    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Jaka nagrywarka DVD?
    Date: Fri, 10 Nov 2017 22:46:08 +0100

    W dniu 2017-11-10 o 18:46, Marek S pisze:
    > Witam,
    >
    > Mam spory kłopot z nagraniem płyty DVD do swojego, nie najnowszego auta.
    > Mam w samochodzie 2 odtwarzacze. Oba zdemontowałem i mechanicznie
    > wyczyściłem soczewki. Wyeksperymentowałem, że potrzebuję DVD+R (TDK) bo
    > DVD-R nie będą czytane.
    >
    > Raz na rok zamawiam płytę DVD z aktualizacjami, Zawsze jest ona czytana
    > perfekcyjnie (GB danych). Te płyty są również nagrywane. Kolor nośnika
    > podobny, niebiesofioletowy. Gdy sklonuję tę płytę - zwalnia, zacina się
    > lub czasem w ogóle nie da się jej odtworzyć. Przy kilku próbach
> [...]

    Rozumiem, że kopiujesz płytę fizycznie, nie logicznie?
    Może oryginalna płyta jakoś zabezpieczona? Sprawdzałeś?

    A czy odtwarzacz czyta prawidłowo nagrane płyty z inną zawartością
    (audio-CD, audio-DVD, MP3, itp)?

    Próbowałeś skopiować płytę logicznie? Wtedy możesz wykorzystać kilka
    typów nagrywania (track, session).

    Stara ogólna zasada mówiła, że dla większej pewności uzyskania
    prawidłowego nagrania, płyty CD należy nagrywać z małą prędkością,
    natomiast płyty DVD z ich maksymalną prędkością.

    OIDP na cdrinfo.pl jest cały dział poświęcony nagrywaniu płyt pod
    konsole - może tam znajdziesz jakieś wskazówki.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam