eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaIndukcyjny licznik energii, moment wsteczny a kradzież prądu › Re: Indukcyjny licznik energii, moment wsteczny a kradzież prądu
    From: q...@t...no1 (Queequeg)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Indukcyjny licznik energii, moment wsteczny a kradzież prądu
    Date: Mon, 3 Feb 2020 21:36:43 +0000 (UTC)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Hm, ksiazki sugeruja, ze ma raczej niewielka pulapke z magnesikiem,
    > ktora pełzanie do przodu zatrzyma, a wiekszego zuzycia juz nie ...

    Pewnie są różne liczniki. Ten mój ma magnes, który daje moment hamujący
    (bez niego wirnik kręci się dużo szybciej), ale blokada jest mechaniczna
    (zapadka). Położenie magnesu można zresztą wyregulować, pewnie m.in. tak
    je kalibrowali.

    > Tylko czy normalnie to pojemnosc kabli za licznikiem nie powoduje, ze
    > on jednak do przodu sie kreci ?
    > Niby mozna odłączac, ale to zawsze komplikacja

    Nie powoduje, widziałem takie liczniki zainstalowane. Po odłączeniu
    wszystkiego bardzo powoli kręciły się do tyłu i stawały na kresce.

    > No wlasnie - kradziez jest kradziez. Tylko kto cie zlapie ?

    Nie chodzi o to, czy złapie tylko o to, co jakby złapał :) Czy dałoby się
    to podciągnąć pod kradzież prądu, jeśli wykorzystujemy niedoskonałość
    licznika.

    > Ale jest trzecia strona - policzyc ile tej kradziezy ... usklada sie
    > 1zl ?
    > A 1 gr ?

    Nie chodzi o to ile, chodzi o to czy :)

    > Jeszcze chyba sa na allegro, jesli ktos chce przebadac :-)

    Przyjrzałem się temu mojemu. Rejestr jest sprzężony z wirnikiem
    dwukierunkowo. Jakby zmusić wirnik do obracania się do tyłu (np.
    podłączając trafo pod cewkę prądową i obracając licznik do góry
    nogami), to rejestr będzie się cofał.