eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Instalacja LPG - coś pomiędzy II a IV inst (pół sekw.)
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 4

  • 1. Data: 2013-06-02 14:44:54
    Temat: Instalacja LPG - coś pomiędzy II a IV inst (pół sekw.)
    Od: _Michał <m...@g...pl>

    Hej,

    Pomysł się pojawił taki - nie ma sensu jednak
    jeździć tym V12 na PB95 jak jest LPG, będzie
    2x taniej/km niż ostatnie Safrane V6 :)

    Tylko teraz tak, chce >>tanio<< i bezproblemowo
    założyć gaz:


    Najbardziej bezproblemowo to są 2 gen - tylko
    podobno do BMW M73 "się nie da" i "bezsensu".
    (koszt 2.5k pln)

    Instalacji IV gen nie ma do V12 i już - i trzeba
    jakiś cyrk odstawiać i składać z 2x V6 i jest 2x
    więcej rzeczy do zepsucia.
    (koszt 6k pln)

    I teraz jest trick wymyślony tylko czy zadziała ?:

    Montujemy jedną instalacje do V6, jeden reduktor
    na 400koni, jedno wszystko ale 12 wtryskiwaczy
    i dajemy impulsy na wtryski 2x częściej i pod jeden
    kabelek są podpięte 2 wtryskiwacze - pod cylindry
    obrócone o 180 stopni - czyli 50% dawki dostaje na
    czas, a 50% 180 stopni wcześniej (dokładnie tak
    jak benzyna fiata MPI - czyli nie pełne sekwencje
    wtrysku benzyny) - opóźnienie czasu reakcji 1/100
    sekundy przy 3k rpm i to tylko w 50% w stosunku do
    pełnej IV - a wszystko prostsze i mniej;)
    w skrócie wtrysk co obrót, zamiast co 2.
    (koszt 3k pln)

    Ktoś takie coś przerabiał ? będzie to działało ?

    W ogóle czy M73 ma pełną sekwencje przy sterowaniu
    benzyną, czy właśnie taką połówkę lub jakimiś grupami ?

    tz. wiem że tak działką sekwencyjne do lanosa że to żadna
    sekwencja nie jest - tylko połówka - bo sterownik silnika
    i tak działa w połówcę - ale lanos ma 4 cyl.

    Pozdrawiam!


  • 2. Data: 2013-06-03 00:44:17
    Temat: Re: Instalacja LPG - coś pomiędzy II a IV inst (pół sekw.)
    Od: Lort <b...@g...w.ua>

    Kto: _Michał Gdzie: pl.misc.samochody
    Kiedy: 02.06.2013, 14:44:54

    > Montujemy jedną instalacje do V6, jeden reduktor
    > na 400koni, jedno wszystko ale 12 wtryskiwaczy
    > i dajemy impulsy na wtryski 2x częściej i pod jeden
    > kabelek są podpięte 2 wtryskiwacze - pod cylindry
    > obrócone o 180 stopni - czyli 50% dawki dostaje na
    > czas, a 50% 180 stopni wcześniej (dokładnie tak
    > jak benzyna fiata MPI - czyli nie pełne sekwencje
    > wtrysku benzyny) - opóźnienie czasu reakcji 1/100
    > sekundy przy 3k rpm i to tylko w 50% w stosunku do
    > pełnej IV - a wszystko prostsze i mniej;)
    > w skrócie wtrysk co obrót, zamiast co 2.
    > (koszt 3k pln)
    > Ktoś takie coś przerabiał ? będzie to działało ?

    Jasne, czemu ma nie działać? Tu nawet jest filmik
    z maszyną po takiej przeróbce:

    http://youtu.be/wqa_KoRy0jk


    --
    Llort

    lengyel - magyar erőteljes nyelvrokonság


  • 3. Data: 2013-06-03 22:19:54
    Temat: Re: Instalacja LPG - coś pomiędzy II a IV inst (pół sekw.)
    Od: nazgul <x...@w...pl>


    > W ogóle czy M73 ma pełną sekwencje przy sterowaniu
    > benzyną, czy właśnie taką połówkę lub jakimiś grupami ?
    >
    no właśnie to w pierwszej kolejności trzeba rozpoznać
    bo może jest full grupa
    i in stalką do R4 sobie opędzisz ;-)

    ponadto na 100% któreś wtryski na tych 12 cyl następują równocześnie
    wiec po prostu pod jedno wyjście muszą być podpięte 2 wtryskiwacze bez
    żadnej modyfikacji długości impulsu(ciekawe czy się tranzystory nie spalą)


  • 4. Data: 2013-06-03 23:02:35
    Temat: Re: Instalacja LPG - coś pomiędzy II a IV inst (pół sekw.)
    Od: _Michał <m...@g...pl>

    On 6/3/2013 10:19 PM, nazgul wrote:
    >
    >> W ogóle czy M73 ma pełną sekwencje przy sterowaniu
    >> benzyną, czy właśnie taką połówkę lub jakimiś grupami ?
    >>
    > no właśnie to w pierwszej kolejności trzeba rozpoznać
    > bo może jest full grupa
    > i in stalką do R4 sobie opędzisz ;-)




    Na R4 da się "opędzić" v12 M70 z BMW E32 750i - ale tego auta nie mam ;)
    bo faktycznie ma full grupa x2 sterowniki = 4 kabelki dla całego silnika

    Tak też się dało zrobić PRV V6 z Safrane 24V ;) na 4 cyl (miał
    3 kabelki) - sorki nie wiem jak to się nazywa - nie jestem mechanikiem


    Ale wszystko wskazuje na to że M73 jak i N73 to są pełne sekwencje
    i mimo to chciałbym to "opędzić" (bardzo dobre słowo dla tego typu
    oszczędności ;) ) na jednej instalce V6 - bo wsadzenie 2 LPG do jednego
    auta to jakaś bzdura jest, drogie i się zaraz coś popsuje i nikt tego
    nie ogarnie...

    Jak ludzie robili swapy z M70 (2x full grupa) na M73 (full sekwencja)
    i zostawiali sterowniki z M70 to podobno działało bez żadnego problemu

    a ja nie chce zrobić wtrysku co 2/3 obrotu jak M70 ale co jeden pełny
    czyli trochę lepiej niż fabrycznie w M70 - dokładnie jak PRV V6, fiatMPI


    schematy (mam nadzieję że dobre):


    To jest m70 (2x motronic m1.7):

    http://www.alfabb.com/bb/forums/attachments/164-168-
    1991-1995/52389d1166366399-electrical-diagrams-bosch
    -motronic-m1-7-m1.7_wiring_5.pdf


    > ponadto na 100% któreś wtryski na tych 12 cyl następują równocześnie
    > wiec po prostu pod jedno wyjście muszą być podpięte 2 wtryskiwacze bez
    > żadnej modyfikacji długości impulsu(ciekawe czy się tranzystory nie spalą)

    Właśnie nie mam pewności - bo jednak wygląda na pełną sekwencję:

    o jest M73 (2x motronic 5.2) - dokładnie jak w
    Ferrari 550 V12 (stąd miałem info):
    http://bavariancar.lv/download.php?id=465

    czy ja się może mylę i to nie jest pełna sekwencja ? i po prostu
    bez cyrków da radę z instalką V6 ?

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: