  • 11. Data: 2021-12-09 14:53:22
    Temat: Re: Jak popsuc bezpieczenstow faceliftem
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 9 Dec 2021 14:33:35 +0100, ii wrote:
> [...]
    zoe-given-zero-stars-euro-ncap-safety-tests

    > Bredzisz jak potłuczony.
    >
    > Maluch nie posiadał poduszki powietrznej a także pasy bezwładnościowe
    > wprowadzono dopiero pod koniec jego produkcji, której zatprzestano w
    > 2000 roku. Chyba nawet nie było wtedy obowiązku korzystania z tych
    > pasów. No i oczywiście nie miał testów zderzeniowych NCAP. Testy
    > zderzeniowe NCAP Twizy są z roku 2014. Twizy ma zarówno pasy
    > bezwładnościowe i to podwójne, oraz poduszkę.

    Cos tam jednak maluch mial
    https://wrc.net.pl/mz-co-sie-dzieje-z-cialem-kierowc
    y-fiata-126p-przy-40-km-h-to-nagranie-z-crash-testu-
    ujawnia-brutalna-prawde-o-legendzie-prl

    Malucha rozpędzono do 40 km/h, po czym auto uderzyło w ścianę.
    Początkowo mogłoby się wydawać, że mały fiacik poradził sobie dość
    dobrze. Kabina nie uległa deformacji, ponieważ przednia część bagażowa
    okazała się dobrą strefą zgniotu. W wytłumieniu energii pomogło m.in.
    koło zapasowe i akumulator.

    Jednak po przypatrzeniu się powyższemu nagraniu widać, że wewnątrz
    auta doszło do tragedii. Przy zaledwie 40 km/h pasy bezpieczeństwa
    kompletnie nie zdały egzaminu, bo... urwały się! Manekin efektownie i
    przerażający sposób przebił także przednią szybę samochodu, więc można
    sobie wyobrazić w jakim stanie byłby prawdziwy człowiek. Na domiar
    złego brak zagłówka w fotelu doprowadził do mocnego wygięcia szyi
    manekina. Od samego patrzenia można poczuć ból.

    J.

  • 12. Data: 2021-12-09 15:09:17
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 09-12-2021 o 12:16, J.F pisze:

    > Czyli co - nowe Zoe duzo gorsze od starego, czy podobnie dobre,
    > ale kryteria sie podniosly i teraz facelifting nie wystaczy?

    Jedno i drugie.
    Skoro testowali wersję bez poduszedk bocznych, to taka gdzieś istnieje.
    Nie wiem gdzie, bo w Polsce jej raczej nie kupisz.
    Nawet moje Zoe z 2018 miało boczne poduszki i teraz też mają.

    Niemniej - standardy się podnoszą, a Zoe stoi w miejscu, a czuć że
    konstrukcja ma 10 lat.

    To był jeden z powodów, dla których się pozbyłem tego auta (skądinąd
    fajnego niedrogiego jako używka).

    > J.
    >
    > P.S. No i komu z grupowiczów taka "prasówka" przeszkadza ?

    Mnie np..
    Bo to polska grupa, więc można się wysilić i dać linka po polsku.
    https://elektrowoz.pl/porady/renault-zoe-2021-i-test
    y-zderzeniowe-euro-ncap-wynik-zero-gwiazdek-na-piec-
    mozliwych-wideo/

    Poza tym co innego ciekawe info o samochodzie, a co innego kretyńskie
    wrzucanie gołych linków do wypadków.
    Nie do tego jest ta grupa.

  • 13. Data: 2021-12-09 15:29:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 9 Dec 2021 15:09:17 +0100, Cavallino wrote:

> [...]
    > Nie wiem gdzie, bo w Polsce jej raczej nie kupisz.
    > Nawet moje Zoe z 2018 miało boczne poduszki i teraz też mają.

    Ale to ma poduszki boczne.
    Tylko ze w fotelach, i jak rozumiem - nie chronia glowy.

    > Niemniej - standardy się podnoszą, a Zoe stoi w miejscu, a czuć że
    > konstrukcja ma 10 lat.
    > To był jeden z powodów, dla których się pozbyłem tego auta (skądinąd
    > fajnego niedrogiego jako używka).

    ale co - zaczelo Ci brakowac gwiazdek, czy jakies inne przyczyny
    jednak?

> [...]
    > https://elektrowoz.pl/porady/renault-zoe-2021-i-test
    y-zderzeniowe-euro-ncap-wynik-zero-gwiazdek-na-piec-

    No to uzupelnij :-)

    Ale to tez by byla prasówka.
    A przeciez moja prasowka po polsku byla :-P

    > Poza tym co innego ciekawe info o samochodzie, a co innego kretyńskie
    > wrzucanie gołych linków do wypadków.
    > Nie do tego jest ta grupa.

    Do ciekawych wypadkow :-)

    J.

  • 14. Data: 2021-12-09 15:42:53
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 09.12.2021 o 14:37, J.F pisze:
    zoe-given-zero-stars-euro-ncap-safety-tests

    > Ale to test sprzed 8 lat.
    > Ile bedzie po liftingu? minus dwie gwiazdki?

    A będzie lifting? Po doświadczeniach z Zoe raczej nie zdecydują się :-)

    > Za brak automatycznych hamulcow, pilnowania pasa ruchu,
    > brak bocznych poduszek, no i wynik testu uderzenia bocznego :-)

    Cena, cena niższa ! :-)

  • 15. Data: 2021-12-09 15:47:34
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 09.12.2021 o 14:53, J.F pisze:
> [...]
    > złego brak zagłówka w fotelu doprowadził do mocnego wygięcia szyi
    > manekina. Od samego patrzenia można poczuć ból.

    Miałem zdaerzenie maluichem z drzewem przy takiej mneij więcej
    prędkości. Tzn może coś zwolniłem, ale niewiele raczej. Złamałem jakąś
    manetkę i chyba palec. Przez miesiąc bolała mnie klata. I to tyle.
    Samochód został przywrócony do używalności jakoś tak bez większego problemu.

  • 16. Data: 2021-12-09 16:31:22
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 09-12-2021 o 15:29, J.F pisze:

    > Ale to ma poduszki boczne.
    > Tylko ze w fotelach, i jak rozumiem - nie chronia glowy.

    Czyli co, jednak nie chodziło o poduszki boczne, tylko o kurtyny?

    > ale co - zaczelo Ci brakowac gwiazdek,

    Jakich gniazdek?
    BTW: Pamiętasz, że mówimy o sytuacji sprzed roku?

    > czy jakies inne przyczyny
    > jednak?

    Zaczęło mi brakować nowoczesności, wspomagaczy jazdy, współczesnego
    wyglądu, trochę też przestrzeni...

    > Do ciekawych wypadkow :-)

    Nie - cała ta tematyka jest kretyńska, podobnie jak brandzlowanie się nią.
    To samo dotyczy wszelkiej maści stopchamów i tego typu "twórczości".

  • 17. Data: 2021-12-09 16:51:37
    Od: K <n...@e...com>

    On 09/12/2021 13:53, J.F wrote:
> [...]
    > złego brak zagłówka w fotelu doprowadził do mocnego wygięcia szyi
    > manekina. Od samego patrzenia można poczuć ból.

    Czyli Maluch z zaglowkami i lepszym mocowaniem pasow oferowal nawet
    wiecej niz Twizzy ;)

  • 18. Data: 2021-12-09 19:26:38
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 09.12.2021 o 16:51, K pisze:
> [...]
    ujawnia-brutalna-prawde-o-legendzie-prl

    > Czyli Maluch z zaglowkami i lepszym mocowaniem pasow oferowal nawet

    A TWizy z frędzlami umie latać jak dywan.

  • 19. Data: 2021-12-10 14:05:40
    Od: K <n...@e...com>

    On 09/12/2021 18:26, ii wrote:

    > A TWizy z frędzlami umie latać jak dywan.

    Masz jakis filmik?

  • 20. Data: 2021-12-11 08:16:23
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2021-12-09 12:05, K wrote:
    > https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/renault-
    zoe-given-zero-stars-euro-ncap-safety-tests

    > Oprocz faceliftingu dostal tez nowa/wieksza baterie. Ciekawe jak szybko
    > mozna zjechac z pieciu gwiazdek do zera.

    Te gwiazdki teraz to o kant tylka potluc.

    Nawet sie tych raportow czytac sie nie chce skoro sa punkty np. za
    bezpieczenstwo pieszego i cale stado asystentow kierowcy...

    A jak tego calego asystenckiego gowna nie ma to wlasnie wychodzi wynik
    jak powyzej.

    --
    mk4