    From: pioruns <c...@b...cy>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Jak zdiagnozowac powod "zwisu"?
    Date: Mon, 13 Jan 2020 20:04:05 +0000

    On 13/01/2020 10:46, kosmos wrote:
    > Cześć,
    > mam komputer stacjonarny Dell 3610, który od czasu do czasu bez
    > wyraźnego powodu się zawiesza.
    > Wygląda to tak, że np. sobie w coś gram i nagle ekran gaśnie, przez
    > chwilę jeszcze słychać dźwięk (muzyka w grze), potem i to cichnie, i
    > następuje "zwis" - komputer nie reaguje na wciskanie klawiatury
    > (Alt+Tab, Alt+F4, Ctrl+Alt+Del, Ctrl+Alt+Esc). Maszyna dalej pracuje,
    > słychać wentylatory. Po przytrzymaniu przycisku zasilania (aż komputer
    > się wyłączy) i ponownym włączeniu wszystko uruchamia się normalnie, nie
> [...]

    Aby wyeliminować problem sprzętowy, zapuść memtest na kilkanaście godzin
    a potem to samo prime95 (test blend czyli wszystkiego). Do grafiki użyj
    FurMark, też zapuść na godzinę. Pilnuj temperatur aby się nic nie
    zagotowało.

    Po tym się dowiesz, czy zasilanie wyrabia i czy CPU + RAM + GPU są sprawne.

    Dopiero jak te wszystkie 3 testy twój komputer przejdzie poprawnie,
    możesz się wziąć za OS.

    --
    pozdrawiam, pioruns