  • 31. Data: 2014-02-03 14:19:36
    Temat: Re: Jak łatwo skasować kierowców na 800mln PLN?
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-02-03, AL <a...@s...tam.pl> wrote:

    > pomysl z naklejkami nie jest glupi - a bardzo dobry.
    > Pomysl z donosicielstwem nie jest dobry (platnym) - to sprawa organow by
    > wykryc brak ciaglosci OC, a policji przy kontrolach ulatwiloby zycie
    > (kierowcy, ktory zapomni kwitka OC z dokumentami auta tez ulatwi zycie,
    > bo OC jest na auto a nie na osobe, wiec po naklejce policja moze
    > zweryfikowac waznosc polisy - jesli do tego wprowadzic baze do
    > weryfikacji, dostepna dla policji w szybki sposob to juz automatycznie
    > eliminowaloby wszelki proby podrobienia tychze naklejek).

    Ze, tak zapytam PO CO?! Przeciez maja mozliwosc sprawdzenia online po
    numerze rejestracyjnym.

    > Natomiast znajac ludzka zazdrosc beda donosy na sasiada z zawisci a to
    > niczemu dobremu nie sluzy.

    Otoz to. Niektorym to sie marzy utopia albo tak swoje ZOMO zapedy
    wyrazaja...

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 32. Data: 2014-02-03 14:22:09
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2014-02-03 12:49, yabba wrote:
    > Mamy UFG, CEPIK, komputery, Internet. Czy wiesz, że można brak OC
    > wyłapać poprzez zapytanie do bazy danych?

    ale watkotworca chce pokazac, ze taka naklejka potrafi wizualnie szybko
    wylapac auta, ktore sa bez waznego OC.

    Policjant decydujacy o wyrywkowej kontroli auta nie jest w stanie
    wylapac kazdego, ktore obok niego przejezdza - musialby po kolei
    wszystkie wklepywac do bazy - niemozliwe.
    Naklejka pozwoli mu wyluskac z calej masy pojazdow te, ktore budza jego
    watpliwosci (podobnie jak policja przy zjazdach z autostrad na zachodzie
    weryfikuje przez lornetke po naklejce/viniecie przyklejonej do szyby).

  • 33. Data: 2014-02-03 14:26:36
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-02-03, AL <a...@s...tam.pl> wrote:

> [...]
    > watpliwosci (podobnie jak policja przy zjazdach z autostrad na zachodzie
    > weryfikuje przez lornetke po naklejce/viniecie przyklejonej do szyby).

    Po co? Obowiazek OC jest dla wszystkich zarejestrowanych pojazdow (z paroma
    wyjatkami), zarejestrowany samochod nie ma nawet prawa stac bez OC w garazu.

    Masz baze zarejestrowanych pojazdow, konfrontujesz ja z baza waznych polis OC
    i masz samochody bez OC...

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 34. Data: 2014-02-03 14:36:31
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2014-02-03 14:26, AZ wrote:

> [...]
    >
    > Masz baze zarejestrowanych pojazdow, konfrontujesz ja z baza waznych polis OC

    to jak wytlumaczysz fakt, ze po drogach wciaz porusza sie jakas tam
    liczba (nie bede wrozyl ile) aut bez waznej policy OC?
    Ich eliminacja z drog jest w interesie kazdego kierowcy (jak bedziesz
    mial stluczke z takim bez OC, to pozostanie Ci tylko wniosek UFG - to
    sie przeciaga, bo UFG bedzie probowal sciagnac wpierw kase z goscia bez
    OC - a tu moze byc zonk, bo ten gosc bedzie goly jak swiety turecki ;),
    wiec ty sie denerwujesz i czekasz, czekasz....

    Jak policja zatrzyma 'na goracym uczynku" = w ruchu auto bez OC,
    automatycznie je zatrzymuje/wylacza z ruchu az do oplacenia przez
    delikwenta wszelkich kar (byc moze przewyzszajacych wartosc auta jakim
    sie poruszal, ale automatycznie to auto jest eliminowane, a gosc nie
    predko sobie sprawi 'nowe' (choc zawsze sa wyjatki).

    Tylko taka jest zaleta (albo az taka) tych naklejek.
    Mozna by to polaczyc z badaniami technicznymi i bylby komplet szybko
    (wizualnie) weryfikowalnych informacji.
    Uwazam, ze kazdego kto placi OC/ma wazne badanie techniczne nie urazi
    mala naklejka na szybie.
    Pozostaje jeszcze weryfikacja kosztow calego systemu - ale w obliczu
    ilosci kasy wspomnianej w tytule, gra moze byc warta rozwazenia.

  • 35. Data: 2014-02-03 15:05:08
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 03 Feb 2014 13:42:24 +0100 osobnik zwany WOJO napisał:

    > A teraz to automagicznie się samochód naprawia? Masz dokładnie taką samą
    > drogę do pokonania.

    nie ma obowiązkowego OC to nie ma UFG. Masz wrak i możesz skarzyć
    gołodupca o odszkodowanie. A w tym czasie Twój sliczny merolek zarasta
    trawą i zamienia się w rdzę w kącie warsztatu

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 36. Data: 2014-02-03 15:06:13
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 03 Feb 2014 14:15:55 +0100 osobnik zwany AL napisał:

    > pomysl z naklejkami nie jest glupi - a bardzo dobry. P

    ale wiesz, zę to już było. Może powiesz jak była skuteczność tych nalepek
    w wyłapywaniu pojazdów bez OC?

  • 37. Data: 2014-02-03 15:10:57
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2014-02-03 15:06, masti wrote:

    > ale wiesz, zę to już było. Może powiesz jak była skuteczność tych nalepek
    > w wyłapywaniu pojazdów bez OC?

    byłon naklejki na szybe dot. OC?
    chyba przspałem albo jestem za młody :-D

  • 38. Data: 2014-02-03 15:14:39
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 03 Feb 2014 15:10:57 +0100 osobnik zwany AL napisał:

    > byłon naklejki na szybe dot. OC?
    > chyba przspałem albo jestem za młody :-D

    <http://solarzmr.nazwa.pl/petrolhearts/wp-content/up
    loads/2012/03/
    IMG_0057-800x532-600x399.jpg>

  • 39. Data: 2014-02-03 15:22:27
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2014-02-03 15:14, masti wrote:

    > <http://solarzmr.nazwa.pl/petrolhearts/wp-content/up
    loads/2012/03/
    > IMG_0057-800x532-600x399.jpg>

    a faktycznie - na jednym z aut takie cos mialem (samara - ale auto
    dostalem od rodzicow cos kolo 1996 i jakas podobna naklejka tam byla -
    ale nie pamiętam, że był na niej rok, czy tylko nazwa TU).

    Natomiast jak bylem piekny i młody, a rodzice mieli trampka, a wlatach
    1991-1993 jak kojarze PF126p :) to nie przypominam sobie żadnych
    naklejek na szybie (a PJ już wówczas miałem).

  • 40. Data: 2014-02-03 15:23:53
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 03 Feb 2014 15:22:27 +0100 osobnik zwany AL napisał:

> [...]
    > 1991-1993 jak kojarze PF126p :) to nie przypominam sobie żadnych
    > naklejek na szybie (a PJ już wówczas miałem).

    a bo prawie nikt ich nie naklejał. Bo i tak nikogo nie obchodziły.