eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaIndukcyjny licznik energii, moment wsteczny a kradzież prądu › Re: Indukcyjny licznik energii, moment wsteczny a kradzież prądu
  • Data: 2020-02-05 16:30:57
    Temat: Re: Indukcyjny licznik energii, moment wsteczny a kradzież prądu
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Piotr Wyderski napisał:

    > To przekonanie nie musi być wcale dalekie od prawdy. Świeci się
    > kilka godzin codziennie, a kaloryferkiem grzeje tylko, jak trzeba.

    Przeważnie trzeba cały dzień bez przerwy. Na okrągło.

    > Całkowanie działa, nawet w rozumieniu ludowym. Dlatego te ładowareczki
    > to może być większy koszt, niż się powszechnie wydaje. Nie dlatego, że
    > naładowanie telefonu kosztuje pół grosza, tylko dlatego, że ich nikt po
    > naładowaniu z gniazdka nie usuwa, a większość jest tania i ich poziom
    > jałowego zużycia energii wcale może nie być zachwycający. No i jest ich
    > kilkadziesiąt. To może być niewielkie kilkaset złociszy rocznie -- czy
    > to jest istotny koszt, to inna sprawa. Tylko wungla szkoda.

    W rozumieniu ludowym ten wysoki rachunek to właśnie z powodu ładowarek,
    a nie olejowego kaloryferka.

    Prawie czterdzieści lat temu pokazywałem komuś peceta i różne rzeczy,
    jakie z nim można robić. Patrzył, patrzył, w końcu powiedział: no tak,
    ale ile to prądu musi ciągnąć!

    Jarek

    --
    Pani kierowniczko, ja to wszystko rozumiem... Ja rozumiem, że wam jest
    zimno, ale jak jest zima to musi być zimno! Tak? Pani kierowniczko, takie