    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Jaka drukarka?
    Date: Tue, 9 Apr 2019 18:12:17 +0200

    W dniu 09.04.2019 o 15:59, Budzik pisze:
    > Jakie urządzenie drukująco - skanujące kupic?
    sam zdecyduj co dla Ciebie ważne. Ma spełniać jakieś parametry?
    > Atrament czy toner?
    atrament może zasychać, toner, laser, zużyje bęben - będzie brudził. ale
    jak chesz nowe, to problemy pojawią się za dłuższą chwilę.
    > Drukuje pewnie około 500 kartek rocznie wiec zastanawiam się czy koszt
    > wydruku powinien stanowic jakikolwiek parametr...
    no to carrefour - canon 99zł. ewentualnie to samo w media/rtv cośtam za
    129zł.

    > Co powinno byc:
    > Dwustronne drukowanie,
    no to podniosłeś cenę bardzo wysoko. Trzeba było od tego zacząć.
    > skanowanie jednym przyciskiem z drukarki.
    tej potrzeby nie rozumiem. jednym przyciskiem zeskanujesz całość a4, z
    domyślnymi parametrami do domyślnego pliku? Skoro i tak masz skaner
    podłączony do kompa, dlaczego nie chcesz tego robić jednym kliknięciem
    myszki?

    > Jeżeli toner to moze jakis system stałego zasilania zeby sie w
    > napełnianie strzykawka nie bawic?
    > Ewentualnie tanie tonery zastepcze.
    >
    > Wykluczam kupowanie cardridzy z atramentem po 100zł jak to w hp kiedys
    > miałem...Czemu? tym bardziej jeśli mało drukujesz, tusz połączony z głowicą - tak
    jak kiedyś w hp - to najlepszy wybór. Miałem kiedyś brothera, tanie
    tusze, ale głowica się uszkodziła. sama, pół roku po gwarancji.
    sprzedałem drukarkę wifi za 25zł. gdybym miał hp, miałbym dalej drukarkę
    w cenie nowego tuszu. są drukarki hp, które mają 4.5 ml tuszu, są takie
    które mają 45ml tuszu. ceny jednych i drugich kartridży podobne.

    ToMasz

    ps
    30 letnia drukarka hp, na tusze 45 i 78 drukowała, ale tylko po jednej
    lub dwie strony. po kilku, kilkunastu stronach przerywała, następowała
    inicjalizacja, drukowanie od początku.... pojechałem ją oddać na złom.
    ale przy okazji pytam czy nie mają nowszej na stanie. mieli, za flaszkę
    zamienili się. odpaliłem - działa. tusze suchutkie. czarny napełniłem -
    działa w 100% , kolorowy kupię. koszt: flaszka plus 35zł za tusz. JAk
    chesz tanio, kup starą, otrzymaj za darmo z olxsa. nie będzie Ci żal jak
    padnie, zaschnie, cokolwiek się stanie. Jak chesz sporadycznie drukować,
    kup lasera - nie zaschnie tusz, ale ewentualna awaria to duży koszt.