    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Jak jest z wielkością księżyca #2 ? ... a jednak
    Date: Thu, 15 Jun 2017 18:36:30 +0200

    W dniu 2017-06-15 o 10:59, gajowy pisze:

    > aby porównywać wielkość księżyca na zdjęciach, musisz jeszcze spełnić
    > jeden podstawowy warunek, zdjęcia muszą być zrobione pod tym samym kątem
    > do powierzchni ziemi.

    Możesz rozwinąć myśl?

    Zapewne nie czytałeś wątku #1 o tym samym tytule więc zreferuję Ci go
    pokrótce. Otóż poruszyłem w nim kwestię taką iż księżyc tuż nad linią
    horyzontu potrafi wyglądać na dużo większy niż gdy wzniesie się wyżej.
    No i większość komentarzy nazwała to złudzeniem optycznym polegającym na
    tym, że mając jakieś odniesienie na horyzoncie mózg nasz relatywizuje
    wielkość satelity nadając mu sztuczne powiększenie.

    To mnie zachęciło do zrobienia zdjęć nad morzem, gdzie nie ma do czego
    odnieść wielkości księżyca a bywają takie dni, kiedy księżyc jest
    naprawdę ogromny. I to może zmienić się z dnia na dzień. Jednego dnia
    jest wielki a kolejnego w tym samym miejscu już nie.

    No i właśnie trafiłem na taki dzień, choć mało spektakularny jeszcze.
    Gdy trafię na większą różnicę dzienną / ew. kilkudniową, to napiszę 3cią
    część posta.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek