  • 21. Data: 2009-07-13 12:11:40
    Temat: Re: Jaka cyfrówka (lustrzanka) do krajobrazów ?
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Mateusz Ludwin napisał(a):

    > No właśnie Pentax to chyba najlepszy wybór.
    >
    > Takie coś jest fajne?
    > http://fotozakupy.pl/obiektyw/pentax-da-10-17-mm-f-3
    -5-4-5-ed-if-fish-eye,6294s

    A jak właściwie działa fish-eye w zoomie? Przy wydłużaniu ogniskowej
    robi się wycinek ze środka, ale dalej zniekształcony?

    W sumie nie bardzo widzę zastosowania do fish-eyea w ogóle, a już
    zwłaszcza nie do kropowanego.

    Jak już pomarzyć, to o tym:

    http://fotozakupy.pl/obiektyw/pentax-fa-31-mm-f-1-8-
    limited-edition-srebrny,9057s

    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)

  • 22. Data: 2009-07-13 12:14:22
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Jan Rudziński wrote:

> [...]
    > robi się wycinek ze środka, ale dalej zniekształcony?
    >
    > W sumie nie bardzo widzę zastosowania do fish-eyea w ogóle, a już

    Nie mam pojęcia, nawet nie zauważyłem że to FE.

  • 23. Data: 2009-07-13 12:15:07
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Mateusz Ludwin napisał(a):

    > No właśnie Pentax to chyba najlepszy wybór.

    Ale nie K-M bo K-M i K2000 moim zdaniem nie nadają się do
    krajobrazów bo nie mają górnego wyświetlacza i co za tym idzie w silnym
    słońcu nie widać co ustawiasz ;P Po za tym obiektywy kitowe dołączane do
    tych modeli są lekko wykastrowane w stosunku do normalnych kitów.

    j.

  • 24. Data: 2009-07-13 12:23:23
    Od: Kowalski <j...@g...pl>

    On 13 Lip, 14:02, wwwojtek1 <w...@g...com> wrote:
    > Patrzę po sklepach z nowym sprzętem...
    > I w niskich cenach mam do wyboru głównie Olympus z serii E-400 i Sony
    > A200, 300, 330

    Nie daj się namówić na nowy, tani zestaw z kitem, jak możesz za takie
    same pieniądze kupić używany zestaw z porządnym obiektywem. Kity to
    plastic, plastic, plastc i to bez wyjątku w każdym systemie.

    Mam 14-54 od ponad 4 lat w intensywnej ekspolaracji, i nie widać na
    nim żadnych śladów użytkowania.
    E-300 mam ponad 3 lat, i zachowuje się podobnie jak obiektyw.

    11-22 jest tej samej klasy obiektywem co 14-54 , pyło i wodoszczelny,
    pancerne i precyzyjne wykonanie.

    No ale nowe to nowe, a że plastik to już inna bajka.

    Spojrzałem w allegro i widzę, ze E-300 to nawet za mniej niż 500zł da
    się kupić, dlatego swojego nie sprzedaję, lepiej dać dziecku niż za
    bezcen sprzedać.

  • 25. Data: 2009-07-13 12:24:15
    Od: "Pan Piskorz" <p...@b...pl>

> [...]
    > słońcu nie widać co ustawiasz ;P Po za tym obiektywy kitowe dołączane do
    > tych modeli są lekko wykastrowane w stosunku do normalnych kitów.

    za niewiele więcej jest dostępny samsung GX-20 będący odpowiednikiem K20D

    P.

  • 26. Data: 2009-07-13 12:25:19
    Od: Kowalski <j...@g...pl>

    On 13 Lip, 14:14, Mateusz Ludwin <n...@s...org> wrote:

    > Nie mam pojęcia, nawet nie zauważyłem że to FE.

    Ach ta wszechobecna ignorancja ... tak to jest jak się nie ma pojęcia
    co się poleca ...

  • 27. Data: 2009-07-13 12:27:00
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Pan Piskorz napisał(a):

    [...]

    > za niewiele więcej jest dostępny samsung GX-20 będący odpowiednikiem K20D

    Fakt, widzę na alledrogo nowego SAMSUNGA GX20. Według opisu jest nowy,
    z dwuletnią gwarancją. Za 2k4 zł. Czego chcieć więcej? ;)

    j.

  • 28. Data: 2009-07-13 12:28:07
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Jan Rudziński" napisał
    > Jak już pomarzyć, to o tym:
    >
    > http://fotozakupy.pl/obiektyw/pentax-fa-31-mm-f-1-8-
    limited-edition-srebrny,9057s

    Ładne.
    Wygląda jak Leica.
    Kosztuje prawie jak Leica.
    Ale to nie jest Leica ; )

    adam

  • 29. Data: 2009-07-13 12:30:29
    Od: Kowalski <j...@g...pl>

    On 13 Lip, 14:24, "Pan Piskorz" <p...@b...pl> wrote:

    > za niewiele więcej jest dostępny samsung GX-20 będący odpowiednikiem K20D

    A za niewiele więcej, kpisz z czymś lepszym niż kit, a jak jeszcze coś
    dodasz
    to kupisz Nikona D90, a jak z kolei do tego dodasz jeszcze kilka
    procent to .... i tym sposobem skończysz na D3x lub 1DsIII z 24-70 i
    to tylko dlatego, że nic droższego, tzn chciałem powiedzieć lepszego
    nie ma ...
    no chyba że zaczniemy rozważać MF ....

  • 30. Data: 2009-07-13 12:33:38
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Kowalski napisał(a):

> [...]
    > 24-70 i to tylko dlatego, że nic droższego, tzn chciałem powiedzieć
    > lepszego nie ma ... no chyba że zaczniemy rozważać MF ....

    Wbrew pozorom nie jest łatwo w systemie Pentaxa za niewiele wiecej kupic
    cos lepszego niz KIT-II... Szczegolnie do krajobrazow ;)

    j.