    From: KJ Siła Słów <K...@n...com>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Jak się wywracać?
    Date: Wed, 11 May 2011 22:10:32 +0200

    W dniu 2011-05-11 20:26, Marcin N pisze:
    > zamiast obsypać ich cennymi radami, w
    > stylu: do końca trzymaj kierownicę, to nie połamiesz nadgarstków, albo:
    > natychmiast puść kierownicę, to nie połamiesz żeber.

    Co do rąk to jedyna rada jaka znam dotyczy nie uslizgu ale przyjebania w
    auto i polega na tym zeby zabrac kciuki i dolaczyc je do do dloni, To
    plus podniesienie sie z siodla w zasadzie wystarcza zeby uderzenie
    wyrzucilo cie ponad autem. IMO przy malych predkosciach trzymaj rece na
    manetkach do konca (poki trzymasz nie uderzysz dlonia, palcem - nic nie
    zlamiesz itd..) , przy duzych?
    Przy duzych nie masz nic do powiedzenia :-)

    A gleba na uslizgu przodu to tak:
    - na zx-e zlapalem 2, przy okolo 50-60 na suchym i potem na mokrym, za
    kazdym razem bylo ojezucosiedzieje, moto leci na bok, ja lece z moto
    zazwyczaj prawa strona ciala do asfaltu, raz na bark na suchym, a na
    przedramie na mokrym. Zero swiadomych decyzji odnosnie ustawiania ciala
    do asfaltu, wg mnie zdazyzsz sie tylko odruchowo nieco skulic, jak
    zdazysz wyciagnac rece przed siebie to znaczy ze uslizg przyszedl powoli
    na tyle ze mogles cos pokombinowac :-)
    Na suchym jebnie Cie o asfalt mocniej i zroluje, bo duze tarcie skory o
    asfalt, na mokrym bedziesz sie slizgal.
    Straty bio: po glebie na suchym bolal mnie bark i zebra jakies 2
    tygodnie ciezko bylo z lozka wstac, ale zadnych gipsow czy bandazy.
    Na mokrym nic, zero uszkodzen.

    Na gixie przod posliznal sie juz kilka razy, na sucho i na mokro i na
    mokro na bialym. Zawsze konczylo sie na strachu - IMO sporty maja lepszy
    feedback przodu plus nieco doswiadczenia (kurwa, nieeee, znowu gleba? a
    teraz to takie ladne plastiki mam i nowsze moto, nie rozjebie ich sobie!
    I w ogole to zona mnie zajebie jak sie znowu wypierdole! NIEEEE!) -
    wystarczy zeby na czas odpuscic hamulec.

    Rada: jedz sobie na kurs doskonalenia jazdy moto, albo pozycz enduro i
    pocwicz jak przod odjezdza na trawie.

    W sumie to wszystko co tu jest w moim mailu juz bylo na liscie.
    Czyli, ze dla mnie Kasztelan niepasteryzowany raz.

    KJ