    From: Mateusz Viste <m...@w...tell>
    Subject: Re: Jak to robią w NASA
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: 30 Aug 2019 12:49:10 GMT

    On Fri, 30 Aug 2019 08:06:33 +0000, Queequeg wrote:
    > 2. All loops must have a fixed upper-bound. It must be trivially
    > possible for a checking tool to prove statically that a preset
    > upper-bound on the number of iterations of a loop cannot be exceeded. If
    > the loop-bound cannot be proven statically, the rule is considered
    > violated.
    >
    > Zgadzam się.

    Czekaj czekaj, ale większość programów to jedna niekończąca się pętla.

    for (;;) {
    wait_input();
    do_job();
    }

    Czy ja czegoś nie rozumiem, czy ta reguła zabrania takich konstrukcji? A
    jeśli zabrania, to jak inaczej? Przecież goto też zabraniają. :)

    > 3. Do not use dynamic memory allocation after initialization.
    >
    > Znów... zależy od konkretnego zastosowania. MISRA C zresztą mówi to
    > samo. Widzę w tym logikę, ale nie chciałbym tak pisać :(

    Logika jest - ale chyba tylko w lotach kosmicznych albo innych
    przemysłowych dziedzinach, gdzie nic nie ma prawa się nie udać. W
    praktyce program graficzny będzie alokował pamięć zależnie od tego,
    jakich rozmiarów dostał plik graficzny do załadowania. Jak user ma mało
    pamięci to i tak może sobie pomalować w 640x480, a przy większych
    bitmapach dostanie zonk.

    > 7. The return value of non-void functions must be checked by each
    > calling function, and the validity of parameters must be checked inside
    > each function.
    >
    > Tu znów odbijamy się od tego, czy to są sztywne zasady, które trzeba
    > stosować, czy zbiór sugestii.

    if (printf("Hello") != 5) NO_I_CO_MAM_ZROBIC();

    Ciekawe jaki mają procent zachorowań na depresję wśród programistów. :)

    Mateusz