    From: Trefniś <t...@m...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Jak jest z wielkością księżyca #2 ? ... a jednak
    Date: Thu, 15 Jun 2017 18:50:32 +0200

    W dniu .06.2017 o 18:36 Marek S <p...@s...com> pisze:

    > Możesz rozwinąć myśl?
    >
    > Zapewne nie czytałeś wątku #1 o tym samym tytule więc zreferuję Ci go
    > pokrótce. Otóż poruszyłem w nim kwestię taką iż księżyc tuż nad linią
    > horyzontu potrafi wyglądać na dużo większy niż gdy wzniesie się wyżej.
    > No i większość komentarzy nazwała to złudzeniem optycznym polegającym na
    > tym, że mając jakieś odniesienie na horyzoncie mózg nasz relatywizuje
    > wielkość satelity nadając mu sztuczne powiększenie.
    >
    > To mnie zachęciło do zrobienia zdjęć nad morzem, gdzie nie ma do czego
    > odnieść wielkości księżyca a bywają takie dni, kiedy księżyc jest
> [...]

    Ale, przynajmniej ja, nie do końca rozumiem.
    Chcesz udowodnić, że wielkość księżyca nie jest _złudzeniem_ optycznym,
    albo deformacją związaną ze zjawiskami optycznymi, tylko, wbrew wiedzy -
    NAPRAWDĘ księżyc puchnie, albo się kurczy?

    :O

    To dobrze, że "sprawdzasz" autorytety (Wojewódzki z Centrum Kopernika, nie
    wspominając Kopernika i kolejne pokolenia astronomów i fizyków), ale tutaj
    szkoda czasu...

    --
    Trefniś