  • 11. Data: 2011-01-24 20:51:00
    Temat: Re: Jak dbac o automatyczna skrzynie biegow
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 24 Jan 2011 20:05:29 +0100 osobnik zwany J.F. wystukał:

    o-automatyczne-
    skrzynie-biegow/

    > Dieslowcy ?
    >
    > Gorzej jak w automacie i w dieslu :-)

    diesle z hydrokinetyczną skrzynią?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 12. Data: 2011-01-24 20:51:43
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 24 Jan 2011 12:46:50 +0100 osobnik zwany Wangog
    wystukał:

    > Witam
    >
    > Jak w temacie. Zeby dlugi okres cieszyc sie z automatu bez duzych
    > wydatkow. Napewno regularna wymiana oleju, ogledziny czy nie ma
    > wyciekow, nie katowanie silnika gdy jest zimny. Zreszta chyba tez nie
    > powinno sie zbytnio wkrecac silnika na obroty (disiel) ? Cos jeszcze?
    > Aha...Mam wlany (za namowa mechanika) plyn Bilsteina.

    jak skrzynia?
    DSG, manualna zautomatyzowana, CVT czy hydrokinetyczna?
    bo o każdą trzeba dbać inaczej.

  • 13. Data: 2011-01-24 21:31:49
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    On 2011-01-24 19:57, Kuba (aka cita) wrote:

    > Użytkownik "Yans van Horn" <y...@n...spam> napisał w wiadomości

    o-automatyczne-skrzynie-biegow/

    > srututu - bo trzeba sie zatrzymać zanim sie zmieni kierunek jazdy?
    > albo że trzeba sie zatrzymać zanim sie zaparkuje?

    Nie tylko. Choć to też. U siebie mogę w zasadzie wrzucić bieg jeszcze w
    momencie toczenia w przeciwnym kierunku bez żadnych problemów, puścić
    sprzęgło z wyczuciem i już jedziemy.
    Co w takim wypadku będzie się dziać w automacie ?

    Ty zdaje się masz automat, zatem poproszę Cię o kilka odpowiedzi:
    - I co z płynną zmianą pomiędzy D i R - coś się spierniczy jeśli zmiany
    dokonasz zbyt szybko ?
    - Co jeśli zmiany z N na D (lub R) przypadkiem dokonasz przy obrotach
    wyższych niż jałowe?

    > Cała reszta to jak amerykańska instrukcja na żelazku, zaczynająca sie od
    > "nie prasować na ciele człowieka"

    W moich oczach To jest niepotrzebnie skomplikowany kawał szpeja,
    działający poza pełną kontrolą kierowcy. Dla mnie, bez żadnych zalet -
    wręcz przeciwnie. Nie zmienia to faktu, że komuś innemu może odpowiadać.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 14. Data: 2011-01-24 21:58:42
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    On 2011-01-24 20:00, Karolek wrote:

    o-automatyczne-skrzynie-biegow/

    > Ja czekam, moze nawet dluzej, bo szyby musza sie troche podgrzac coby
    > ewentualny snieg/lod na szybie wycieraczki bez problemu zgarnely.

    Dobra skrobaczka i ze zbieraniem z czystej szyby nie ma problemu. Zatem,
    ja nie czekam. Odpalamy, kilka-kilkanaście sekund na zapięcie pasów
    (rozprowadzenie oleju po układzie) i jazda...

    > A co, nie ogarniasz obslugi, czy jak?

    W sensie machania dźwignią z P na N, D, R itp ? :-) Czy zmiany oleju ?
    :-) "Rocket science" to to nie jest ;-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 15. Data: 2011-01-24 22:02:48
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    On 2011-01-24 20:05, J.F. wrote:
    o-automatyczne-skrzynie-biegow/

    > Dieslowcy ?

    Diesel z podgrzewaczem płynu zagrzeje się zdecydowanie szybciej niż
    silnik benzynowy :-) Rozwiązanie genialne w swej prostocie.

    > Gorzej jak w automacie i w dieslu :-)

    Hmm.. zdarza się, że automat ma własną chłodnicę oleju... a jak z
    dogrzewaniem ? Stosuje się coś takiego ?

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 16. Data: 2011-01-24 22:03:45
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 2011-01-24 20:51, masti pisze:

    > diesle z hydrokinetyczną skrzynią?

    Albo z manualną skrzynią i hydrokinetycznym sprzęgłem?:)

    Pozdrawiam
    Paweł
    DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com

  • 17. Data: 2011-01-24 22:04:27
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 24 Jan 2011 22:03:45 +0100 osobnik zwany DoQ wystukał:

    albo :)

  • 18. Data: 2011-01-24 22:11:00
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 2011-01-24 22:02, Yans van Horn pisze:

    > Diesel z podgrzewaczem płynu zagrzeje się zdecydowanie szybciej niż
    > silnik benzynowy :-) Rozwiązanie genialne w swej prostocie.

    Diesel z podgrzewaniem próbuje co najwyżej dogonić benzynę w czasie
    rozgrzewania.

    > Hmm.. zdarza się, że automat ma własną chłodnicę oleju... a jak z
    > dogrzewaniem ? Stosuje się coś takiego ?

    Chłodnica oleju jest wymiennikiem woda/olej - prosta sprawa.

    Pozdrawiam
    Paweł
    DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com

  • 19. Data: 2011-01-24 22:34:47
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    On 2011-01-24 22:11, DoQ wrote:

    > Diesel z podgrzewaniem próbuje co najwyżej dogonić benzynę w czasie
    > rozgrzewania.

    Start z ~-10C po 3-4km (ok. 5-10 minut jazdy) ma temperaturę >80C.
    Jak jest w samochodzie z benzynowym +/- 2L ?

    Moja rajdówka nie jest miarodajna, ale grzeje się napewno znacząco dłużej.

    > Chłodnica oleju jest wymiennikiem woda/olej - prosta sprawa.

    Słuszne rozwiązanie. W którym miejscu obiegu jest wpinany wymiennik?

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 20. Data: 2011-01-24 22:51:26
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 2011-01-24 22:34, Yans van Horn pisze:

    > Start z ~-10C po 3-4km (ok. 5-10 minut jazdy) ma temperaturę >80C.
    > Jak jest w samochodzie z benzynowym +/- 2L ?

    To tyle co u mnie w 3.0.

    Np tak:
    http://picasaweb.google.com/lh/photo/HTocnWq4rEQ1k2q
    knp_5pA?feat=directlink