    Napaliłem się na tego MultiToola z powodu dodatkowych bajerów, które
    mi pozostaną nawet jak nie będę chciał już żadnego AVRa programować.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 20. Data: 2012-01-10 10:04:03
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

> [...]
    Potem odeślesz komuś z kolegów w kopercie bąbelkowej.
    Sam chętnie od Ciebie go pożyczę.
    W każdym razie, ja czekam na numer konta i wpłacam.

    -- .
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar
    http://www.alpro.pl