  • 11. Data: 2021-06-21 08:41:49
    Temat: Re: Jak działają urządzenia "do działania bez N"?
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 20 Jun 2021 23:43:12 +0200, Michal Jankowski napisał(a):

    > Idioci na allegro kopiują jeden od drugiego schematy innego urządzenia.
    >
    > Schemat podłączenia tego "bez N" masz tutaj:
    >
    > http://www.vanmeng.com/upload/file/202007/0729_15960
    04725_1769.pdf

    Aaaa, teraz jasne :) Dzięki za wyjaśnienie.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 12. Data: 2021-06-21 09:22:52
    Od: WS <L...@c...pl>

    poniedziałek, 21 czerwca 2021 o 08:23:48 UTC+2 Zbych napisał(a):

    > Jeśli już to raczej szeregowo, ale w wersji bez N nie widać przekaźnika:

    Ale to musi mieć zasilanie również przy rozłączonym wyłączniku, wtedy raczej
    szeregowo jest jakiś element ograniczający natężenie do jakiegoś
    minimalnego. żeby żarówka nie świeciła, a odbiornik w puszce miał zasilanie
    Ze zwykłymi żarówkami OK, ale jak to działa np. z LEDami? One potrafią się odpalać,
    raczej lekko mrugać już przy neonówce...?

  • 13. Data: 2021-06-21 10:34:59
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 21/06/2021 08:22, WS wrote:

> [...]
    > Ze zwykłymi żarówkami OK, ale jak to działa np. z LEDami? One potrafią się odpalać,
    raczej lekko mrugać już przy neonówce...?

    Dlatego też w zestawach z takimi włącznikami dostaje się też "magic
    box", w któyrym jest po prostu kondensator 1-4uF. Podłącza się to w
    równolegle do żarówek. Przy włączonym przekaźniku, eliminuje to
    ewentualnie mruganie a przy wyłączonym, dostarcza tyle energii aby
    wystarczyło do zasilania włącznika.

    c.

  • 14. Data: 2021-06-21 10:41:30
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 21.06.2021 o 10:34, Cezar pisze:

    > Dlatego też w zestawach z takimi włącznikami dostaje się też "magic
    > box", w któyrym jest po prostu kondensator 1-4uF.

    Plus opornik rozładowujący, żeby kondensator nie kopał. Na filmie jest
    to wszystko pokazane.

    MJ

  • 15. Data: 2021-06-21 11:00:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 20 Jun 2021 23:43:12 +0200, Michal Jankowski wrote:

    > Idioci na allegro kopiują jeden od drugiego schematy innego urządzenia.
    > Schemat podłączenia tego "bez N" masz tutaj:
    > http://www.vanmeng.com/upload/file/202007/0729_15960
    04725_1769.pdf

    Swoja droga ciekawe. N jest dostepne przez zarowke.
    Ale jak zarowka jest wlaczona?
    Maja tam jakis drobny spadek napiecia i tym sie zasilaja?

    Ale ... jak zarowka wylaczona, to tez troche pradu musi przez nia
    plynac. Zarowce nie przeszkadza, czlowieka ... moze nie zabije, jak np
    0.5mA, ale swietlowki czy LED moga blyskac.

    W opisie z kolei nic nie pisza, ze tylko zarowki dopuszczalne, albo co
    z blyskaniem zrobic. Tak najwygodniej?

    J.

  • 16. Data: 2021-06-21 11:23:28
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 21.06.2021 o 11:00, J.F pisze:

    04725_1769.pdf

    > Swoja droga ciekawe. N jest dostepne przez zarowke.
    > Ale jak zarowka jest wlaczona?
    > Maja tam jakis drobny spadek napiecia i tym sie zasilaja?

    Obejrzyj film. Klasyczne rozwiązanie jest takie, że jest triak, którym w
    każdym cyklu odrobinę prądu podkradają.

> [...]
    > 0.5mA, ale swietlowki czy LED moga blyskac.
    >
    > W opisie z kolei nic nie pisza, ze tylko zarowki dopuszczalne, albo co

    Tak jak było opisane - szanujący się producent takich zabawek dodaje
    'tłumik migania'.

    MJ

  • 17. Data: 2021-06-21 11:38:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 21 Jun 2021 11:23:28 +0200, Michal Jankowski wrote:

    > Obejrzyj film. Klasyczne rozwiązanie jest takie, że jest triak, którym w
    > każdym cyklu odrobinę prądu podkradają.

    > Tak jak było opisane - szanujący się producent takich zabawek dodaje
    > 'tłumik migania'.

    Do srodka, czy luzem?
    Bo jak to przylaczyc w srodku?

    A w poczatkowym allegro, czy twoja instrukcja - to szanujacy sie
    producenci? Bo nic o tym tlumiku nie pisza :-)

    A moze to szanujacy sie producent lamp powinien dodac? :-)

    J.

  • 18. Data: 2021-06-21 11:55:50
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 21.06.2021 o 11:38, J.F pisze:

    >>> plynac. Zarowce nie przeszkadza, czlowieka ... moze nie zabije, jak np

    > Do srodka, czy luzem?
    > Bo jak to przylaczyc w srodku?

    Luzem. Obejrzyj filmik. Podłącza się przy odbiorniku (do kostki przy
    żyrandolu), nie przy wyłączniku.

    > A w poczatkowym allegro, czy twoja instrukcja - to szanujacy sie
    > producenci? Bo nic o tym tlumiku nie pisza :-)

    Zatem nie. :)

    MJ