    From: Uncle Pete <4...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Jak wyczyścić matówkę?
    Date: Tue, 1 Aug 2017 14:54:27 +0200

    On 2017-08-01 13:53, Klementyna Paluch-Rogalska wrote:

    > Jak (czym) wyczyścić matówkę, kiedy przedmuchanie gruszką nie wystarcza?
    > Matówka wyjmowalna a podejrzewam, że syfki są na drugiej stronie.
    > Planuję wyjąć, przedmuchać i włożyć z powrotem. Może wystaczy tylko odpiąć
    > klips mocujący, przedmuchać bez wyjmowania. Ale jeżeli to nie pomoże,
    > potrzebuję planu awaryjnego. Można ją np. przepłukać wodą destylowaną?
    > Priorytetem jest oczywiście niepoplamienie i nieuszkodzenie (porysowanie),
    > tudzież niepogorszenie stanu bieżącego (nie chcę rozpuścić, zatłuścić ani
    > zostawić kłaczków itp.)
    > Aparat to pentax k-50.

    Dmuchać oczywiście gruszką, a nie "sprężonym powietrzem" w spraju.
    Ewentualnie ostrożnie potraktować nieelektryzującym się pędzelkiem do
    optyki. Tam nie powinno być niczego przyklejającego się, więc
    czyszczenie na mokro chyba nie będzie potrzebne.

    Zamiast wody destylowanej myślałbym raczej o izopropanolu, według mnie
    jest bezpieczny dla akrylowej matówki. Ale może niech ktoś jeszcze się
    wypowie, nigdy nie miałem potrzeby mycia matówki.

    Piotr