  • 1. Data: 2021-12-09 12:05:43
    Temat: Jak popsuc bezpieczenstow faceliftem
    Od: K <n...@e...com>

    https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/renault-
    zoe-given-zero-stars-euro-ncap-safety-tests

    Oprocz faceliftingu dostal tez nowa/wieksza baterie. Ciekawe jak szybko
    mozna zjechac z pieciu gwiazdek do zera.

  • 2. Data: 2021-12-09 12:16:11
    Temat: Re: Jak popsuc bezpieczenstow faceliftem
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 9 Dec 2021 11:05:43 +0000, K wrote:
    > https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/renault-
    zoe-given-zero-stars-euro-ncap-safety-tests

    > Oprocz faceliftingu dostal tez nowa/wieksza baterie. Ciekawe jak szybko
    > mozna zjechac z pieciu gwiazdek do zera.

    Ciekawe.

    Ale ...
    "When we first tested the Zoe, it did reasonably well and had all the
    elements you needed back then to get a reasonable score. But if you've
    still got the same design 10 years later, you aren't going to score as
    well."

    Czyli co - nowe Zoe duzo gorsze od starego, czy podobnie dobre,
    ale kryteria sie podniosly i teraz facelifting nie wystaczy?

    J.

    P.S. No i komu z grupowiczów taka "prasówka" przeszkadza ?

  • 3. Data: 2021-12-09 12:42:54
    Od: K <n...@e...com>

    On 09/12/2021 11:16, J.F wrote:
> [...]
    >
    > Czyli co - nowe Zoe duzo gorsze od starego, czy podobnie dobre,
    > ale kryteria sie podniosly i teraz facelifting nie wystaczy?

    No chyba nie tylko:
    "The Zoe previously held a five-star Euro NCAP rating but was entered
    into the tests following a substantial facelift last year which ushered
    in a bigger battery and extra power but also, the safety organisation
    notes, a new seat-mounted side airbag that protects just the occupant's
    thorax, rather than the head and thorax as it did previously."

    > P.S. No i komu z grupowiczów taka "prasówka" przeszkadza ?

    Moge wymienic nicki ale w chuju to mam ;)

  • 4. Data: 2021-12-09 13:11:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 9 Dec 2021 11:42:54 +0000, K wrote:
> [...]
    > notes, a new seat-mounted side airbag that protects just the occupant's
    > thorax, rather than the head and thorax as it did previously."

    Ale to nie powinno tak diametralnie zmienic oceny ... chyba.

    Wiec moze np brak tych automatycznych hamulcow ... teraz gwiazdki
    odejmuja, 10 lat temu nie ...

    J.

  • 5. Data: 2021-12-09 13:17:46
    Od: K <n...@e...com>

    On 09/12/2021 12:11, J.F wrote:
> [...]
    >
    > Ale to nie powinno tak diametralnie zmienic oceny ... chyba.
    >
    > Wiec moze np brak tych automatycznych hamulcow ... teraz gwiazdki

    Dalej jest:
    "This change represents "a degradation in occupant protection",
    according to Euro NCAP, which reported that in the side-pole-impact
    test, the "driver's head directly impacted the intruding pole and head
    injury values indicated poor protection of this part of the body"."

    wiec pogorszyli faceliftingiem i do tego odjeli im dodatkowo podnoszac
    poprzeczke.

  • 6. Data: 2021-12-09 13:47:02
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 09.12.2021 o 12:05, K pisze:
    > https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/renault-
    zoe-given-zero-stars-euro-ncap-safety-tests

    > Oprocz faceliftingu dostal tez nowa/wieksza baterie. Ciekawe jak szybko
    > mozna zjechac z pieciu gwiazdek do zera.

    Twizy ma 2 :-)

  • 7. Data: 2021-12-09 13:55:44
    Od: K <n...@e...com>

    On 09/12/2021 12:47, ii wrote:
    zoe-given-zero-stars-euro-ncap-safety-tests

    > Twizy ma 2 :-)

    Ale Twizzy nie oferuje nic poza to co oferowal 126p przy wypadku.

  • 8. Data: 2021-12-09 14:02:05
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 09.12.2021 o 13:47, ii pisze:
    zoe-given-zero-stars-euro-ncap-safety-tests

    > Twizy ma 2 :-)

    No dobra, podam link bo widzę, że nie możecie doczekać się :-)

    http://niusy.pl/@youtube.com/agh

  • 9. Data: 2021-12-09 14:33:35
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 09.12.2021 o 13:55, K pisze:
    zoe-given-zero-stars-euro-ncap-safety-tests

    > Ale Twizzy nie oferuje nic poza to co oferowal 126p przy wypadku.

    Bredzisz jak potłuczony.

    Maluch nie posiadał poduszki powietrznej a także pasy bezwładnościowe
    wprowadzono dopiero pod koniec jego produkcji, której zatprzestano w
    2000 roku. Chyba nawet nie było wtedy obowiązku korzystania z tych
    pasów. No i oczywiście nie miał testów zderzeniowych NCAP. Testy
    zderzeniowe NCAP Twizy są z roku 2014. Twizy ma zarówno pasy
    bezwładnościowe i to podwójne, oraz poduszkę.

  • 10. Data: 2021-12-09 14:37:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 9 Dec 2021 14:02:05 +0100, ii wrote:
    zoe-given-zero-stars-euro-ncap-safety-tests

    > No dobra, podam link bo widzę, że nie możecie doczekać się :-)
    >
    > http://niusy.pl/@youtube.com/agh

    Ale to test sprzed 8 lat.
    Ile bedzie po liftingu? minus dwie gwiazdki?

    Za brak automatycznych hamulcow, pilnowania pasa ruchu,
    brak bocznych poduszek, no i wynik testu uderzenia bocznego :-)

    J.