  • 1. Data: 2014-12-03 19:25:15
    Temat: Jak odróżnić czy plama jest jedna czy składa się z dwóch ?
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    a może nie widać żadnej?
    Przykład pojedynczych:
    http://i.imgur.com/mJSfkUf.jpg
    http://i.imgur.com/IJupl8j.jpg

    podwójnych:
    http://i.imgur.com/QlU7HKU.jpg
    http://i.imgur.com/IGKqufv.jpg

    Tam gdzie nie ma i powinien odróżnić:
    http://i.imgur.com/fYMvrid.jpg
    - jednolita, czarny brzeg

  • 2. Data: 2014-12-05 10:18:00
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2014-12-03 o 19:25, Borneq pisze:
    > Przykład pojedynczych:
    > podwójnych:

    Jak nie ma odpowiedzi to sam odpowiem:
    należy progować, ustawić próg np. na taki że 40% pikseli jest
    ciemniejszych a 60% jaśniejszych.
    Dla "podwójnych" nie otrzymamy dwóch plam ale jedną, więc należy poddać
    specjalnej erozji, mam napisaną procedurę która powoduje erozję więcej
    niż o 1 piksel.
    Teraz tylko sprawdzić czy obszar składa się z jednej czy więcej plam -
    za pomocą floodFilla wypełniamy kolejne plamy i zliczamy ich ilość,
    możemy pomijać te, które liczą tylko 1 piksel.

  • 3. Data: 2014-12-05 14:46:39
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu piątek, 5 grudnia 2014 10:18:30 UTC+1 użytkownik Borneq napisał:

    > Jak nie ma odpowiedzi to sam odpowiem:

    1. twoje pytania są nudne (przynajmniej dla mnie)
    2. wydajesz sie zadufany w siebie i sie "mądrzysz" a tak naprawde kwalifikacje
    mentalne robią wrazenie nieststy kiepskich
    3. na plus mozna policzyc pisanie na temat i nie robienie dresiarni - ale polecalbym
    mniej glupiomądrzenia a bardziej na temat
    (4, nie polecam kopiowania mnie)

  • 4. Data: 2014-12-05 14:55:06
    Od: firr <p...@g...com>

    > (4, nie polecam kopiowania mnie)

    (5. polecam za to sluchanie dobrej muzyki "młodziezowej" (takiej jak grunge, rapcore
    [czy jakies inne skoczne gatunki]) - zawsze mi sie wydawalo ze sluchanie takiej muzy
    odmladza i konserwuje (i to chyba prawda) a jak sie traci forme bedac koderem to
    troche formy by sie przydalo, (a forme trace i nie wiem co robic))

  • 5. Data: 2014-12-05 18:13:29
    Od: Stregor <s...@g...com>

    W dniu 2014-12-05 o 14:55, firr pisze:
    >(a forme trace i nie wiem co robic))

    Walnąć posta na grupę, im mniej sensownego, tym lepiej

    --
    Pozdrawiam,
    Stregor

  • 6. Data: 2014-12-06 10:35:18
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Friday, December 5, 2014 2:46:40 PM UTC+1, firr wrote:
    > 1. twoje pytania są nudne (przynajmniej dla mnie)
    W moim odczuciu nie są nudne.

  • 7. Data: 2014-12-06 11:03:15
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu sobota, 6 grudnia 2014 10:35:19 UTC+1 użytkownik M.M. napisał:
    > W moim odczuciu nie są nudne.

    moze po prostu lubisz nudne, ;o - jesli tak to czemu nie odpowiadasz broneq?

    (dla mnie osobiscie stezenie nudy w tych jego tematach jest nie tylko duze ale
    poprostu nieststy wprost zabójcze -

    potrafisz podac przyklad czegos realnie ciekawego i wartosciowego (w grupowej
    tworczosci broneq) bo moze uszlo mojej uwagi - [ ja nie przypominam sobe nic,
    dla odmiany troche zaluje ze grupowicz AL
    sie chyba obraził, AL plecie czasem głupie komentarze bez wyjasnien ale troche czai
    akademickie klimaty i mial ogolnie pozytywny wklad]

  • 8. Data: 2014-12-07 12:48:59
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Saturday, December 6, 2014 11:03:16 AM UTC+1, firr wrote:
    > moze po prostu lubisz nudne, ;o - jesli tak to czemu nie odpowiadasz broneq?

    Kilka razy próbowałem odpowiadać. Niestety tak z doskoku, w oderwaniu od
    swojej roboty, nie potrafię zbyt wiele mu pomóc, więc tylko biernie czytam.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2014-12-08 00:46:11
    Od: T <t...@t...org.pl>

    On Wednesday, December 3, 2014 7:25:44 PM UTC+1, Borneq wrote:
    > a może nie widać żadnej?
    > Przykład pojedynczych:
    > http://i.imgur.com/mJSfkUf.jpg
    > http://i.imgur.com/IJupl8j.jpg
    >
    > podwójnych:
    > http://i.imgur.com/QlU7HKU.jpg
    > http://i.imgur.com/IGKqufv.jpg
    >
    > Tam gdzie nie ma i powinien odróżnić:
    > http://i.imgur.com/fYMvrid.jpg
    > - jednolita, czarny brzeg

    Same operacje morfologiczne niewiele Ci dadzą.
    Podszedłbym do tego w następujący sposób:
    1. Normalizacja obrazu lub reczne dobranie kontrastu,
    2. Progowanie adaptacyjne. Mozliwe, ze najprostsze - Otsu - zalatwi sprawe.
    3. Wykrywanie krawędzi: sobel, transformata laplace'a - wybierz coś, co bedzie
    najlepiej wyszukiwalo krawędzie.
    Teraz masz dwie mozliwosc:
    4a. Transformata Hougha dla wykrywania okręgów
    4b1. Transformata Radona dla krawedzi (tyle transformat, ile potencjalnych obiektów)
    a następnie, jeśli samo widmo wyjsciowe Ci nic nie powie,
    4b2. przepuść to przez transformate fouriera (potraktuj rozkład krawędzi jako sygnał
    1D). W tym widmie juz spokojnie dobierzesz:
    4b3. deskryptory dla wybranych częstotliwosci w sygnale/krawędzi.
    4b4. dalej wystarczy zwykly klasyfikator kNN

    Oczywiscie zdaję sobie sprawe, ze powyzsze propozycje mogą utknąć juz na poczatku,
    ale generalnie kondycjonowanie obrazu wejściowego, w zagadnienich
    przetwarzania obrazu, zawsze jest problematyczne.
    Osobiscie spróbowałbym transformaty hougha. Szukaj pod HCT - Hough Circle Transform.

    Pozdrawiam,T.

  • 10. Data: 2014-12-08 07:10:07
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2014-12-08 o 00:46, T pisze:
> [...]
    > przetwarzania obrazu, zawsze jest problematyczne.
    > Osobiscie spróbowałbym transformaty hougha. Szukaj pod HCT - Hough Circle

    Widzę że bardziej zaawansowane podejście niż ja ro robiłem. Hough Circle
    Transform jest nawet w OpenCV.