    Subject: Re: Inkubator -- temperatura i wilgotność, różne pomysły
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    From: WM <c...@p...onet.pl>
    Date: Thu, 8 Aug 2019 11:22:25 +0200

    W dniu 2019-08-07 o 22:48, Queequeg pisze:
    > Na wszelki wypadek mogę dokleić kolejne rezystory do radiatora :)

    Jeżeli lodówka termoelektryczna, to łatwo przejść z chłodzenia na
    grzanie i to bez rezystorów.
    Wystarczy zmienić kierunek prądu na modułach.
    Działa to wtedy jak pompa cieplna.
    Znacznie lepiej grzeje niż chłodzi.

    > No tak... tylko ciągnąć będę z boku, a pompować do góry, żeby pomóc
    > konwekcji.

    Krokodyle zagrzebują jaja w kompoście, więc wokół jaja nie ma konwekcji
    i ruchu powietrza.
    Za to jest kontakt powłoki jaja z wilgocią ściółki.
    Ruch powietrza przy powłoce jaja może nie być wskazany.
    Lepiej się upewnij.

    > Do tej pory widziałem tylko na wlocie, dmuchające przez radiator. Nie mam
    > pojęcia, czy jest jakakolwiek praktyczna różnica, oprócz tego że jak
    > założę wentylator przylegający do radiatora, to w ułożeniu pompującym na
    > radiator na pewno łopatki nie będą się o niego obijały, a w odwrotnym...
    > nie zdziwiłbym się, jakby mogły.

    Dmuchanie jest skuteczne nawet na dużą odległość.
    Zasysanie działa na bliską odległość, chyba że starannie obudować tunelem.
    Łatwo sprawdzić na odkurzaczu z ręką przy wylocie i wlocie.
    Z zasady nie daje się niczego dławiącego na dolocie dmuchawy.

    Przypominam, że dmuchawa dająca 2 bary na tłoczeniu, podłączona na
    ssanie da tylko różnice poniżej 1 bara.

    WM