  • 11. Data: 2013-01-19 19:34:23
    Temat: Re: Jak można przyspieszyć starego laptopa?
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2013-01-19 18:28, M1SLQ pisze:

    > Przy 512MB na Athlonie 2000+ była masakra i mielenie dyskiem. Do Minta
    > potrzebny jest 1GB, dopiero wtedy dostaje speeda. Komfort zapewni MacPup
    > 5.2.9 lub jakiś ArchLinux.
    >
    > dm napisał, że ma 128 MB. Jeśli dołoży 256 MB to taka ilość pamięci i
    > taki procesor wystarczy do dość wygodnego korzystania z netu w
    > Firefoksie pod MacPupem. Sprawdzone empirycznie.

    Albo SLAX-em:
    http://www.slax.org/en/documentation.php

    miab

  • 12. Data: 2013-01-19 20:36:26
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "dm" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    > Witam.
    > Tak jak w temacie.Laptop to Toshiba S1800-614,system Windows XP
    > professional,procesor Intel Celeron 1100 MHz,ram 128 MB Sdram.Komputer
    > służy dzieciakom tylko do przeglądania netu,który strasznie go muli.Co
    > mogę rozszerzyć lub jakoś go przyspieszyć?

    W Win7 jest funkcja Readyboost pozwalająca komputerom z małą ilością RAM
    znacznie przyspieszyć przy uzyciu "cachowania" na pendrivie. W WinXP tego
    nie ma, ale jest program eboostr który robi to samo. Tyle że wymaga USB 2.0,
    a nie wiem czy twój lap nie ma tylko USB 1.1

  • 13. Data: 2013-01-19 20:52:10
    Od: Marek <p...@s...com>

    Proponuję w tym celu włączyć opcję "kup teraz" na Allegro. Powinno pomóc :-D

    Marek

  • 14. Data: 2013-01-19 21:22:13
    Od: Przemek <r...@o...pl>

    > Tak, o ile Toshiba gdzieś wystawiła sterowniki dla tego modelu.
    > Niestety, Driver Magician już nie jest dostępny za darmo na Giveaway. ;-)

    A co za problem ze sterownikami jeśli ma działający system? Wskazujesz
    jako źródło sterowników stary \windows\inf, a potem po kolei pliki,
    których żąda.
    Upierdliwe trochę, ale możliwe do wykonania, a jak wszystkie pliki z
    \windows\* i podkatalogów \windows\system32 się wrzuci w jedno miejsce,
    to nawet nie upierdliwe.
    Przem

  • 15. Data: 2013-01-19 22:06:11
    Od: Tomasz Tybusz <t...@g...com>

    W dniu 2013-01-19 16:45, Andy Niwinski pisze:

    > "$heikh el $hah" <s...@g...com> schrieb im Newsbeitrag

    > Najszybszy to by był, jakby go tak z 10-go piętra pizdnąć o glębę. Tyle,
    > że krótko....
    Przyspieszenie ziemskie jest najlepsze. :) Najszybszy laptop na świecie

  • 16. Data: 2013-01-20 10:41:02
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sat, 19 Jan 2013 18:17:19 +0000, Michal Lukasik napisał(a):

    > Przede wszystkim RAM, na ile płyta główna pozwala - wg. poniższego WWW
    > do 512MiB

    Rozkręcić i sprawdzić ile ma slotów, jak 2 sloty to pewnie 1 GB obsłuży.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 17. Data: 2013-01-20 11:23:48
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "MadMan" <m...@n...wp.pl> napisał w wiadomości
    > Rozkręcić i sprawdzić ile ma slotów, jak 2 sloty to pewnie 1 GB obsłuży.

    Skąd ta pewność?
    VIA, SIS pewnie tak, ale tam siedzi ALI i może się skończyć na 512MB a to
    trochę mało.
    Testowałem laptopa z 512, 768 i 1024MB RAM (Dell D610) i dopiero przy tym
    1GB była różnica.

    --
    Irokez

  • 18. Data: 2013-01-20 11:45:50
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Irokez" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    > Testowałem laptopa z 512, 768 i 1024MB RAM (Dell D610) i dopiero przy tym 1GB
    > była różnica.

    Po zwiększeniu ramu do 3 GiB win7 przyśpieszył. Przy 2 GiB strasznie chodził
    ociężale. Komfortowa praca zaczyna się przy 8 GiB (tyle ma laptop - przy 4 GiB
    było ciężko pracować).

  • 19. Data: 2013-01-20 12:49:50
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2013-01-20, qwerty <q...@p...fm> wrote:
    > Po zwiększeniu ramu do 3 GiB win7 przyśpieszył. Przy 2 GiB strasznie chodził
    > ociężale. Komfortowa praca zaczyna się przy 8 GiB (tyle ma laptop - przy 4 GiB
    > było ciężko pracować).

    Temat poruszany wielokrotnie. Różni ludzie, różne potrzeby.
    Mi W7 (32-bit) chodził bardzo płynnie na 2GB.

    Na 128 MB będzie chodził WinXP. Po prostu trzeba go wyposażyć
    w odpowiednie oprogramowanie:
    a) pochodzące z czasów, gdy 128 MB było normą
    lub
    b) odpowiednio lekkie.

    No i w przeglądarce trzeba wyłączyć flasha.

    pozdrawiam,
    PK

  • 20. Data: 2013-01-20 13:28:42
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "PK" <P...@n...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > Na 128 MB będzie chodził WinXP. Po prostu trzeba go wyposażyć
    > w odpowiednie oprogramowanie:
    > a) pochodzące z czasów, gdy 128 MB było normą

    128MB to chyba norma dla Win98SE
    WinXP SP1 golutkie na 128MB chodziło baaardzo na siłę...
    A tu ma być do przeglądania internetu więc SP3 koniecznie

    --
    Irokez