  • 51. Data: 2013-01-19 20:01:25
    Temat: Re: Jak przewin?? dzwonek telefoniczny (i pod??czy? go do AVR)?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Atlantis,

    Saturday, January 19, 2013, 5:47:39 PM, you wrote:

    > Jaką wartość mniej-więcej powinienem wstawić?

    Kalkulator zgubiłeś czy prawa Ohma zapomniałeś?

    > Rozumiem, że w przypadku tego dzwonka również mogę zastosować 1N4148. W
    > moim mostku, z ostrożności dałem 1N4007. Małe diody spokojni wystarczą?

    Dałbym Schottky - 1N5817 na przykład. Ale jak nie masz, to daj byle
    1N400x.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 52. Data: 2013-01-19 20:42:03
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    > Kalkulator zgubiłeś czy prawa Ohma zapomniałeś?

    Po prostu chciałem się upewnić, czy dobrze rozumiem.
    Po wprowadzeniu T4 w stan nasycenia ten tranzystor zamyka obwód złożony
    z obwodów baz T3 i T6. R5 ustala wartość tego prądu.
    Po prostu w poprzednim rozwiązaniu używałem mniejszego prądu bazy...

    > Dałbym Schottky - 1N5817 na przykład.

    Niestety właśnie nie mam w tej chwili żadnej pod ręką..

  • 53. Data: 2013-01-20 22:45:16
    Temat: Re: Jak przewinąć dzwonek telefoniczny (i podłączyć go do AVR)?
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Jednak ostatecznie zdecydowałem się na zastosowanie pełnego mostka H.
    Dzwonkiem steruję generując krótkie impulsy, pomiędzy którymi obydwie
    linie sterujące ustawione są na zero.

    Teraz chciałbym w jakiś sposób zabezpieczyć się przed sytuacją, kiedy z
    jakiegoś powodu linie zostały ustawione na przeciwne stany przez dłuższą
    chwilę, w wyniku czego przez obwód cały czas płynąłby prąd ograniczany
    rezystancją cewki dzwonka (5,3 ohm). Oczywiście z uwagi na występowanie
    impulsów prąd mierzony na zasilaniu mostka, podczas jego normalnej pracy
    jest mniejszy.

    Innymi słowy: jak dobrać wartość bezpiecznika, który mógłbym wstawić w
    szereg dzwonkiem albo na zasilaniu mostka?

  • 54. Data: 2013-01-21 08:13:33
    Od: Miroslaw Kwasniak <m...@i...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    Atlantis <m...@w...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Innymi słowy: jak dobrać wartość bezpiecznika, który mógłbym wstawić w
    > szereg dzwonkiem albo na zasilaniu mostka?

    Bezpiecznik nie zabezpieczy tranzystorów :)
    Chcesz ograniczyć czas wysterowania mostka, steruj go przez kondesatory.

  • 55. Data: 2013-01-21 09:37:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Atlantis" napisał w wiadomości grup
    >Jednak ostatecznie zdecydowałem się na zastosowanie pełnego mostka H.

    A probowales czy polmostek zadziala ? Znacznie prostszy.

> [...]

    >Innymi słowy: jak dobrać wartość bezpiecznika, który mógłbym wstawić
    >w szereg dzwonkiem albo na zasilaniu mostka?

    polimerowy na 0.5A ?

    A moze tylko kondensatory na sterowaniu mostkiem ?

    J.

  • 56. Data: 2013-01-21 20:07:36
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2013-01-21 08:13, Miroslaw Kwasniak pisze:

    > Bezpiecznik nie zabezpieczy tranzystorów :)

    Hmm... Możesz rozwinąć? Co może im grozić, jeśli bezpiecznik odetnie
    zbyt duży prąd bezpośrednio na zasilaniu mostka?

  • 57. Data: 2013-01-21 20:18:49
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2013-01-21 09:37, J.F pisze:

    > A probowales czy polmostek zadziala ? Znacznie prostszy.

    Może spróbuję, chociaż pełny mostek aż tak złożony nie jest i jak na
    razie całkiem nieźle się sprawdza. Zajmuje ledwie fragment płytki
    stykowej, a na PCB elementy można będzie jeszcze bardziej ścisnąć.
    Polecasz jakieś konkretne rozwiązanie półmostka, np. odnośnie rodzaju
    tranzystorów?

    > A moze tylko kondensatory na sterowaniu mostkiem ?

    A właśnie... Kondensatory... Jak wygląda teoria w zakresie doboru
    wartości C stosowanych do sterowania mostkiem (albo tych używanych w
    półmostku)?
    Przepraszam za pytania dotyczące kwestii elementarnych, ale moje
    kontakty z elektroniką są czysto hobbystyczne i do tej pory ograniczały
    się głównie do rekreacyjnego składania cudzych projektów. Dopiero od
    jakiegoś czasu powoli wczytuję się w teorię. Wolę więc oprzeć się na
    jakimś materiale, niż własnych przypuszczeniach.

  • 58. Data: 2013-01-21 23:46:08
    Od: Miroslaw Kwasniak <m...@i...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    Atlantis <m...@w...pl> wrote:

    > Hmm... Możesz rozwinąć? Co może im grozić, jeśli bezpiecznik odetnie
    > zbyt duży prąd bezpośrednio na zasilaniu mostka?

    Jeżeli bezpiecznik zdąży. Bo częściej najpierw struktura odparuje.

  • 59. Data: 2013-01-21 23:51:57
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Miroslaw,

    > Jeżeli bezpiecznik zdąży. Bo częściej najpierw struktura odparuje.

    Ale tu nie chodzi o przypadek zwarcia tylko przypadkowego,
    długotrwałego pozostania mostka w stanie włączonym i pobieranie
    niepotrzebnie sporego prądu.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 60. Data: 2013-01-25 09:15:46
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Atlantis <m...@w...pl> wrote:

    > Od strony mikroprocesora mam w tej chwili wygospodarowane dwie linie,
    > generujące podczas dzwonienia dwa sygnały prostokątne 25Hz, przesunięte
    > względem siebie w fazie o 180 stopni.

    Jest dead time?

    --
    Gof