    From: Piotr Wyderski <p...@n...mil>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jak wygląda TSSOP8?
    Date: Sat, 16 Jun 2018 09:43:09 +0200

    Piotr Gałka wrote:

    > Wychodzi, że bez
    > przekraczania granic rozsądku mógłbym dwie ścieżki tamtędy machnąć.

    Dwie równoległe ścieżki pomiędzy padami 0603? Tak ciasno nigdy
    nie robiłem, ale ogólnie staram się nie schodzić z szerokością
    ścieżki i odstępami poniżej 0,2mm. Wolę użyć więcej warstw, bo
    są cenowo akceptowalne, a parametry elektryczne i termiczne są fantastyczne.

    > Przy projektowaniu płytki trzeba więcej myśleć - jest bardziej
    > stresujące, niż proste przenoszenie rysunku footprinta z karty
    > katalogowej. To jest ta odprężająca część pracy :)

    Mnie odpręża faza routingu. Nudne zajęcia typu definiowanie symboli
    lekko podnoszą mi ciśnienie, ale konieczność narysowania footprintu
    przyprawia mnie o drgawki. Dlatego wolę gotowce, kiedy tylko mogę.
    Choć czasami efekty są jak opisałem. Po zastanowieniu muszę oddać
    wyższość Twojemu podejściu, ale ja bym tak nie umiał.

    > Nie rozumiem pojęcia testowania poprawności. Ja nie wymyślam sam
    > footprintów tylko biorę z kart katalogowych.

    Ale można się pomylić podczas przepisywania cyferek. Do tego jest
    bałagan w rysunkach technicznych, widziałem np. obudowę DO214 w jednym
    datasheecie mającą podaną odległość między zewnętrznymi granicami padów,
    zamiast między środkami, do czego jestem przyzwyczajony. Gdyby nie
    wydruk testowy na kartce, to by płytki poszły do kosza.

    > Zresztą na czym miałoby polegać to przetestowanie.

    Przykładasz część i patrzysz, czy pasuje do obrazka. :-)

    > Jak wybieram do stosowania jakiś nowy element to nie mam go fizycznie w
    > ręku. Wprojektowuję na płytkę.

    I tak sobie właśnie wprojektowałem tego TSSOPA... Został kupiony po
    wyprodukowaniu płytek. Poprawka trywialna, ale niesmak pozostał, bo
    niespecjalnie umiem znaleźć swoją winę w tym przypadku. Chcesz mieć
    nietypową obudowę, to ją sobie inaczej nazwij. Logiczne. A przynajmniej
    do niedawna tak myślałem.

    Pozdrawiam, Piotr