  • 11. Data: 2019-12-31 12:13:29
    Temat: Re: Jak dorobić najprościej do włącznika światła "system auto"?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 31 grudnia 2019 11:42:49 UTC+1 użytkownik sirapacz napisał:

    > A to, czy wierzysz w "historyjkę" czy nie - lata mnie kalafiorem. Nie
    > mam żadnego interesu w tym, by zmyślać czy podkręcać rzeczywistość.

    Miałem jakiś czas temu podobnie
    Czujka ta taka najzwyklejsza(pir) też uruchamiała sie nawet chyba jak komary wokół
    niej latały. Zauwazyłem to ale zanim naprawiłem* to ze dwa- 3 tygodnie minęły.
    Rachunek za miesiąc był ok 50zł wyższy(+/- 10zł)
    Co by się zgadzało 0,5 kWh+7-8 godzin*31dni
    *Naprawa polegała na tym ze wywaliłem ten halogen i wstawiłem lampe led 50w z
    czujnikiem chyba własnie mikrofalowym
    https://archiwum.allegro.pl/oferta/halogen-led-slim-
    z-czujnikiem-ruchu-50w-neutralna-i7415208000.html
    I teraz jest tak ze lampa zapala się nawet jak ktoś od środka domu do drzwi podejdzie
    lub na piętrze do łazienki wejdzie. Bo część łazienki to wykusz pod którym właśnie ta
    lampa wisi.
    Ale że to 50W to póki co olewam temat

  • 12. Data: 2019-12-31 15:27:42
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > O to mi chodzi, ale dało by się z czujnikiem kontraktonowym? Są takie
    > które można podłączyć do fazy 230V, przeniosą chociaż z 50W i będą miały
    > taką samą regulację czasu świecenia jak czujniki PIR?

    Ja pisałem o zwykłym włączniku.
    Do zwykłego włącznika nie pasuje pytanie o regulację czasu świecenia.
    Albo stwierdzenie "O to mi chodzi" albo pytanie o regulację czasu jest
    nie na miejscu, albo inaczej rozumiemy pojęcie zwykłego włącznika.

    Nie znam silnych kontaktronów (obracam się w świecie gdzie 2W to duża
    moc i często 1mA to za duży prąd).

    Jak lata temu udało mi się 'zdobyć' Wiatkę to przed pierwszym
    uruchomieniem zainstalowałem w niej stycznik aby przez styki
    programatora nie płynął prąd 2kW grzałki.
    Z za małą wytrzymałością prądową styków kontaktrona można postąpić podobnie.
    P.G.

  • 13. Data: 2019-12-31 16:03:23
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Przepraszam jeśli o przekręcenie sie obrazasz. Literówka nie była celowa.

  • 14. Data: 2019-12-31 17:05:12
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 31.12.2019 o 15:27, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > programatora nie płynął prąd 2kW grzałki.
    > Z za małą wytrzymałością prądową styków kontaktrona można postąpić

    Ale trzeba dać porządny snubber. Styki kontaktronu są złocone albo
    rodowane, przy indukcyjnym obciążeniu szybko szlag je trafi. Generalnie
    kontaktrony to łączniki sygnału, nie mocy.

    P.P.

  • 15. Data: 2019-12-31 20:33:21
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Przepraszam jeśli o przekręcenie sie obrazasz. Literówka nie była celowa.

    luz - nad wyraz często ludzie intencjonalnie przekręcają moją ksywkę gdy
    kończą im się argumenty i uznałem, że robisz wycieczkę osobistą skoro
    nie masz argumentów :P
    Byłem już sierpaczem srapaczem siepaczem siapaczem, bodaj też sapaczem.

  • 16. Data: 2020-01-02 16:32:28
    Od: Stan <k...@w...pl>

    > Włącznik włącza i wyłącza światło - proste. Ale jak najprościej dorobić
    > do tego mechanizm który załączy to światło na określony czas (dokładność
    > do minut wystarczy) gdy stan włącznika jest na "off", a przy "on" nic
    > nie zmieni?
    >
    > Są drzwi do garażu i włącznik światła w garażu przy drzwiach. Aktualnie
    > jest oprawka z PIRem i jak się otworzy drzwi i wejdzie do garażu to
    > świetlówka sama się załącza, ale są wady:
    >
    > - nie zawsze łapie od razu i trzeba zrobić dwa kroki po omacku,
    > - gdy się chce siedzieć dłużej w garażu, to co jakiś czas trzeba się
> [...]

    kup sobie "czujnik ruchu i obecności" (presence), pełno tego na Allegro
    i w hurtowniach elektrycznych

  • 17. Data: 2020-01-02 20:33:53
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 02.01.2020 16:32, Stan wrote:
    > kup sobie "czujnik ruchu i obecności" (presence), pełno tego na Allegro
    > i w hurtowniach elektrycznych

    O dzięki, ale to na pewno jest coś lepszego niż zwykły PIR? Bo wygląda
    podobnie.

    -
    https://allegro.pl/listing?string=czujnik%20obecnosc
    i&bmatch=baseline-dict43-hou-1-4-1127

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 18. Data: 2020-01-07 19:56:35
    Temat: Re: Jak dorobiae najpro?ciej do w??cznika ?wiat?a "system auto"?
    Od: "Adam Schodowy" <a...@g...pl>

    > - nie zawsze łapie od razu i trzeba zrobić dwa kroki po omacku,
    > - gdy się chce siedzieć dłużej w garażu, to co jakiś czas trzeba się
    > ruszyć bo światło zgaśnie

    prawdopodobnie samo zasąpienie PIR-a sensorem mikrofalowym za 3pln rozwiąże
    problem
    to jest bardzo czułe, wykrywa ruch dłonią