  • 21. Data: 2015-06-07 12:14:30
    Temat: Re: Jak one to szrobili i czy da si? to zroni? za normalne pieni?dze.
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    W dniu 06.06.2015 o 13:46, Zachariasz Dorożyński pisze:
    Wyzwaniem jest skrzynka bo po jabłkach się nie nadaje. Musi być z
    izolacją termiczną,
    klimatyzacją, musi być pochłaniacz wilgoci i jeszcze sporo trudnych do
    zrobienia elementów jak chociażby mocowanie,
    zabezpieczenie przed ptakami.

    Wystarczy skrzynka bryzgoszczelna od góry. Ewentualnie mały wentylatorek
    mieszający powietrze, żeby już na pewno nie zaparowało.
    Takie coś jest w stanie przetrwać upały, ulewy a nawet niezbyt srogą zimę,
    Mocowanie trudne... nie rozśmieszaj.

    --
    Mirek.

  • 22. Data: 2015-06-07 13:12:32
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-06-07 o 11:55, Mirek pisze:

    > Będziesz musiał jeszcze włączać/wyłączać aparat i pod/odpinać USB.
    > Tylko po co? jak całe podłączenie i sterowanie aparatem łącznie z
    > kręceniem zoomem i ostrością załatwia ci gPhoto?

    Nie będzie musiał włączać/wyłączać aparatu.
    Robiłem tak dawno temu, na jakiejś jednej z pierwszych lustrzanek.
    Ustawiłem zdjęcia cykliczne co kilkanaście minut i aparat je robił przez
    okrągłą dobę. Był przez USB podpięty pod RedHata z Sambą, a Samba
    udostępniała zdjęcia.

    Teraz wystarczy PC zmienić na router z serwerkiem ftp - i tyle. Maszyna
    całkowicie bezobsługowa. Stawiasz i zapominasz.

    > Co do kamery IP - idąc tym tropem można po prostu puścić z niej strumień
    > na żywo (zresztą zajmuję się tym na co dzień), tylko chyba nie takie
    > było założenie?

    Kogutek podał założenia wstępne. Ale może być, że jakieś rozwiązanie mu
    umknęło lub o czymś nie wie, stąd im więcej różnych propozycji, tym
    łatwiej będzie mu coś wybrać i ewentualnie popytać o szczegóły.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 23. Data: 2015-06-07 13:15:34
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-06-07 o 12:14, Mirek pisze:
> [...]
    > mieszający powietrze, żeby już na pewno nie zaparowało.
    > Takie coś jest w stanie przetrwać upały, ulewy a nawet niezbyt srogą zimę,

    Nie śmiej się z człowieka.
    Będą 2 mocowania:
    1/ do masztu/komina
    2/ mocowanie sprzętu wewnątrz skrzynki.

    Być może w jego przypadku mocowanie np. do komina jest z jakichś
    względów trudne do wykonania?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 24. Data: 2015-06-07 13:37:11
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    W dniu 07.06.2015 o 13:15, Adam pisze:

    > Być może w jego przypadku mocowanie np. do komina jest z jakichś
    > względów trudne do wykonania?

    Niedawno byłem na kominie 80m - fakt, logistycznie to jest trochę
    porażka, bo dla przykręcenia dwóch śrubek tracisz prawie cały dzień, a
    wcześniej jest jeszcze gorzej: pozwolenie na wejście, pozwolenie na
    pracę, badania wysokościowe, badania wpływu na środowisko, do drabinki
    mocować nie wolno, w kominie wiercić nie wolno...

    --
    Mirek.

  • 25. Data: 2015-06-07 19:10:24
    Temat: Re: Jak one to szrobili i czy da się to zronić za normalne pieniądze.
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Zachariasz Dorożyński" <k...@g...com> napisał w
    wiadomości news:21d46f81-1261-4fe8-b9ed-58ccc71da04b@googlegrou
    ps.com...
    W dniu sobota, 6 czerwca 2015 17:45:41 UTC+2 użytkownik yabba napisał:

    > Skrzynka jest kluczowa dla całego przedsięwzięcia. Najdroższa w zrobieniu
    > będzie tańsza od aparatu w wykonaniu jak dla armii. czyli -40+70 odpornego
    > na kurz, wodę gówna ptaków.
    >

    > Czy nie taniej będzie zastosować kamerę IP z matrycą 5 Mpx? Niektóre da
    > się
    > ustawić w robienie zdjęć w JPG.
    > W standardowym wykonaniu jest już przystosowana do pracy w temperaturach
    > zewnętrzych.

    To chodzi o użytkowy film a nie stratę czasu. Kamera z matrycą wielkości
    połowy paznokcia nie zapewni jakości.

    Jaki masz teraz aparat do dyspozycji? I jakie masz pozostałe części do
    budowy tego "fotoradaru"?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 26. Data: 2015-06-07 20:04:46
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 7 czerwca 2015 19:09:30 UTC+2 użytkownik yabba napisał:
> [...]
    > połowy paznokcia nie zapewni jakości.
    >

    > Jaki masz teraz aparat do dyspozycji? I jakie masz pozostałe części do

    Aparat dopiero będzie. Na 99,8% kompakt z wymienną optyką bo bardziej niezawodny od
    lustrzanki. Nie w aparacie jest bariera tylko w transmisji. Eyefi zapewnia komfort
    nieznania się co to serwer, ftp, skrypty itp. Po włączeniu aparatu jak karta wykryje
    wifi to gdzieś skąd mogę ściągnąć śle fotki, jak wyśle to dostaje potwierdzenie że
    zapisane i kasuje je na karcie. Jak w piosence " pełen komfort i luksus". Interesuje
    mnie czy taka karta dogada się z routerem co go można na przykład w Play albo w innym
    Plusie kupić razem z abonamentem na net. Pół roku daje film o długości trzech góra
    czterech minut. Teoretycznie trzeba zrobić 25 zdjęć dziennie. Praktycznie około stu
    zdjęć dziennie. Można wziąć zwykłą dużą kartę pamięci i spokojnie na niej zmieszczą
    się zdjęcia z pół roku w rozdzielczości umożliwiającej zrobienie filmu w
    rozdzielczości 2,5k, czyli kinowej. Myk w tym że jak się coś uwali to się o tym
    dowiem jak będzie po ptokach. Codzienne przesyłanie zdjęć daje gwarancję że można
    stracić zdjęcia maksymalnie z jednego dnia. Pisząc o rozsądnej cenie miałem na myśli
    że to samo w fotoradarze zmontowane z tych samych podzespołów może mieć narzut 1000%
    a i tak klient się znajdzie. Osoba fizyczna może poszukać tańszego rozwiązania, ale
    niekoniecznie musi to być rozwiązanie najtańsze.

  • 27. Data: 2015-06-07 20:37:12
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    W dniu 07.06.2015 o 20:04, Zachariasz Dorożyński pisze:

    > Po włączeniu aparatu jak karta wykryje wifi to gdzieś skąd mogę ściągnąć śle fotki,
    jak wyśle to dostaje potwierdzenie że zapisane i kasuje je na karcie.

    Obawiam się, że kasowanie jest dopiero po wyłączeniu aparatu, inaczej
    aparat zgłupieje.

    > Interesuje mnie czy taka karta dogada się z routerem co go można na przykład w Play
    albo w innym

    A czemu by się miała nie dogadać?

    --
    Mirek.

  • 28. Data: 2015-06-07 21:46:49
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 7 czerwca 2015 20:37:11 UTC+2 użytkownik Mirek napisał:

> [...]
    >
    > Obawiam się, że kasowanie jest dopiero po wyłączeniu aparatu, inaczej

    Bo czytałem opinie w necie i jedni że zajebiste a inni że gówno. Jak spytam
    sprzedawcy routera albo karty to zrobi rybkę. Na mój gust dogadać się powinno ale jak
    by ktoś to przećwiczył wcześniej to miałbym większe pojęcie. Mam i inny awaryjny
    system wykrywający czy są robione zdjęcia ale informacja czy są robione a czy zostały
    zrobione i zapisane i czy na przykład ptak na obiektyw nie nasrał mieć nie będę.

  • 29. Data: 2015-06-07 23:36:51
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Zachariasz Dorożyński" <k...@g...com> napisał w
    wiadomości news:7cc2101b-321d-4709-944a-6de8048ca975@googlegrou
    ps.com...
> [...]

    znajdzie. Osoba fizyczna może poszukać tańszego rozwiązania, ale
    niekoniecznie musi to być rozwiązanie najtańsze.

    Teoretycznie sie dogada. Problemem może być stabilność połączenia - czy np.
    po dwóch dobach nie straci połączenia i już go nie odzyska. Musisz też
    sprawdzić jak zareaguje aparat, gdy w czasie pracy znikną mu pliki z karty.
    Trzeba zaryzykować i kupić w ciemno.
    Czy masz już rozpracowane wyzwalanie migawki i wybudzanie aparat z uśpienia?
    Zabzpieczenie przed wyładowaniami atmosferycznymi?
    I oczywiście jakiś niezależny, sprzętowy watch-dog do wszystkiego, tak na
    wszelki wypadek.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 30. Data: 2015-06-08 00:09:34
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 7 czerwca 2015 23:35:14 UTC+2 użytkownik yabba napisał:
> [...]
    > Zabzpieczenie przed wyładowaniami atmosferycznymi?
    > I oczywiście jakiś niezależny, sprzętowy watch-dog do wszystkiego, tak na

    Wszystko z wyjątkiem transmisji ma obcykane. Co prawda nie w takim projekcie tylko w
    innych i nie w takiej konfiguracji. W tamtych działało to i w tym zadziała. Od
    wszystkiego nie dam rady zabezpieczyć bo bym musiał od burzy, upadku statku
    powietrznego itp. To jak od wszystkiego nie mogę to wystarczy podtrzymanie zasilania
    aparatu na dobę. Klimatyzacji nie dam rady od braku zasilania zabezpieczyć bo za dużo
    mocy ciągnie. Ryzyko finansowe związane z uszkodzeniami od pioruna niewielkie bo by
    musiało elektronikę na węgiel spalić.Jak nie osmoli to mam dwa lata gwarancji.