  • 11. Data: 2013-07-17 03:03:22
    Temat: Re: Jak cwaniacy naci?gaj? ludzi na Allegro
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-07-20 02:01, A.L. pisze:

    > Jaka nieprawde?
    >
    > A.L.

    Ty masz jakąś praktykę w prowadzeniu działalności gospodarczej?
    Urząd skarbowy uznaje, że dokumenty nie odzwierciedlają działań
    gospodarczych. Uznaje je za nierzetelne, i do celów podatkowych ustala
    typowe ceny zapałek na tym terenie. Możesz wnieść sprawę do sądu, ale to
    ty i twój kontrahent macie przekonać sąd, że transakcja była
    ekonomicznie uzasadniona.

    Tu masz przykład:
    http://sejmometr.pl/sa_orzeczenia/105278
    Stanowisko Urzędu Kontroli Skarbowej na odwołanie:
    "W toku postępowania kontrolnego skarżący nie wyjaśnił gospodarczego
    uzasadnienia oraz szczegółowych okoliczności wskazanych transakcji i
    ograniczył się jedynie do okazania dokumentów w postaci faktur, dowodów
    zapłaty i stosownych umów."
    Skrzywdzony przedsiębiorca zaskarżył decyzję do sądu a sąd oddalił
    argumentując:
    "W toku postępowania podatkowego skarżący nie wystąpili z jakimkolwiek
    wnioskiem dowodowym na poparcie swoich twierdzeń, a ocena skutków
    podatkowych transakcji udokumentowanych spornymi fakturami pozostawała w
    zakresie kompetencji organów podatkowych, zwłaszcza, że dla sprawy nie
    miało istotnego znaczenia ustalenie ważności i treści czynności
    cywilnoprawnych, lecz ich skutki na gruncie prawa podatkowego."

    Jeśli to jest dla ciebie za trudne to popytaj znajomych lub rodziców co
    zrobi Urząd skarbowy gdy sprzedając mieszkanie wpiszesz jako wartość na
    przykład 200 zł gdy takie mieszkania kosztują około 400 tysięcy.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 12. Data: 2013-07-17 03:12:59
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-07-20 02:02, A.L. pisze:

    > Jezeli jest tak jak piszesz, to Polska z komuny jeszcze nie wyszla
    >
    > A.L.

    Misiu puszysty. Podatki masz płacić od konkretnych zdarzeń
    gospodarczych. Ludzie na całym świecie starają się przedstawić na
    dokumentach inne operacje niż w rzeczywistości aby płacić mniejszy
    podatek. Czyli po prostu oszukują. I na całym świecie państwa bardzo
    brutalnie zwalczają ten proceder walcząc o pieniądze, które im się
    należą (ich zdaniem). Podejrzewam, że w USA pod tym względem jest gorzej
    niż u nas. I w krajach Europy Zachodniej. Tam po prostu aparat państwowy
    jest silniejszy a urzędnicy bardziej fachowo przygotowani. Więcej
    sztuczek znają. A zasada jest prosta. To nie urząd skarbowy ma ci
    udowodnić, że oszukałeś. Po prostu gdy nabiorą podejrzenia to nie uznają
    wystawionych przez ciebie dokumentów a to ty musisz im udowadniać, że to
    zdarzenie gospodarce było wiarygodne.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 13. Data: 2013-07-17 13:11:38
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-07-20 03:19, sundayman pisze:

> [...]
    > R. B. w B., które to faktury nie odzwierciedlały rzeczywistych zdarzeń
    > gospodarczych"
    >
    > Skoro nie "odzwierciedlały rzeczywistych zdarzeń gospodarczych", tzn. że
    > wystawiono lewe faktury za coś, co faktycznie nie miało miejsca. To jest
    > normalny przekręt służący zmniejszaniu podatku.
    > Firma, która ma i tak jest "na minusie" wystawia lewe faktury - np.
    > właśnie za szkolenia (jak w tym przypadku). I kupujący zwiększa sobie
    > koszty, a sprzedający i tak nie płaci podatku.
    >
    > To jest oczywiście zwykła lewizna.
    > Ale tu mówimy o tym, że ktoś kupił "cudowne zapałki" za 1000.

    Ale będzie musiuał wykazać ekonomiczne uzasadnienie tego kupna tak samo
    jak ekonomiczne uzasadnienie jakiegoś "doradztwa".
    Trzeba będzie wykazać ze te zapałki były rzeczywiście cudowne jak żadne
    inne i służyły uzyskaniu przychodu.

    > A inny sprzedał i ZAPŁACIŁ PODATKI od tej sprzedaży.

    To nie jest tak jak mówisz. Ty możesz sprzedać zapałki za 1000 zł, ale
    ten kto je kupił może je wpisać w koszty jeśli są kosztem uzyskania
    przychodu. US zakłada, ze przedsiębiorca działa racjonalnie na rzecz
    powiększania dochodu. Nie uzna za racjonalne działanie wydatku 1000 zł
    na zapałki skoro można na nie wydać 50 gr. Przedsiębiorca będzie musiał
    uzasadnić racjonalność tej decyzji.
    W tamtej sprawie sprawie był tez wydatek na usługi doradztwa.
    Przedsiębiorca powinien wykazać na czym polegało to doradztwo a nie
    wykazał.

    > I to choćby się ktoś usmarkał jest ZDARZENIE GOSPODARCZE.

    Nie jest. To jest dokument który w takim samym stopniu oddaje prawdę o
    zdarzeniu gospodarczym co faktura na usługi "doradcze".
    Wpisanie czegoś na fakturę nie tworzy zdarzenia gospodarczego, a ma
    opisywać to co zdarzyło się w rzeczywistości. Jeśli będzie budzić
    wątpliwości zostanie zakwestionowane i kupujący będzie musiał przed
    sądem uzasadniać zaistnienie tego zdarzenie i jego zasadność.

    > Że "dziwne" to mało istotne. Podatki zostały zapłacone, budżet nic nie
    > stracił. I US nie ma nic nikomu do zarzucenia.

    Nie prawda. Może to być nabijanie kosztów. Firma ryczałtowa "sprzedaje"
    z podatkiem 3% a kupujący w zależności od formy działalności
    zaoszczędza 30% podatku PIT albo 19% CIT.
    Oczywiści jeśli US zakwestionuje ci zakup zawyżony o 50% to przed sądem
    będziesz w stanie wywalczyć, że masz do tego prawo. Ale nie w przypadku
    dowolni absurdalnego zakupu.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 14. Data: 2013-07-18 16:39:46
    Temat: Jak cwaniacy naciągają ludzi na Allegro
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Tak przypadkiem na to trafiłem:

    LM393 (komparator podwójny)

    Z demontażu, 20zł! DWADZIEŚCIA ZŁOTYCH!
    http://allegro.pl/d0364-uklad-lm393-pbki-toshiba-a20
    0-i3339618286.html

    Nowe, normalna cena - 0,25zł
    http://allegro.pl/art-nowe-komparatory-lm393d-smd8-t
    i-lm393-4szt-i3376619784.html

    Aż myślałem że mi się numerek pomylił (dawno tego układu nie używałem,
    a te drogie wyskoczyły jako pierwsze).

    No ale co tam, wolny rynek...

  • 15. Data: 2013-07-18 17:36:41
    Temat: Re: Jak cwaniacy naciągają ludzi na Allegro
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > Z demontażu, 20zł! DWADZIEŚCIA ZŁOTYCH!

    No co, wszystko sie zgadza: uklad 0,25zl, demontaz 19,75;-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 16. Data: 2013-07-18 17:52:32
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Mario" <m...@...pl> napisał w wiadomości

    0-i3339618286.html
    > Kwarc to dla niego układ 14.318.

    Albo 32.768... żal.pl...

  • 17. Data: 2013-07-18 18:22:19
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Thu, 18 Jul 2013 17:36:41 +0200 Pawel O'Pajak <o...@i...pl>
    napisał:

    >No co, wszystko sie zgadza: uklad 0,25zl, demontaz 19,75;-)

    Kurde, chyba poszukam roboty w demontażu scalaków - wylutuję jeden SO8
    i już dwie dychy w kieszeni ;-)

  • 18. Data: 2013-07-18 19:39:04
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "__Maciek" <i...@c...org> napisał w wiadomości

    > Kurde, chyba poszukam roboty w demontażu scalaków - wylutuję jeden SO8
    > i już dwie dychy w kieszeni ;-)

    No... to ja chyba wreszcie posprzątam swój pierdolnik :)) Tylko trochę się
    skarbówki obawiam, że zechcą się dokumać, skąd mam tyle kasy... ale nic to,
    jak dużo będzie, to i odpowiednio im uiszczę, żeby pyski zamknąć :)) I wio
    na Allegro, układ 4K7 po 20 zyla :))

  • 19. Data: 2013-07-18 19:43:15
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-07-21 13:17, Jacek pisze:

    > JA dzielę się swoją wiedzą. Nie odnoszę z tego powodu żadnych korzyści i
    > tak mi pasuje.
    > Pomagając komuś tutaj, to jak podać rękę osobie, która przewróciła się na
    > chodniku. To wszystko.

    No to podaj rękę leżącemu na chodniku Ministerstwu w wątku obok.
    Zbluzga cię, albo opluje.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 20. Data: 2013-07-18 19:51:07
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-07-20 15:35, Jacek pisze:

    > Jak ja lubię takie podejście... Wiam, ale nie powiem. Jak powiem, to 1000.
    > Ty się nie nadajesz na grupy dyskusyjne, gdzie ludzie za darmochę
    > wymieniają się wiedzą...

    Jakbyś śledził tę grupę dłużej to byś wiedział, że wiele razy dzieliłem
    się swoją wiedzą. Nie wiem skąd zarzut do mnie że się nie nadaję na
    grupę :) Przecież nikt mnie nie pytał na grupie skąd dostać układ LM393
    do Toshiby A 200. Ta oferta na allegro jest dla tych co nie potrafią
    sami zdobyć wiedzy o tym gdzie dostać taki ukłąd LM393. Nie poszukają
    dokładniej przez google, nie spytają na forach czy na grupach. Wchodzą
    na allegro i mają bez wysiłku intelektualnego za jedyne 20 zł.

    --
    pozdrawiam
    MD