  • 1. Data: 2013-09-16 17:51:44
    Temat: JVC HR-J448EE, czyli MTV mi się zbuntował...
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Hejka!
    A pykło mu coś w zasilaniu. Bardzo prawdopodobne, że z mojej winy, gdy była
    niepewnie wkładana wtyczka do gniazdka (przez przedłużacz i on miał wtyczkę
    rozchwianą, naprawiłem). To wrażliwy na to telewizor nic nie powiedział,
    tylko działał, a ten... do rzeczy - nie startuje przetwornica w zasilaczu.
    Tranzystorem wykonawczym jest 2SK2632 i on raczej żyje (dlaczego - za
    moment), a sterującym go jakiś maluch npn. Dlaczego myślę, że tranzystory
    nie umarły? Bo sporadycznie, gdy woltomierz jednym końcem do plusa, a drugim
    do źródła dużego, bądź kolektora małego, to skwierczy, brzęczy trafo (ale
    delikatnie, nie jakby się zjarać miało), a co jakiś czas przetwornica
    zaskoczy, napięcia na wyjściu są i trzymają, wyświetlacz coś pokazuje
    (cztery kreski, jakby zegara zgubił), jednak, jak przyciskiem chcę włączyć
    urządzenie, wszystko gaśnie, ale w sposób wskazujący raczej na wyłączenie
    się, niż jakiekolwiek zwarcie. Transoptor do stabilizacji też raczej żyje,
    inaczej chyba nie udało by mi się uruchomić tego w ogóle... a tak, jednak z
    dużym trudem, przetwornica z rzadka odpala, jeśli układ pozostaje logicznie
    wyłaczony. Pokusiłbym się sam to rozkminić, ale przeszukałem co się dało i
    albo płatne, albo bezpłatne ale jednak płatne, albo wyskakuje lista
    pierdyliona jakichś plików, bez możliwości ich pobrania, albo zalogować się
    trzeba (żeby to wystarczyło, to bym nie płakał, ale cuś za dużo trzeba
    podawać do tych rejestracyj, w jednym przypadku antywirus mi zapłakał, że
    strona jest zarobaczona)... bez schematu (chyba pozostanie go
    rozrysować...), pozostaje szukać na ślepo. A choć to wiekowe urządzenie, to
    część elementów jest mocowana SMD, nawet prostownik (i jestem niemal pewien,
    że twórcy RoHS momencie, gdy MTV ten wyszedł na rynek, na gówno papu
    mówili) i nie bardzo jest jak machać lutownicą. podejrzewane początkowo
    bezpiecznik, mostek, kondensator gładzący są sprawne, kondziołek nawet dość
    głośno strzelił, gdy zniecierpliwiony długim rozładowywaniem tegoż, zwarłem
    (oczywiście, wyłaczone z sieci!) bieguny przy ok. 63V. Bez schematu trudno
    mi będzie określić, czy dany półprzewodnik (diod trochę jest) jest gut, czy
    jednak padł był, jeśli w tym miejscu siedzi jakaś mała rezystancja. Może być
    jakiś elektrolit? Może być, że jednak któryś z tranzystorów przetwornicy,
    mimo, że sporadycznie, "palcem dotknięta" wystartuje?
    Żaden z elementów wizualnie nie jest uszkodzony, na płytce nie ma zwarć i
    cynowych wąsów, są po prostu przykurzone tyle, coby z długości używania
    wynikło.
    Urządzenie jest (teraz to było...) w na tyle dobrym stanie, że opłacało by
    się je ponownie uruchomić. A dopiero co mu wyczyściłem pilota na błysk...
    Ech...
    Tyle na razie mogłem zrobić celem wyszukania co padło, ale schematu nie
    udało mi się osiągnąć (wystarczyłaby sama część opiewająca zasilanie) i jak
    to się brzydko mówi, jestem w dupie.
    Drodzy koledzy!
    Co mogę jeszcze zrobić, aby choćby znaleźć schemat...?, a jakby udało się to
    uruchomić, to było by git! Albo chociaż przekonać się, że już nie da się nic
    zrobić, to bym opylił za piątaka do radioserwisu pod domem, zrobili by sobie
    i sprzedali... Nie stać mnie na naprawę, ale stać by było na części, jeśli
    to coś prostego.

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 2. Data: 2013-09-16 19:36:53
    Temat: Re: JVC HR-J448EE, czyli MTV mi się zbuntował...
    Od: "Kukus Minipalus" <d...@i...pl>

    "ACMM-033" <v...@i...pl> schrieb im Newsbeitrag

    Tutaj masz servisówkę:

    http://www.eserviceinfo.com/index.php?what=search2&s
    earchstring=HR-J441MS

  • 3. Data: 2013-09-16 20:47:30
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Kukus Minipalus" <d...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:523741b9$0$31066$6d5eeec5@news.sunnyusenet.com.
    ..

    > "ACMM-033" <v...@i...pl> schrieb im Newsbeitrag
    >
    > Tutaj masz servisówkę:
    >
    > http://www.eserviceinfo.com/index.php?what=search2&s
    earchstring=HR-J441MS

    Piękne dzięki!
    Nie bez trudu (pokazywało jakiś błąd na stronie), ale niemal błyskawicznie
    ściągnąłem, wylądowało mi też na mailu.
    Serdecznie dziękuję za zainteresowanie i pomoc, teraz sobie spróbuję coś
    porzeźbić, pewnie wydrukuję, choć laserówka dogorywa (płacze o zmianę
    zespołu bębna i transportu), ale coś widać, posiedzę sobie i podumam, co
    mogło pyknąć od stanów nieustalonych. Pogrzebię przy tranzystorze
    regulacyjnym (to ten mały, z tego, co widzę, jego regulacja polega na tym,
    że im bardziej się otworzy, tym bardziej tłumi bramkę do masy...), czy tam
    coś nie uszło uwadze :)) Swoją drogą - prymitywna ta przetwornica, nie wiem,
    czy to samodławka, czy to jaka inna rura...

    Jeszcze raz dzięki za sugestie, tajemniczego maila :) i dobre myśli.
    Spróbuję się z tym przespać i może coś ustalę? Spróbuję uniknąć uruchomienia
    przetwornicy bez regulacji (aby się przekonać, czy nie w regulacji problem,
    widzę coś na schemacie, co może powodować totalne otwarcie tranzystora
    (2SD2144) i zduszenie generatora w zarodku), coby mi elektroniki nie
    popaliło do reszty, jak da za duże napięcie. Trzymajcie za mnie kciuki, będę
    działać :)

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 4. Data: 2013-09-16 22:47:37
    Od: w...@o...pl

    Zacząć w ciemno od wymiany elektrolitów (oprócz tego największego) po sieciowej
    stronie zasilacza.

  • 5. Data: 2013-09-17 10:00:56
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
    > Zacząć w ciemno od wymiany elektrolitów (oprócz tego największego) po
    > sieciowej stronie zasilacza.

    Ten elektrolit akurat ładnie trzyma, napięcie jest blidowane po wyłaczeniu
    przez ponad minutę (oporniki tworzące układ, zamykają go przez dużą
    oporność), myślałem o kondensatorach, tylko, czy by tak nagle trzepnął
    któryś od chwilki nieostrożnego manewrowania wtyczką? Przecież, gdyby układy
    były na to tak wrażliwe, to ludzie by zjedli producentów za wciąż
    wypierniczające się urządzenia... Oczywiście, jak trzeba będzie, to
    posprawdzam wszystko, jako, że przetwornica jest bardzo wręcz prymitywna
    IMHO, to wiele tam do majstrowania nie ma, jak trzeba będzie, to wszystko
    się nowe kupi. Hehe, jak kiedyś w Rubinie, nie mogłem dojść do tego, czemu
    znika mi WN, a jak odpowiednio pomanewrować przez otwór w tylnej blasze
    (zwieranie przez opornik różnych punktów ze sobą, ginekologiczna robota, ale
    zespół WN blisko), lub pstrykać wyłacznikiem sieciowym, to zaskakiwał i na
    najbliższe kilka włączeń było dobrze. Ze schematu doszedłem do 6
    podejrzanych "czekoladek", ale nie miałem już cierpliwości wymieniać po
    jednej, poszedłem na łatwiznę, wymieniłem wszystkie, bo akurat miałem, był
    to strzał w dziewiątkę (bo w dziesiątkę to byo by ustalenie, która to
    konkretnie "czekoladka" nawaliła) i już nie było kłopotów z niewzbudzającym
    się WN (reszta działała, głos był, można było poprzestać na tym, ale w
    telewizor to się patrzy, nie tylko słucha) :) Stare czekoladki poszły do
    fajansu, wtedy nikt nie przejmował się elektroniką leżącą w fajansie,
    pospołu z tłuczonymi butelkami i zepsutym chlebem, obierkami, itd.
    dtdgttytvcyya sz Chyba się szarpnę na Wolumen i kupię wszystkie części...
    e... nie... nie będę tak szedł na latwiznę, pogrzebię trochę, sprawdzę te
    elektrolity, choć żaden wybrzuszony nie jest... Mam w betach całą rzeszę
    różnych kondziołów, to na pewno znajdzie się jakiś odpowiednio wystarzony,
    mam miernik pojemności w przyrządzie uniwersalnym, chyba nawet działa :), to
    poznajduję, co się nadaje do włożenia.

    Dzięki za zainteresowanie, podziałam niebawem :)

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 6. Data: 2013-09-17 12:49:12
    Od: "Kukus Minipalus" <d...@i...pl>

    > Jeszcze raz dzięki za sugestie, tajemniczego maila :) i dobre myśli.

    Ten Mail to też ja wysłałem....
    :)