  • 11. Data: 2011-10-26 09:55:03
    Temat: Re: Jak wykryc, która swieca zarowa nie grzeje?
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    > "Okręcasz"? Możesz jakoś inaczej to sformułować bo nie do końca
    > zrozumiałem?

    Normalnie - "okręca". To takie określenie obrobienia na okrągło
    części przeznaczonej do interakcji z narzędziem odkręcającym.

  • 12. Data: 2011-10-26 09:59:24
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "marcin" <l...@k...cwo> napisał w wiadomości

    > wykrecic i podlaczyc do akumulatora ?

    Po co robić sobie tyle roboty z odkręcaniem (i byc moze urwaniem). Ja
    odkręcam przewód łączący wszystkie świece, podłączam przewód "+" od aku i
    "smergam" tym przewodem po świecy. Jak idą małe iskierki znaczy się:
    1) albo jest ok i grzeje
    2) albo ma zwarcie
    Jako że to drugie jest dużo mniej prawdopodobne to jeśli nie idą iskry przy
    smerganiu to ta świeca nie grzeje. Niektórzy mówia że jest jeszcze 3
    przypadek że moze grzać tyle że słabo. Dla mnie to jest dziwne bo grzałka
    albo grzeje albo nie. Jak będziesz wymieniał to zastanów się nad wymianą
    wszystkich. Mi jak padły 2 to niedługo po wymianie pozostałe 2.

  • 13. Data: 2011-10-26 10:08:48
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 25-10-2011 o 17:31:32 _THX <j...@g...pl> napisał(a):

    > Podejrzewam, że 1-2 (z 6 szt.) świece żarowe mogą nie grzać.
    > Jak mogę to sam sprawdzić, nie wydając minimum 150+vat na "diagnostykę"?

    Najprościej i najpewniej (jeśli ktoś potrafi) - omomierzem, w zależnści
    od typu świecy bedzie miała oporność w granicach 0,6 do 1,2 oma.
    Wykręcanie bez potrzeby jest trochę ryzykowne, test na "iskrzenie" mało
    wiarygodny - wszystkie świece, które do tej pory wymieniałem miały
    "prawie" zwarcie.

    Pzdr
    TG

  • 14. Data: 2011-10-26 10:25:52
    Od: "tck" <t...@t...WytniJ.net.pl>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Wykręcanie bez potrzeby jest trochę ryzykowne, test na "iskrzenie" mało
    wiarygodny - wszystkie świece, które do tej pory wymieniałem miały

    jak sie ma to 'prawie zwarcie' wyrazone w ohmach?

    --
    pozdr

    tck(at)top.net.pl

  • 15. Data: 2011-10-26 10:39:04
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-10-26, Przemys?aw Czaja <p...@p...fm> wrote:

    > Chyba w znaczeniu "ukręcasz"

    To tym bardziej nie rozumiem w czym problem z wykonaniem tej operacji.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 16. Data: 2011-10-26 13:33:29
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 26-10-2011 o 10:25:52 tck <t...@t...wytnij.net.pl> napisał(a):

> [...]
    > "prawie" zwarcie.
    >

    > jak sie ma to 'prawie zwarcie' wyrazone w ohmach?

    Miały 0,2 -0,3 ohma, sprawna miała 1,2 ohma. W drugim samochodzie -
    sprawna miała 0,7 ohma, a "zepsuta" 0,2.
    Mechanicy sprawdzali mi świece metodą "kabelkową - do akumulatora", wg
    nich swiece były OK. a mimo to komp zgłaszał usterkę wtrysku.
    Pomierzyłem świece omomierzem - wyszło mi, że dwie maja "prawie zwarcie" -
    po wymianie "check iniection" przestało się zapalać.

    Pzdr
    TG

  • 17. Data: 2011-10-26 14:54:37
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

> [...]

    Wykręcanie bez potrzeby jest trochę ryzykowne, test na "iskrzenie" mało
    wiarygodny - wszystkie świece, które do tej pory wymieniałem miały

    W moim przypadku test iskrzenia wykazał 100% skuteczność tej metody. Badane
    narazie 3 auta.

  • 18. Data: 2011-10-26 17:03:43
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <k...@g...com> napisał w
    wiadomości news:slrnjafhp8.osi.krzysiek.kielczewski@krzyk.sail-
    ho.pl...

    > To tym bardziej nie rozumiem w czym problem z wykonaniem tej operacji.

    czepiasz sie literówki.
    Miało być oczywiście UKRĘSASZ

    A że nie widzisz problemu w ukręceniu (nei mylić z odkręceniem) śweicy
    żarowej to już nie moja sprawa.

    ps. w całkiem sporej grupie samochodów świece żarowe są bardzo cienkie (fi
    4-6mm) i stosunkowo długie (np 10cm i więcej).
    Przy takim stosunku srednicy do długości ukręcenie świecy (zwlaszcza w
    niektórych silnikach) jest bardzo prawdopodobne.
    Koszty wymiany w takim wypadku rosną znacznie. Czasem kilkukrotnie, a w
    przypadkach szczególnych wielokrotnie.
    I choć są specjalistyczne firmy specjalizujące sie w wykręceniu takich
    ukręconych (czyt. urwanych) świec, to nie łatwo je znaleźć, usługi do
    najtańczych nie należą.
    Kiedy dodadamy do tego fakt, ze wykręcenie do sprawdzenia jest co najmniej
    bezcelowe - po co w ogole je dotykać?
    Co innego, jak już zdiagnozujemy uszkodzoną swiece - wtedy koniecznie jest
    wykręcanie, ale póki nie wiesz czy jest dobra, czy nie - nie ruszaj świecy
    żarowej, chyba, ze mowa o 20letnim dieslu dobrą, starą sprawdzoną
    technologią, ktore nie sprawiały problemu z wykręceniem.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

    Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł

  • 19. Data: 2011-10-26 17:05:04
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > Normalnie - "okręca". To takie określenie obrobienia na okrągło
    > części przeznaczonej do interakcji z narzędziem odkręcającym.

    kurwa - UKRĘCASZ czyli urywasz ja. Literówke zrobilem, ludzie.

    Widzieliście nowoczesne świece żarowe?
    fi 4-5mm, dł. 10cm. Po kilku latach w aucie prawdopodobieństwo ukręcenia,
    urwania, zerwania, przerwania jest bardzo wysokie, zwlaszcza w warunkach
    domowych.

  • 20. Data: 2011-10-26 17:06:50
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

> [...]
    > Pomierzyłem świece omomierzem - wyszło mi, że dwie maja "prawie zwarcie" -
    > po wymianie "check iniection" przestało się zapalać.

    tytłumacz mi powiązanie między uszkodzoną swiecą żarową a błędem
    wtryskiwacza.