    From: Lovtza <lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Jak opona "daje znaki" kierowcy?
    Date: Tue, 28 Dec 2010 20:22:00 +0000 (UTC)

    Marcin Nnapisal

    > Padło tam wiele ciekawych uwag, które mogłyby pomóc wielu mniej
    > doświadczonym kierowcom, gdybyście nie skupiali się tak na stroszeniu piórek
    > i zadziornym skakaniu sobie do oczu.

    Że ja? Do oczu?;)

    > Może więc w tym wątku uda się rozwinąć temat bardziej merytorycznie.

    > Jak hamować awaryjnie? Czemu Łowca twierdzi, że pulsacyjnie jest be? Jak się
    > nauczyć niepulsacyjnie? Jak rozpoznać, że opona informuje mnie, że kres jej
    > możliwości jest blisko?

    Zwróciłeś uwagę na to, że nikt nie odpowiedział na Twoje PODSTAWOWE
    pytanie dotyczące tego jak i gdzie czuje się uślizg koła? Po prostu
    większość tutaj nie ma na ten temat bladego pojęcia. Nie hamować
    pulsacyjnie. Przeczytaj wymienione niżej artykuły w PDFach. Nie mam z nimi
    nic wspólnego, więc trudno posądzić mnie o stronniczość;) Nie znajdziesz
    tam nic na temat pulsowania, co najwyżej w artykule z Motocykla znajdziesz
    informację o tym, że ściskanie i hamowanie hebla prowadzi do wydłużenia
    drogi hamowania. Jest wszystko o czym pisałem: że trzeba najpierw złożyć
    zawieszenie, docisnąć oponę i progresywnie zwiększyć ciśnienie w układzie
    hamulcowym. Zwróć uwagę co napisał Pejser - na możliwie luźnych rękach,
    bez wiszenia na kierownicy. Dokładnie tak, jak argumentowałem wcześniej.
    No ale wychodzi na to, że oni wszyscy też piszą głupoty.

    Jak czuć uślizg? To relatywnie proste i do wyuczenia, ale zapraszam na
    PRV, bo tutaj powstanie kolejny temat dziesięciolecia, a to i tak zostanie
    wyśmiane.

    > Jeśli macie ochotę odpowiedzieć - bardzo chętnie posłucham. Zgaduję, że nie
    > tylko ja.

    No widzisz. Padły takie odpowiedzi jak "Motocyklista doskonały" i takie
    tam. Oczywiście można się z nich dowiedzieć wielu fajnych rzeczy, ale gdy
    ja je czytałem nie było tam nic sensownego na temat tego jak czuje się
    uślizg przedniego koła. To bardziej książki na temat "taktyki" jazdy
    motocyklem, a nie techniki jazdy jako takiej.

    Pozdr,
    Mariusz