  • 1. Data: 2009-06-28 10:20:19
    Temat: Jak drukarka do metody fotochemicznej?
    Od: "roxy" <k...@o...pl>

    Witam.
    Chce zakupić drukarke (urzadzenie wielofunkcyjne) ktorą chce wykorzystywać
    również do robienia wydruków na foli obwodów drukowanych.
    Jaką drukarke moglibyscie mi polecić?
    Jaką powinna mieć rozdzielczość?
    Czym się kierować przy wyborze drukarki?
    Za wszelkie praktyczne uwagi z góry dziękuję.

  • 2. Data: 2009-06-28 11:18:57
    Temat: Re: Jak drukarka do metody fotochemicznej?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    roxy wrote:
    > równie? do robienia wydruków na foli obwodów drukowanych.

    Możesz zrezygnowac z folii i drukować wprost na zwyklym papierze
    potraktowanym potem preparatem "Transparent". Wtedy każdy laser da radę
    a jako bonus będzie mozliwośc robienia termotransferu.

  • 3. Data: 2009-06-28 12:24:51
    Od: "wt" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > Jaką drukarke moglibyscie mi polecić?
    > Jaką powinna mieć rozdzielczość?
    > Czym się kierować przy wyborze drukarki?

    Najlepiej rozdzielczość 1200 to nie będzie widać punktów. Krycie drukarki
    nie jest tak dobre jak kliszy z naświetlarki, dlatego przydaje się użycie
    wzmacniacza druku. Przydatny jest również przełącznik dorabiany w drukarce,
    powodujący nakładanie grubszej warstwy toneru. Dobrze jest kiedy papier w
    drukarce przechodzi prosto, to wtedy toner nie odpada i nie rozmazuje.

  • 4. Data: 2009-06-29 14:35:38
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Sun, 28 Jun 2009 13:18:57 +0200 Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    napisał:

    >Możesz zrezygnowac z folii i drukować wprost na zwyklym papierze
    >potraktowanym potem preparatem "Transparent". Wtedy każdy laser da radę
    >a jako bonus będzie mozliwośc robienia termotransferu.

    Nadają się wydruki z laserówki w ogóle?
    Bo ja jednak chcąc oszczędzić sobie kłopotów zamawiam klisze w
    naświetlarni (to tylko niecałe 4zł ostatecznie), ale może warto z
    drukarką spróbować?

    --
    I really hate this damn machine,
    I wish that they would sell it.

  • 5. Data: 2009-06-29 16:13:09
    Od: grg12 <g...@c...at>

    __Maciek pisze:

    > Nadają się wydruki z laserówki w ogóle?
    > Bo ja jednak chcąc oszczędzić sobie kłopotów zamawiam klisze w
    > naświetlarni (to tylko niecałe 4zł ostatecznie), ale może warto z
    > drukarką spróbować?

    Chyba zależy od jakości drukarki - moja (Samsung ML-1210) trochę słabo
    kryje na dużych powierzchniach (płaszczyzny masy itp.) i przy metodzie
    fotochemicznej zawsze miałem tam "sitko" (nie używałem spraju do
    polepszenia zaczernienia, naświetlałem halogenem 500W). Termotransfer
    działa lepiej - ale i tak na każdej płytce można znaleźć "nadgryzione"
    obszary. Tak się zastanawiam - czy ten spraj do polepszania zaczernienia
    (z tego co słyszałem zwykły aceton) nadawałby się do "uszczelnia" tonera
    po termotransferze?
    Pozdrawiam
    GRG

  • 6. Data: 2009-06-29 17:59:07
    Od: Marcin Kulas <0...@...jabbed.org>

    grg12 wrote:
    > Chyba zależy od jakości drukarki - moja (Samsung ML-1210) trochę słabo
    > kryje na dużych powierzchniach (płaszczyzny masy itp.) i przy metodzie
    > fotochemicznej zawsze miałem tam "sitko"

    Chyba każda współczesna laserówka "psuje" wydruki. Ja używam hplj1200
    i sprayu "Density Toner". Bardzo ładnie zaczernia. Scieżki o grubości
    poniżej 150 mils spokojnie wychodzą bez dodatkowego retuszu. Przy
    grubszych już nie ryzykuję i jadę po środku mazakiem.

    Zauważyłem też, że odkąd kupuję gotowy laminat z emulsją, problem
    z "sitkiem" przestał występować całkowicie, nawet gdy dłużej
    naświetlam. Przykład: http://foto.kropka.net/f/term.jpg

    > Tak się zastanawiam - czy ten spraj do polepszania zaczernienia
    > (z tego co słyszałem zwykły aceton) nadawałby się do "uszczelnia"
    > tonera po termotransferze?

    Myślę, że tak, skoro na folii działa wyśmienicie.

    Co do "z tego co słyszałem zwykły aceton", nie jest to aceton.
    Na mój nos, bliżej mu w stronę słodzonego :) eteru, ale głowy nie dam,
    bo eter wąchałem z 15 lat temu.

    Zanim ten spray do mnie dotarł, usiłowałem sobie radzić rozmiększając
    toner w oparach acetonu lub nitro. Skutek był jeden, a w zasadzie dwa:

    1. Z uwagi na trudne wyczucie momentu, kiedy przestać, rozpuszczalnik
    skraplał się na folii, psując rysunek. To skutkowało ponawianiem prób,
    w rezultacie czego...

    2. Nawdychałem się do syfu tego stopnia, że musiałem iść spać z bólem
    głowy i straciłem pół dnia.

    Reasumując, naprawdę warto kupić sobie ten spray. Zaczernienie
    prześwitującego wydruku to tylko dwa psiknięcia i 30 sekund
    na odparowanie specyfiku.

    --
    [ Marcin Kulas jid: h...@j...org ]
    [ "Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, ]

  • 7. Data: 2009-06-29 19:05:36
    Od: "swstr" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > Jaką powinna mieć rozdzielczość?
    > Czym się kierować przy wyborze drukarki?
    > Za wszelkie praktyczne uwagi z góry dziękuję.

    z wielofunkcyjnych to ?
    ja mam hp2100 i program serwisowy pod dosa HPLJUTIL
    Panel zdalnego sterowania (RCP) drukarki HP LaserJet dla DOS
    do pobrania na stronach hp , tylko jak do tej pory nikomu nie chcialo sie tego
    sprawdzic :)

    wgrywasz na dyskietke , odpalasz komputer z dyskietki , zmieniasz wartosc
    nanoszonego tonera z ustawiwenia defaultowego na maxa , psikasz zaczerniaczem
    to i tak nie bedzie to co klisza ale lepsze to niz opary nitro

    wazne , niby wszystkie przewody lpt sa takie same ale u mnie dziala tylko z
    jednym , czytac manuala !

    densitytoner nie rozmazuje tonera , nie zawiera nitro ani acetonu

    to moze ktos odpowie mi co do crossstudio :)

  • 8. Data: 2009-06-29 21:25:11
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-06-29 21:05:36 +0200, "swstr" <s...@p...onet.pl> said:

    > densitytoner nie rozmazuje tonera , nie zawiera nitro ani acetonu

    za to ma toluen/ksylen

    --
    DJ

  • 9. Data: 2009-06-30 21:59:12
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    grg12 wrote:
> [...]
    > fotochemicznej zawsze miałem tam "sitko" (nie używałem spraju do
    > polepszenia zaczernienia, naświetlałem halogenem 500W).

    Powieś po prostu kartkę na chwile w oparach acetonu. Swego czasu
    używalem takiego "współczesnego prawie lasera" i pomagało - kontrast
    100% i brak dziur mimo że bez acetonu wychodziła kratka. Robiłem i foto
    i termotransferem i w obydwu przypadkach opary acetonu dawały znakomity
    efekt.

  • 10. Data: 2009-06-30 22:26:17
    Od: "roxy" <k...@o...pl>

> [...]
    > i brak dziur mimo że bez acetonu wychodziła kratka. Robiłem i foto i
    > termotransferem i w obydwu przypadkach opary acetonu dawały znakomity

    Jak mam to rozumiec? tzn. czy aceton rozlewam do kuwety i nad kuwetą kłade
    kartke a potem dopiero drukuje na jaki czas zostawic tak kartke w
    oparachacetonu?
    A może kartke z już wydrukowana mozaiką ścieżek umieścić nad kuwetą z
    acetonem?

    Czy tam metoda polepsza rowniez pokrycie czarnych obszarow w drukarkach
    atramentowych?