eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaJak bezprzewodowo przekazać sygnał z sensora bezpieczeństwa? › Re: Jak bezprzewodowo przekazać sygnał z sensora bezpieczeństwa?
    From: Mirek <m...@n...dev>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jak bezprzewodowo przekazać sygnał z sensora bezpieczeństwa?
    Date: Mon, 29 May 2017 23:04:58 +0200

    On 28.05.2017 17:57, Miller Artur wrote:

    > pierwszym pomysłem było zastosowanie pneumatycznego czujnika kontaktu,
    > takiego jak stosuje się w szlabanach albo obrotowych drzwiach. drugi
    > pomysł to bariera optyczna zamontowana na belce, wykrywająca zbliżenie
    > się czegoś do niej.

    No i właśnie coś takiego montuje się na bramach przesuwnych albo
    podnoszonych. Sygnał przekazywany jest radiowo, dwukierunkowo, tzn.
    urządzenie pyta układ zabezpieczający czy może wykonywać ruch.
    Można też zrobić to jednokierunkowo na zasadzie, że urządzenie
    zabezpieczające nadaje cały czas: OK OK OK OK OK STOP! - jak OK nie
    dojdzie to też maszyna robi stop.
    Czujnik mikrofalowy zapomnij. Jakikolwiek ruszający się metal w pobliżu
    to jest alarm.
    Można by natomiast spróbować czujnik optyczny odbiciowy zamocowany na
    belce w kierunku ruchu - jest szansa, że belka wyhamuje zanim uderzy w
    przeszkodę.

    --
    Mirek.