    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Jak zrobić źródło prądowe na wzmacniaczu operacyjnym?
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Fri, 30 Jun 2017 06:12:44 +0200

    Dnia Fri, 30 Jun 2017 00:46:19 +0200, Marek S napisał(a):
    > Mam zaćmę lub inną dysfunkcję mózgu. Poległem na banalnym temacie.
    > Potrzebuję zrobić źródło prądowe 10mA pracujące w szerokim zakresie
    > napięć 12-24V ale na wyjściu wystarczą 2V do zasilenia obciążenia.

    Sprawdzales jak to wyglada w kwestii parametrow 358 ?
    Prad, napiecie i moc

    > Obciążenie ma być zwarte do masy. Zależy mi na minimalizacji elementów.
    >
    > Odpadają jakieś durne rozwiązania w stylu:
    > https://artofelectronics.net/wp-content/uploads/2015
    /05/op-amp_current_source_grounded-load.png

    > bo to nie działa. Wystarczy podłączyć jako obciążenie diodę lub zewrzeć
    > do masy a układ odleci. Pomożecie?

    IMO to to w ogole nie jest zrodlo pradowe

    https://electronics.stackexchange.com/questions/6575
    3/constant-current-source-math-using-ad8276-differen
    tial-op-amp
    - tylko nie patrz na poczatek, a w drugiej polowie odreczny rysunek,
    wyglada poprawnie.

    http://www.analog.com/en/analog-dialogue/articles/di
    ff-amp-heart-of-precision-current-source.html
    rys 4

    Tego nie polecam wcale ... ale w zasadzie obciazenie prawie
    podlaczone do masy :-)
    http://www.circuit-fantasia.com/circuit_stories/unde
    rstanding_circuits/current_source/inv_op-amp_current
    _source/inv_op-amp_current_source.htm
    tylko wymaga ujemnego napieca wejsciowego

    J.