    From: Jacek <k...@a...com>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Jak się takie coś nazywa?
    Date: Sun, 10 Mar 2019 16:58:31 +0100

    W dniu 10.03.2019 o 16:16, 4...@g...com pisze:
    > W sklepie z pneumatyka w Lodzi na Kilinskiego na polce leza zawory bezpieczenstwa w
    ktorych jest mozliwosc regulacji cisnienia. Troche wieksze od trojnika montowanego na
    przewodach. Cisnienie reguluje sie pokretlem. Sa rowniez trojdrogowe zawory
    roznicowe. To taki zawor bezpieczenstwa w ktorym zamiast sprezyny sile wywoluje
    czynnik pod cisnieniem. Kazdy reduktor da sie na taki zawor przerobic. Co do drugiego
    pytania wpisz w wyszukiwarke separator membranowy albo manometr z kapilara. W
    technice jest pewna znana od zawsze zasada. Jak czegos nie ma i potrzebujesz to
    musisz to zrobic. Bez tej zasady jedyna forma uprawy ziemi byly by sochy i sierpy a
    ziarno scieralo by sie recznie pomiedzy dwoma kamieniami.

    Dzięki. Nabyłem właśnie za 25 zł manometr na All i spróbuję go
    przerobić, jak radzisz. Zawór musi działać odwrotnie, bo w reduktorze
    przy wzroście ciśnienia zamyka a tu ma otwierać.
    Jacek