eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaIndukcyjny licznik energii, moment wsteczny a kradzież prądu › Re: Indukcyjny licznik energii, moment wsteczny a kradzież prądu
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Indukcyjny licznik energii, moment wsteczny a kradzież prądu
    Date: Mon, 3 Feb 2020 14:52:10 +0100

    Użytkownik "Queequeg" napisał w wiadomości grup
    ust.no1...
> [...]
    >nigdzie takiego licznika (poza biurkiem do zobaczenia, jak działa),
    >ani
    >nie zamierzam kraść prądu. Wątpię zresztą, żeby gdziekolwiek jeszcze
    >się
    >takie uchowały.

    >Takie liczniki mają pewien niewielki moment, który obraca wirnik
    >licznika
    >wstecz do momentu, aż ten zatrzyma się na ograniczniku. Z tego co
    >wiem ma
    >to na celu zapewnienie, że wirnik w spoczynku nie będzie pełzał do

    Hm, ksiazki sugeruja, ze ma raczej niewielka pulapke z magnesikiem,
    ktora pełzanie do przodu zatrzyma, a wiekszego zuzycia juz nie ...

> [...]
    >Robimy urządzenie, które najpierw pobiera określoną ilość energii
    >(tak,
    >żeby wirnik obrócił się o niepełny obrót), a potem na określony czas
    >odłącza się od sieci (tak, żeby wirnik mógł wrócić). Mogłaby to być
    >np.
    >ładowarka do akumulatora, zasilana z tego akumulatora. Odłączona nie
    >pobierałaby z sieci żadnego prądu.

    >Ciekawi mnie, czy i jaką średnią moc dałoby się w ten sposób pobrać
    >(tzn.
    >pobierać z akumulatora, żeby bilans był dodatni).

    Na oko - taką jak srednia moc tego cofania.

    Tylko czy normalnie to pojemnosc kabli za licznikiem nie powoduje, ze
    on jednak do przodu sie kreci ?
    Niby mozna odłączac, ale to zawsze komplikacja

    >Ciekawi mnie też, czy to jest legalne. Z jednej strony nie ingerujemy
    >w licznik, nie działamy na niego polem magnetycznym, nie
    >rozplombowujemy
    >go, w ogóle nie dotykamy licznika, ale z drugiej celowo i z
    >premedytacją
    >wykorzystujemy jego niedoskonałość do oszukania ZE.

    No wlasnie - kradziez jest kradziez. Tylko kto cie zlapie ?

    Ale jest trzecia strona - policzyc ile tej kradziezy ... usklada sie
    1zl ?
    A 1 gr ?

    >A może się nie da, bo licznik jest tak skonstruowany, że trybik
    >rejestru
    >przekręca się zaraz po przejściu wirnika przez pozycję spoczynkową?
    >Czyli
    >jak tylko zaczęlibyśmy pobierać energię, trybik by się obrócił i
    >rejestr
    >naliczyłby energię?
    >Pytanie jak wspominam teoretyczne, dziś i tak nigdzie już takich
    >liczników
    >nie ma.

    Jeszcze chyba sa na allegro, jesli ktos chce przebadac :-)

    J.