eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaIndukcyjny licznik energii, moment wsteczny a kradzież prądu › Re: Indukcyjny licznik energii, moment wsteczny a kradzież prądu
  • Data: 2020-02-03 22:26:38
    Temat: Re: Indukcyjny licznik energii, moment wsteczny a kradzież prądu
    Od: q...@t...no1 (Queequeg) szukaj wiadomości tego autora

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Aby na pewno ?
    >
    > Cos tu pisza o tym ...
    > https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3348846.html
    >
    > ale queequeg ma na stole, to niech zbada :-)

    Na pewno :) Właśnie sprawdziłem. 5A DC przez cewkę prądową mu zupełnie
    obojętne, jakby nic nie płynęło. AC przez diodę już nie było obojętne,
    nadal mierzył (choć nie wiem czy dobrze, bo oczywiście musiałem go
    rozebrać na części pierwsze i po złożeniu jest rozkalibrowany) :)

    Zastanawiam się, jak w najprostszy sposób zrobić pobór DC w jednej
    z połówek sinusoidy żeby sprawdzić, czy wtedy też będzie głuchy.
    Może jakiś tranzystor kluczowany prostownikiem jednopołówkowym za
    transformatorem... pobawię się tym jeszcze.