  • 11. Data: 2014-12-08 09:58:31
    Temat: Re: Jak odróżnić czy plama jest jedna czy składa się z dwóch ?
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu niedziela, 7 grudnia 2014 12:49:01 UTC+1 użytkownik M.M. napisał:

    > Kilka razy próbowałem odpowiadać. Niestety tak z doskoku, w oderwaniu od
    > swojej roboty, nie potrafię zbyt wiele mu pomóc, więc tylko biernie czytam.

    jesli tak to chyba nalezy pogratulowac
    niestety dla mnie broneq łaczy nieprzyjamną lameriadę z pewnym (biernym ale raczej
    idiotycznym) napuszeniem, brakiem mowienia czegokolwiek ciekawego oraz pewnego
    rodzaju lekcewazacym podejsciem do tematu dyskusji (plus przerabianiem wszystkiego na
    lameryczne napuszone nudziarstwo) [w sumie trzeba bedzie sie moze zastanowic jak sie
    do tego lepiej odniesc bo jesli lameriady sa czescią informatyki to broneq "may open
    case for some study";o]

  • 12. Data: 2014-12-08 10:47:38
    Od: firr <p...@g...com>

    sama lameriada by uszła ale ten rodzaj napuszenia czy tez jej 'promocji' jaki broneq
    uprawia mz jest jakis niesmaczny i glupkowaty

  • 13. Data: 2014-12-08 10:59:23
    Od: T <t...@t...org.pl>

    On Monday, December 8, 2014 7:10:39 AM UTC+1, Borneq wrote:
> [...]
    poczatku, ale generalnie kondycjonowanie obrazu wejściowego, w zagadnienich
    Transform.

    > Widzę że bardziej zaawansowane podejście niż ja ro robiłem. Hough Circle
    > Transform jest nawet w OpenCV.
    >
    > Pozdrawiam

    Jak zaczynasz od HCT to spróbuj nieprogowac obrazów. Funkcja oceny dopasowania okręgu
    do lokalnego fragmentu w obrazie będzie miała "lepszą" ciągłość.
    Jeśli jest tutaj jakiś matematyk, to pewnie mnie obija za tą "lepszą ciągłość" ;-)
    Aha - spróbuj wstępnie okreslić promień lub zakres promieni tych Twoich obszarów. To
    zdecydowanie zredukuje Ci zakres poszukiwań.

    Pozdrawiam,T.

  • 14. Data: 2014-12-09 10:52:22
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2014-12-08 o 10:59, T pisze:
> [...]
    > Aha - spróbuj wstępnie okreslić promień lub zakres promieni tych Twoich obszarów.
    To zdecydowanie zredukuje Ci zakres poszukiwań.

    Dzięki za informację, rozróżnianie czy dwa złączone czy jedno robiłem
    przez progowanie i erozję, ale teraz mam sprawdzić rozmycie, a tu
    operacje morfologiczne są bezsilne.

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2014-12-09 14:48:30
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2014-12-08 o 00:46, T pisze:
    > 4b2. przepuść to przez transformate fouriera (potraktuj rozkład krawędzi jako
    sygnał 1D). W tym widmie juz spokojnie dobierzesz:

    Jądra mam w prostokątach rozmiaru 10-25 pikseli, mam sprawdzić czy są
    rozmyte; mój ostatni pomysł to dwuwymiarowa transformata Fouriera
    podobnie jak w jpeg, tylko ze względu że mogą to być prostokąty np.
    13x15 pikseli i niewielka ich ilość, transformata nie szybka.

  • 16. Data: 2014-12-09 19:25:50
    Od: "R.e.m.e.K" <p...@w...pl>

    Dnia Tue, 09 Dec 2014 14:48:30 +0100, Borneq napisał(a):

    > Jądra mam w prostokątach rozmiaru 10-25 pikseli

    Hmmm... jak by Ci to rzec. Nie martw sie, na pewno sobie jakos zycie ulozysz...

    MSPANC :-P

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 17. Data: 2014-12-09 23:08:09
    Temat: Re: Jak odróżnić czy plama ma kontur czy jest rozmyta?
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2014-12-09 o 14:48, Borneq pisze:
> [...]
    > podobnie jak w jpeg, tylko ze względu że mogą to być prostokąty np.
    > 13x15 pikseli i niewielka ich ilość, transformata nie szybka.

    Transformata nie daje spodziewanych efektów, klikam i pokazuje się
    przeskalowana do 32x32 lub 8x8 transformata, ale nie pokazuje się w
    wynikach jasne kryterium, że dla ostrych jest zawsze tak a dla rozmytych
    zawsze inaczej, trzeba coś innego.

  • 18. Data: 2014-12-10 00:35:47
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2014-12-09 o 23:08, Borneq pisze:
> [...]
    > przeskalowana do 32x32 lub 8x8 transformata, ale nie pokazuje się w
    > wynikach jasne kryterium, że dla ostrych jest zawsze tak a dla rozmytych

    Tymczasem dobrym rozwiązaniem jest przekrój, wystarczy nawet w jednym
    kierunku poziomo. Wtedy ostre mają gwałtowne spadki jasności o rozmyte
    nie. To już mały problemik został, jak te dane obrobić tak, aby powstała
    funkcja zwracająca stopień rozmytości.
    Nie można np. prowadzić kreski od najjaśniejszego do najciemniejszego,
    wyszukiwanie najgwałtowniejszego spadku może zwrócić krótki spadek itd.
    Przykłady (na dole w rogu obraz jądra)
    1-6 ostre,
    01: http://i.imgur.com/GDajkqt.png
    02: http://i.imgur.com/1bAsgsu.png
    03: http://i.imgur.com/JQWzB68.png
    04: http://i.imgur.com/CDcWWna.png
    05: http://i.imgur.com/kyIGpZ1.png
    06: http://i.imgur.com/Yte5Rgz.png

    7,8,9; 9 jeszcze jądro choć z wykresu nie wygląda, moze pod innym kątem
    lepiej
    07: http://i.imgur.com/Nq65maH.png
    08: http://i.imgur.com/QPi0jB5.png
    09: http://i.imgur.com/v1HeALm.png

    10,11 - cienie a nie jądra
    10: http://i.imgur.com/RoHIBzK.png
    11: http://i.imgur.com/sZ07ja4.png

  • 19. Data: 2014-12-10 10:24:19
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2014-12-10 o 00:35, Borneq pisze:
    > Nie można np. prowadzić kreski od najjaśniejszego do najciemniejszego,
    > wyszukiwanie najgwałtowniejszego spadku może zwrócić krótki spadek itd.
    > Przykłady (na dole w rogu obraz jądra)

    Może znaleźć najpierw najdłuższy monotoniczny odcinek rosnący i
    najdłuższy malejący, ale:
    - odcinek może mieć fałdę w środku, przez to nie zostanie znaleziony
    - odcinek moze składac sie z czesci szybok rosnacej/malejącej i wolno

  • 20. Data: 2014-12-10 12:37:28
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Wednesday, December 10, 2014 10:24:21 AM UTC+1, Borneq wrote:

> [...]
    > - odcinek może mieć fałdę w środku, przez to nie zostanie znaleziony
    > - odcinek moze składac sie z czesci szybok rosnacej/malejącej i wolno
    Policz pochodną i podziel ją przez odległość do bliższego z krańców
    odcinka. Gdy ma zero, to wiadomo, kolor nie narasta i nie maleje.
    Gdy ma dużą wartość w środku, to podzieli się przez dużą odległość -
    wyjdzie w pobliżu zera. Gdy ma wartość dużą na brzegu, to podzieli się
    przez małą liczbę i zostanie duża. Możesz też dzielić przez kwadrat
    odległości, wtedy środkowe jeszcze szybciej się wyzerują.